Opis szkolenia


„Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inną pod słońcem”
John D. Rockefeller

Cele szkolenia

- Doskonalenia technik obsługi klienta i sprzedaży, rozwijanie - Poprawa efektywności w komunikacji z klientem,
- Wyposażenie uczestników w techniki i sposoby radzenia sobie z trudnym klientem,
- Trening zachowań asertywnych

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
- Poznają własny styl komunikowania i dowiedzą się, co zrobić, by dopasować rodzaj przekazu i styl komunikowania do klienta,
- Uczestnicy dowiedzą się, jak formułować komunikat, by uniknąć niedopowiedzeń i nadinterpretacji,
- Dowiedzą się, jakie są „żelazne zasady” w obsłudze klienta, a jakich zachowań należy bezwzględnie unikać,
- Poznają i przećwiczą fazy sprzedaży
- Poznają techniki perswazji i sposoby wywierania wpływu; dowiedzą się, jak radzić sobie z barierami w komunikacji, oporem i polemiką po stronie odbiorcy,
- Przećwiczą sposoby formułowania komunikatów asertywnych
- Poznają własne możliwości i ograniczenia a także obszary do rozwoju.


Miejsce szkolenia: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ul. Powstańców Wlkp. 16
Plan dnia szkoleniowego:

9.00-10.30
10.40-12.10
12.10-12.40 – przerwa 30 min.
12.40-14.10
14.20-15.50

Program


1. Motywacja w procesie sprzedaży
- Wewnętrzne i zewnętrzne poczucie umiejscowienia kontroli a sprzedaż,
- Analiza wewnętrznych i zewnętrznych motywatorów sprzedawcy,
- Mój styl komunikacji i pracy (analiza w oparciu o testy psychologiczne).

2. Budowanie swojej roli jako partnera do prowadzenia rozmów telefonicznych i bezpośrednich
- Pokonywanie barier w pierwszym kontakcie,
- Rozmowa telefoniczna jako wstęp do współpracy oraz wstępna weryfikacja potrzeb klienta,
- Panowanie nad początkiem rozmowy bezpośredniej, w celu stworzenia dobrej, partnerskiej relacji z klientem,
- Style komunikacji a budowanie własnej wiarygodności.

3. Rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań klientów
- Dostrajanie się do klienta na poziomie werbalnym i niewerbalnym,
- Parafraza, pauza i odzwierciedlanie,
- Zadawanie pytań w celu rozpoznania jawnych i ukrytych oczekiwań, nastawień klientów,
- Analiza potrzeb klientów (w oparciu o teorie motywacji).

4.Techniki sprzedaży, prezentacja i uchylanie zastrzeżeń
- Prezentacja i ćwiczenie technik sprzedaży ( w oparciu o trzy poziomy działań perswazyjnych w tym elaboration likelihood model i automatyczne wyzwalacze uległości)
- Gry stosowane przez klientów (gra na czas, gra na biedę, gra absurd, gra bagatelka),
- Przygotowanie prezentacji handlowej,
- Techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami (m.in. PWW, pozytywna parafraza, zamiana obiekcji w pytanie).

Trenerzy


Ewa Gordziej-Niewczyk

Psycholog biznesu

Psycholog biznesu, specjalista do spraw personalnych, trener. Dwukrotnie nagrodzona stypendium Prezesa Rady  Ministrów za wybitne osiągnięcia w nauce. Od dziewięciu lat lat zajmuje się szkoleniami, diagnozą psychologiczną i doradztwem w zakresie Human Resources. Otrzymała akredytację PARP i jako trener wiodący – ekspert prowadziła zajęcia dla kadry zarządzającej i pracowników działów HR w ramach programu „Inwestycja w kadry" we współpracy z Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Zarządzania, Nottingham Trent University i Chartered Institute of Personel and Development. Specjalizacja: komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, treningi rozwoju osobistego, audyt personalny, badania kompetencji pracowników (assessement i development centre). 

Koszt szkolenia


Koszt szkolenia: 850 zł brutto (usługa zwolniona z VAT)

 

Cena szkolenia obejmuje:

- uczestnictwo w zajęciach,

- materiały dydaktyczne, 

- przerwę kawową,

- opiekę merytoryczną trenera,

- certyfikat ukończenia szkolenia UEP.


Terminy i zapisy na szkolenie 



Informacji udziela:
Grażyna Świtała
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
ul. Powstańców Wlkp. 16 (Collegium Altum), p. 514
tel. 61 854 30 80
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl