Opis szkolenia


Publikowanie użytecznych i wielostronnie atrakcyjnych treści jest dziś podstawą budowania zainteresowania odbiorców, a w dalszej kolejności długotrwałych relacji z grupą docelową. Szkolenie opiera się na jednym teoretycznym oraz trzech praktycznych modułach, których celem jest analityczna, narzędziowa praca z podstawowymi formami marketingu treści (wideo, tekst, grafika).

Grupa docelowa:
- pracownicy działów komunikacji, promocji, marketingu oraz PR pracujący zarówno po stronie klienta, jak i w agencjach,
- osoby chcące udoskonalić swój warsztat językowy w kontekście tworzenia materiałów promocyjnych,
- odbiorcy pragnący stworzyć kompleksową, wielonarzędziową oraz spójną komunikację promocyjną opartą o wartościowe treści.

Korzyści dla uczestników:
- nabycie praktycznych umiejętności dotyczących tworzenia treści promocyjnych,
- zapoznanie się z dobrymi praktykami w zakresie content marketingu,
- uporządkowanie teoretycznej wiedzy bazowej o marketingu treści,
- przyswojenie wiedzy pomocnej w kreacji zarówno komunikacji online, jak i z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi,
- wąski zakres materiału, co daje wnikliwą, niepowierzchowną wiedzę.

Forma zajęć: wykład, warsztat praktyczny, dyskusja, analiza studiów przypadku

Czas trwania: 8h (2 dni)

Plan dnia szkoleniowego:

Dzień I
17.00 – 18.30 – Moduł I
18.30 – 18.45 – przerwa kawowa
18.45 – 20.15 – Moduł II

Dzień II
17.00 – 18.30 – Moduł III
18.30 – 18.45 – przerwa kawowa
18.45 – 20.15 – Moduł IV

Miejsce szkolenia: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ul. Powstańców Wlkp. 16

Program


Moduł I – WPROWADZENIE DO MARKETINGU TREŚCI
- definicja i cele dla działań content marketingowych,
- korzyści i trudności przy wykorzystaniu content marketingu w komunikacji,
- przegląd narzędzi marketingu treści w kontekście podróży zakupowej klienta,
- zasady tworzenia ciekawej treści oraz cechy komunikacji online,
- content marketing a PR & storytelling.
Czas trwania: 2h

Moduł II – ANGAŻUJĄCE MATERIAŁY WIDEO
- cechy dobrej produkcji wideo,
- pisanie scenariusza do filmów promocyjnych,
- przygotowanie do wywiadu przed kamerą,
- analiza wybranych studiów przypadku.
Czas trwania: 2h

Moduł III – SKUTECZNE TEKSTY PROMOCYJNE
- warsztat z pisania nagłówków,
- warsztat z pisania lidów,
- analiza korpusów tekstów,
- post w social mediach,
- przegląd źródeł wiedzy dotyczących poprawności językowej.
Czas trwania: 2h

Moduł IV – SPÓJNA KOMUNIKACJA WIZUALNA
- dobór odpowiednich zdjęć ilustrujących treść,
- elementy czytelnej infografiki,
- budowa prezentacji firmowych,
- identyfikacja wizualna firmy w kontekście content marketingu.

Podsumowanie szkolenia:
- przegląd narzędzi wspierających tworzenie ciekawych treści,
- przegląd źródeł wiedzy o content marketingu.
Czas trwania: 2h

Trenerzy


Magdalena Gajek

Specjalizuje się w działaniach dotyczących komunikacji oraz budowania wizerunku marki. Kluczowe dla niej obszary to public relations oraz komunikacja marketingowa. Obecnie pracuje jako PR & Marketing Managera w Beyond.pl. Wcześniej realizowała projekty dla m.in. takich marek jak NIVEA, Solaris, Familijne. Pracowała także dla organizacji pozarządowych oraz przy projektach medialnych związanych ze sportem – zarówno od strony dziennikarskiej, jak i promocyjnej. Z wykształcenia polonistyka, doktorantka w Instytucie Filologii Polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Odbywała stypendia naukowe na niemieckich uniwersytetach w Lipsku i Kilonii. 


Koszt szkolenia


Koszt szkolenia: 599 zł brutto (usługa zwolniona z VAT)

Cena szkolenia obejmuje::
• uczestnictwo w zajęciach,
• materiały dydaktyczne,
• przerwę kawową,
• opiekę merytoryczną trenera,
• certyfikat ukończenia szkolenia UEP

Terminy i zapisy na szkolenie 



Informacji udziela:
Grażyna Świtała
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
ul. Powstańców Wlkp. 16 (Collegium Altum), p. 514
tel. 61 854 30 80
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl