Sprzedaż i obsługa klienta

Kompendium efektywnej wymiany handlowej z Chinami

Termin wkrótce!

Opis szkolenia




Celem szkolenia jest zaprojektowanie i zaplanowanie swojego biznesu z Chinami w oparciu o wiedzę i doświadczenie najlepszych ekspertów w dziedzinie współpracy z rynkami azjatyckimi. W trakcie zajęć praktycznych słuchacze zdobywają kompetencje, związane z prowadzeniem działań na rynku chińskim.

Ponadto uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę na temat chińskiej i azjatyckiej kultury biznesu i jej specyfice, a także najskuteczniejszych metod negocjacji z azjatyckimi partnerami.


Szkolenie skierowane jest do:
- osób przygotowujących się do pracy lub prowadzenia własnej działalności gospodarczej na rynkach azjatyckich, w szczególności rynku chińskim,
- osób poszukujących wiedzy i narzędzi z obszaru negocjacji i sprzedaży w chińskiej kulturze biznesu,
- pracowników działów importu i eksportu firm handlujących na rynkach azjatyckich,
- osób zajmujących się tworzeniem i realizacją projektów międzynarodowych,
- menedżerów sprzedaży w chińskiej kulturze biznesu,
- opiekunów klientów na rynkach azjatyckich,
- doradców klienta UE – Chiny i Azja,
- team liderów w międzynarodowych zespołach sprzedaży i zakupów.

Szkolenie obejmuje 16h.
Plan dnia szkoleniowego:
9.00-10.30
10.40-12.10
12.10-12.40 – przerwa 30 min.
12.40-14.10
14.20-15.50

Program

Program


Część teoretyczna: Bezpieczny import w 3 krokach: podstawowe reguły gry

KROK I: ODPOWIEDNIE PRZYGOTOWANIE

1.   Chińska kultura biznesu

Chiny dziś

Różnice kulturowe a biznes - jak zrozumieć Chińczyka?

Mity i fakty w handlu z Chinami

2.   Wybór produktu

Co produkować w Chinach – czy import gwarantuje zysk?

Recepta na udany biznes z Chinami

3.   Obowiązki i formalności – jak kalkulować koszty?

Przepisy, obostrzenia, wymagane certyfikaty

Procedury celne

Należności celno-podatkowe

Sposoby transportu a dokumenty

Incoterms, czyli międzynarodowe metody handlu

Finansowanie importu i sposoby płatności

Konieczne rejestracje

KROK II: WYBÓR WŁAŚCIWEGO PARTNERA

1.   Gdzie i jak szukać

5 sprawdzonych sposób

2.   Selekcja, czyli którego dostawcę wybrać

O co warto pytać

3.   Negocjacje

Jak prowadzić rozmowy handlowe – praktyczne wskazówki

Chińska cena a negocjacje – czynniki wpływające na otrzymaną ofertę

Schemat negocjacji z chińskim partnerem

KROK III: MINIMALIZACJA RYZYKA

1.   Weryfikacja chińskiego kontrahenta

Zagrożenia i pułapki - na co warto zwrócić uwagę

Próbki towarów

Metody weryfikacji zdalnej oraz audyt fabryki

2.   Kontrola towaru w Chinach

Inspekcja przed, w toku i po produkcji

3.   Kontrakt handlowy

Jak prawidłowo skonstruować umowę z chińskim partnerem

* Część praktyczna: Projekt importu z Chin

1.   Problemy – jak sobie z nimi radzić (najczęstsze błędy polskich importerów)

2.   Opowieści handlowe (case study)

3.   Budowanie strategii biznesowej

Trenerzy


 Przemysław Dzierka-Rosiński

Backup as a Cloud IT specialist, nauczyciel języka angielskiego w IBM Global Services Delivery Center sp. zo.o. Lektor języka chińskiego oraz języka angielskiego w szkołach językowych i firmach na terenie Śląska. Prowadził liczne szkolenia metodyczne, nauczania języka chińskiego i angielskiego dorosłych oraz dzieci. Posiada Certyfikaty językowe języka chińskiego. Ukończył kurs języka chińskiego dla obcokrajowców na Politechnice Pekińskiej. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu na Wydziale filologii angielskiej - tłumaczeniowym z językiem chińskim.












Michał Hanuszek

Przedsiębiorca, Trener Biznesu, Konsultant ds. rynku chińskiego 

Wykształcenie: 
Absolwent Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska na kierunku Zarządzanie i Marketing w Organizacji Gospodarczej na Uniwersytecie Technologiczno – Przyrodniczym w Bydgoszczy oraz studiów podyplomowych na wydziale Ekonomii i Zarządzania w Opolu w zakresie: Biznes międzynarodowy Unia Europejska – Chiny. Absolwent Akademii Trenera Biznesu w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu. 


Doświadczenie zawodowe: 
Wiceprezes i współzałożyciel firmy o międzynarodowym zasięgu w branży energetycznej, która z dużymi sukcesami działa na rynku od 20 lat. Posiada wieloletnie doświadczenie w negocjacjach biznesowych w zakresie międzykulturowym - negocjował na rynkach azjatyckich i europejskich. Wiceprezes firmy Pasja Grupa Dobrych Trenerów, Dyrektor ds. sprzedaży w firmie Rule No.8. 


Największe sukcesy: 
Umiejętnie i z zaangażowaniem godzi obowiązki rodzinne z pracą zawodową. Wraz z żoną i trójką dzieci aktywnie spędza czas wolny. Wspólnie z Przyjacielem i wspólnikiem zaprojektował i wdrożył na polskim rynku, pod swoją marką, nową grupę produktów w branży energetycznej, która z powodzeniem konkuruje z największymi producentami na świecie. 


Pasje: 
Zapalony pasjonata podróży, wspinaczek wysokogórskich, edukacji z zakresu kultury azjatyckiej i psychologii biznesu. Kocha wyzwania biznesowe, gdzie ludzie, którzy z nim współpracują „ nie muszą tylko chcą”.




Paulina Kiełbus-Jania

Prezes Zarządu BigChina Sp. z o.o.
Specjalista ds. handlu z Chinami

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dziennikarz, politolog, przedsiębiorca, ekspert w dziedzinie importu z Chin.

Od 2009 roku Prezes Zarządu Spółki BigChina, której celem jest wsparcie biznesu na linii Polska-Chiny. Współtworzy pierwszy i największy w Polsce serwis b2b dla importerów z Chin - BigChina.pl.
Odpowiedzialna za rozwój BigChina w zakresie świadczenia usług zabezpieczających interesy polskich firm w relacjach z chińskim kontrahentami.
Praktyk w dziedzinie biznesu z Chinami. Posiada szerokie doświadczenie w imporcie z Chin oraz kontaktach z chińskimi partnerami. Nadzoruje realizację zleceń importowych dla klientów BigChina. Pełni także funkcję doradcy w relacjach handlowych kilkudziesięciu polskich firm prowadzących interesy z Państwem Środka.

Od 2010 roku dzieli się swoją wiedzą w ramach prowadzonych prelekcji, szkoleń i konferencji branżowych, a także publikacji i opinii udzielanych na łamach mediów. Szkolenia opiera na połączeniu praktyki zawodowej z osobistymi doświadczeniami rynku chińskiego.

Misja: uświadamiać polskich przedsiębiorców, że handel z Chinami to ciekawy i dochodowy rodzaj biznesu, pod warunkiem jednak, że podchodzimy do niego z głową.


Koszt szkolenia


Koszt szkolenia: 999 zł brutto (usługa zwolniona z VAT)

W cenie szkolenia Uczestnik ma zagwarantowane:

- uczestnictwo w zajęciach,
- materiały dydaktyczne,
- przerwę kawową,
- opiekę merytoryczną trenera,
- certyfikat ukończenia szkolenia UEP.

Formularz zgłoszeniowy



Kontakt


Grażyna Świtała
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
ul. Powstańców Wlkp. 16 (Collegium Altum), p. 514
tel. 61 854 30 80
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl