KOMUNIKACJA W BIZNESIE

Katedra Strategii Marketingowych 
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu 
ul. Powstańców Wielkopolskich 16
Sekretariat międzykatedralny
tel. 61-854-38-26 
email: ksm@ue.poznan.p

Program studiów na specjalności Komunikacja w biznesie został opracowany na bazie dorobku z trzech obszarów: 
-marketingu 
-psychologii 
-socjologii 

Specjalność kierowana jest przede wszystkim do osób kreatywnych, przedsiębiorczych, otwartych na nowe wyzwania, lubiących pracę w zespołach, nastawionych na tworzenie nowych rozwiązań, a nie odtwarzanie czynności według z góry określonych procedur i przepisów. 
Studenci tej specjalności nabywają tzw. umiejętności miękkie jak i twarde przydatne w pełnieniu funkcji menedżerskich oraz na samodzielnych stanowiskach pracy. 
Komunikacja w biznesie to specjalność, na której możesz zdobyć uniwersalne umiejętności mające decydujący wpływ na przebieg twojej kariery zawodowej. Z nami nauczysz m.in. się jak nawiązywać kontakty biznesowe, budować strategie komunikacji marketingowej. organizować kampanie promocyjne, kreować wizerunek marki i budować zaufanie, zarządzać sprzedażą, posługiwać się mediami społecznościowymi. 
Jeśli chcesz być skutecznym menedżerem, wybierz Komunikację w biznesie. Kompetencje, jakie tu uzyskasz sprawią, że będziesz miał przewagę nad innymi, gdyż każdy musi się komunikować, ale nie każdy potrafi to robić skutecznie.

Pamiętaj - bez komunikacji nie istniejesz!


Specjalność Komunikacja w biznesie znajduje się w ofercie studiów UEP pierwszego i drugiego stopnia. Studenci, którzy wybrali tą specjalność na studiach licencjackich mogą ją kontynuować na studiach magisterskich lub wybrać inną, według własnego uznania. 

Dlaczego warto wybrać Komunikację w biznesie? 
•Twoje umiejętności komunikacyjne są jednym z najważniejszych atutów w drodze do kariery zawodowej w każdej profesji 
•Niezależnie od tego, jaką pracę podejmiesz, będziesz komunikował się z innymi. Im wyższe stanowisko zajmiesz, tym większą rolę będzie w twoje pracy odgrywało komunikowanie się z innymi ludźmi 
•Żeby odnieść sukces na rynku musisz przekonać do siebie innych 
•Kreatywność i umiejętność współpracy to jedne z najbardziej pożądanych cech pracowników w opinii pracodawców. 

Wiedza i umiejętności 
Studiując specjalność Komunikacja w biznesie nauczysz się m.in. 
•jak tworzyć strategie komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa 
•jak zarządzać wizerunkiem przedsiębiorstwa na rynku B2B i B2C 
•jak budować i rozwijać relacje partnerskie z interesariuszami 
•jak skutecznie negocjować kontrakty z Polakami i obcokrajowcami 
•jak tworzyć silne marki •jak budować oryginalne kampanie promocyjne 
•jak organizować wydarzenia marketingowe o charakterze promocyjnym 
•jak wykorzystywać Internet i media społecznościowe w celach biznesowych 
•jak budować skuteczne programy lojalnościowe 
•jak skutecznie komunikować się w organizacji i tworzyć przyjazną atmosferę w zespole 
•jak budować swój własny profesjonalny wizerunek 
•jak profesjonalnie występować publicznie i przekonywać do siebie innych 
•jak wygrać na rynku i odnieść sukces w biznesie 

 Twoja kariera zawodowa 
Wiedza i umiejętności, jakie zdobędziesz na specjalności Komunikacja w biznesie będą ci potrzebne na każdym szczeblu kariery zawodowej, a także w życiu osobistym. Kończąc studia będziesz mógł z powodzeniem ubiegać się o posadę na następujących stanowiskach: 

•menedżer ds. komunikacji marketingowej 
•menedżer ds. komunikacji wewnętrznej 
•specjalista ds. Public Relations 
•menedżer ds. promocji 
•trener biznesu 
•menedżer produktu/marki 
•menedżer ds. sprzedaży 
•specjalista ds. kontaktów z klientami 
•pracownik agencji reklamowej lub PR 

Metody kształcenia 
Niczego się nie nauczysz dopóki sam nie spróbujesz. Wyznajemy taką zasadę, dlatego około 90% naszych zajęć prowadzimy z wykorzystaniem metod i technik interaktywnych. Obecność i aktywny udział na zajęciach pozwala studentom opanować niezbędną wiedzę i wyrobić sobie umiejętności bez potrzeby późniejszego „wkuwania” materiału na pamięć. Dominujące metody prowadzenia zajęć to: 

•warsztaty 
•analizy przypadków na przykładzie polskich przedsiębiorstw 
•praca z kamerą 
•tworzenie i analizy prezentacji multimedialnych 
•gry symulacyjne 
•praca w zespołach i praca indywidualna 
•wykłady połączone z dyskusją 

Program nauczania obejmuje także: 
•spotkania z menedżerami, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami 
•wizyty studyjne w przedsiębiorstwach profesjonalnie wykorzystujących zasady i narzędzia komunikacji w biznesie 
•udział w wydarzeniach marketingowych w kraju i zagranicą 
•wizyty w agencjach reklamowych i agencjach PR 

Osoby prowadzące zajęcia 

Zajęcia specjalnościowe prowadzone są przede wszystkim przez pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Strategii Marketingowych. Jest to jedna z najsilniejszych Katedr na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Poznasz tu ciekawych ludzi, którzy cieszą się uznaniem i sympatią w opinii studentów. Część zajęć prowadzą inni pracownicy UEP, którzy mają odpowiednią wiedzę i kompetencje, by kształcić studentów tej specjalności.
Zajęcia prowadzimy bazując na najnowszej, stale aktualizowanej wiedzy literaturowej oraz licznych doświadczeniach i kontaktach z podmiotami gospodarczymi (m.in. Amica Wronki, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Raben Logistics, GlaxoSmithKline, KKS Lech Poznań, Nickel Park Technologiczny). To jest gwarancją tego, że na zajęciach poruszane są wyłącznie aktualne i praktyczne zagadnienia. 

Wybrane przedmioty -  studia I stopnia 
Studiującym na specjalności komunikacja w biznesie oferujemy miedzy innymi następujące przedmioty:
•Komunikacja międzyludzka
•Komunikacja marketingowa 
•Komunikacja multimedialna
•Kampania reklamowe
•Reklama w Internecie 
•Techniki sprzedaży,
•Kreatywność i innowacje 
•Negocjacje
•Uwarunkowania kulturowe w komunikacji w biznesie
•Zarządzanie marką 
•Targi w komunikacji marketingowej 
•Design w marketingu 

Wybrane przedmioty -  studia II stopnia 
Studiującym na specjalności komunikacja w biznesie oferujemy między innymi następujące przedmioty:
•Zarządzanie sprzedażą
•Zarządzanie komunikacją marketingową
•Zarządzanie relacjami z klientami 
•Komunikacja w mediach społecznościowych 
•Public Relations 
•Przywództwo i liderowanie 
•Zarządzanie wizerunkiem organizacji 
•Organizacja wydarzeń marketingowych 
•Komunikacja marketingowa na rynkach branżowych 
•Sponsoring 

 Opinie studentów i absolwentów specjalności Komunikacja w biznesie 

„Jestem bardzo zadowolona. Myślę, że lepiej nie mogłam wybrać na tej uczelni. Bardzo podoba mi się zaangażowanie i podejście wykładowców do zajęć, a także duża liczba zajęć oc harakterze praktycznym. Wiedza, jakiej się uczę uważam za bardzo ciekawą i przydatną w przyszłości."

„Podobają mi się „partnerskie stosunki” między studentami i prowadzącymi.” 

„Uczę się tego, co mnie interesuje, bardzo przyjemne zajęcia, wspaniała kadra, dużo projektów i prezentacji.”

 „Jestem bardzo zadowolona, najbardziej tak naprawdę podoba mi się kadra katedry Strategii Marketingowych, która potrafi zaciekawić tematami, o których opowiada.” 

„Jestem zadowolona, podobają mi się przedmioty i sposób prowadzenia. Bardzo dużo praktycznych umiejętności dały mi zajęcia z przedmiotów specjalnościowych” 

„Uczę się ciekawych rzeczy z ciekawymi ludźmi. Mam kontakt z świetnymi wykładowcami posiadającymi wielką wiedzę i prowadzącymi zajęcia w bardzo interesujący sposób” 

„Jestem bardzo zadowolona :) Baaaardzo. Najlepsza katedra, ciekawe wykłady”