Komunikaty

Wycieczka po zakątkach Wielkopolski

Stowarzyszenie Absolwentów UEP w ramach cyklu spotkań integracyjnych zorganizowało kolejną wycieczkę po zakątkach Wielkopolski - Żychlin- Wyszyna-Turek- Uniejów -Świnice Warckie- Głogowiec.

W wycieczce wzięło udział 46 osób z naszego Stowarzyszenia.

W Żychlinie zwiedzaliśmy zespół parafialny Kościoła Ewangelicko Reformowanego- typowe budownictwo sakralne tego wyznania na obszarze ówczesnej Polski.

W Wyszynie znajduje się jeden najcenniejszych kościołów drewnianych z 1728 r. Jest on wybudowany na planie regularnego szesnastoboku z bogatym wnętrzem barokowo-rokokowym. Kościółek urzekł nas pięknie zachowanym wnętrzem oraz obrazem Bogurodzicy Czuwającej nad Dzieciątkiem. Po zwiedzeniu Wyszyny udaliśmy się do miasta Turek, aby podziwiać polichromie i witraże wykonane przez artystę krakowskiego Józefa Mechoffera zamieszczone w neogotyckim kościele z pocz. XX w. pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa. W muzeum miasta Turek zapoznaliśmy się z kartonowymi projektami polichromii i witraży. Na terenie rynku znajduje się również metalowa ławeczka artysty, przy której wykonaliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia.

Kolejna trasa naszej wycieczki wiodła do Uniejowa - miasta położonego nad Wartą znanego obecnie z „Term Uniejowskich” z gorącymi solankami leczniczymi. Uniejów w dawnych czasach należał do arcybiskupów gnieźnieńskich, którzy w latach 1360-1365 wybudowali potężny zamek z rozległym pięknym parkiem. Zamek ten został rozbudowany w latach 30 XIX w i obecnie działa jako hotel. Ostatnim miejscem, które zwiedziliśmy było sanktuarium Heleny Kowalskiej – Siostry Faustyny w Świnicach Warckich. W wiosce Głogowiec zwiedziliśmy domek należący do siostry Faustyny, w którym się urodziła i spędzała dzieciństwo. Czas podczas naszej wycieczki upłynął bardzo szybko i do Poznania wróciliśmy pełni wrażeń około godz. 20.00.

Wycieczka cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony członków Stowarzyszenia i jego sympatyków. Już teraz myślimy o kolejnym wyjeździe w nieznane w przyszłym roku.