Problematyka naukowo-badawcza  
  • marketing międzynarodowy
  • internacjonalizacja przedsiębiorstw
  • innowacyjność przedsiębiorstw
  • innowacje w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw

Publikacje zwarte

  • A. Dymitrowski, Ł. Małys (red.), 2017, Koncepcje biznesowe i strategie rozwoju w branży wydobywczej, Studium KGHM Polska Miedź S.A., Advertiva, Poznań.
  • A. Dymitrowski, Ł. Małys (red.), 2015, Zarządzanie przedsiębiorstwem. Trendy i praktyka, Advertiva, Poznań.

  • A. Dymitrowski, 2014, The Role of Innovations Created in the Internationalization Process for Company Performance, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa (pobierz) (kup).

Publikacje w czasopismach i zeszytach naukowych

  • A. Dymitrowski, 2015, Rola innowacji w procesie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 233, s. 106-114 (pobierz).
  • A. Dymitrowski, 2014, Współpraca przedsiębiorstw usługowych z różnymi typami podmiotów w procesie tworzenia innowacji, Studia Oeconomica Posnaniensia, Vol. 2, No. 1, s. 61-73 (pobierz).
  • K. Fonfara, M. Ratajczak-Mrozek, A. Dymitrowski, 2013, Company behavior in internationalization process and its performance, Journal of Economics and Management, Vol. 13, pp. 27-38 (pobierz).
  • A. Dymitrowski, 2012, Innovations Created in the Internationalisation Process as a New Type of Innovations, Intercathedra, No. 28/4, pp. 13-18 (pobierz).
  • M. Ratajczak-Mrozek, A. Dymitrowski, Ł. Małys, 2012, Forms of internationalisation and company performance (research results), in: Modern World Economy. Micro- and Macroeconomic Issues, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, pp. 212-222 (pobierz).
  • A. Dymitrowski, 2012, Źródła tworzenia innowacji przez przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji, w: Gospodarka. Technologia. Zarządzanie., Studia doktorantów 11, red. M. Sławińska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 224-234.

Rozdziały monografii naukowych

  • K. Fonfara, A. Dymitrowski, Ł. Małys, 2016, Evaluation of the company internationalisation process: traditional and network perspective, in: T. Rynarzewski, M. Szymczak (eds.), Changes and Challenges in the Modern World Economy. Recent Advances in Research of International Economics & Business, PUEB Press, Poznań.
  • A. Dymitrowski, 2016, The Nature of Business Model Innovation, in: B. Borusiak, M. Lewicki (eds.), Innovation Management: Research Aspects, Bugucki Wydawnictwo Naukowe, Poznan, pp. 19-28.
  • A. Dymitrowski, Ł. Małys, 2014, Koncepcje marki i pozycjonowania produktów na współczesnym rynku międzynarodowym, w: K. Fonfara (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa, s. 178-193.
  • A. Dymitrowski, M. Wieczerzycki, 2014, Etyka a marketing międzynarodowy, w: K. Fonfara (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa, s. 217-226.
  • A. Dymitrowski, 2014, Aktywność firmy w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym jako warunek skuteczności jej działania na przykładzie Międzynarodowych Targów Poznańskich, w: K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, Wydanie III zmienione, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 175-185.
  • A. Dymitrowski, 2012, Rola innowacji w działalności rynkowej przedsiębiorstw, w: J. Olszewski (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Część I., Naukowe Wydawnictwo IVG, Szczecin, s. 128-140.
  • A. Dymitrowski, Domus & Vents Group Sp. z o.o. (case study), 2012, in: K. Fonfara (ed.), The development of business networks in the company internationalisation process, Poznań University of Economics Press, Poznań, p. 169-173.
  • A. Dymitrowski, 2011, Analiza wybranych podejść badawczych, opisujących proces ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw, w celu wyróżnienia cech uniwersalnego modelu internacjonalizacji, w: A. Świadek, A. Fudali (red.), Funkcjonowanie przedsiębiorstw w aktualnych warunkach gospodarczych, Artykuły Naukowe Studentów Studiów Doktoranckich Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Wydanie III, Wydawnictwo Investment Vision Group, Szczecin, s. 3-13.
  • A. Dymitrowski, 2010, Iphone przykładem skutecznie wprowadzanych innowacji, w: K. Karwacka (red.), International dimensions in economics, OPTEAM, Łódź, s. 23 - 30.
  • Ł. Bryl, A. Dymitrowski, 2009, Założenia budżetowe gabinetu Barracka Obamy a kryzys światowy, w: Stany Zjednoczone wczoraj, dziś i jutro, TIAL, Łódź, s. 15 - 24.
  • Ł. Bryl, A. Dymitrowski, 2009, Wykorzystanie środków unijnych Regionalnego Programu Operacyjnego na rzecz planowanego rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim, w: R. Muszkieta, W. Żukow, M. Napierała, M. Barczak (red.), Społeczne i ekonomiczne aspekty turystyki i rekreacji, Social and economic aspects tourisms and recreation, Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji w Poznaniu, Poznań - Bydgoszcz, s. 126 - 137.

Publikacje w materiałach konferencyjnych

  • K. Fonfara, B. Deszczyński, A. Dymitrowski, 2016, Informal Relationships in the Company Internationalization Process - Concept and Empirical Evidence, 32nd IMP Conference in Poznan, Poland (pobierz).
  • A. Dymitrowski, M. Soniewicki, Companies cooperation in the internationalization process and their competitive advantage, 31st Annual IMP Conference and Doctoral Colloquium 2015 Book of Abstracts, Organizing Sustainable BtoB Relationships - Designing in Chainging Networks, 25-29 August 2015, University of Southern Denmark, Kolding, p. 78 (pobierz).
  • A. Dymitrowski, The Role of Maturity in the Internationalisation Process for Company's Innovative Activity, Proceedings in Scientific Conference ScieConf 2014, The 2nd International Virtual Scientific Conference, EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina, Zilina, Slovakia, 2014, pp. 20-25.
  • A. Dymitrowski, Innovations Introduced to the Market by Companies of Different Size Engaged in the Internationalisation Process, Proceedings in Virtual Multidisciplinary Conference, The 1st Year of Virtual Multidisciplinary Conference QUAESTI, EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina, Zilina, Slovakia, 2013 (pobierz).
  • A. Dymitrowski, Cooperation in the Internationalization Process in Relation to Company's Innovativeness and Success, in: Developing Networks in International Marketing and Purchasing, 5th International IMP Asia Conference, Goa, 2012.
  • M. Ratajczak-Mrozek, A. Dymitrowski, Ł. Małys, Formy ekspansji zagranicznej a wyniki rynkowe polskich przedsiębiorstw (wyniki badań), w: Współczesna gospodarka światowa. Problemy na poziomie mikro- i makroekonomicznym, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011.
  • Ł. Bryl, A. Dymitrowski, Wybrane elementy transformacji gospodarczej roku 1989 w Polsce, jako przykład polityki antykryzysowej, Państwa Europy Środkowej i Wschodniej wobec kryzysu gospodarczego, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 2009.

Materiały dydaktyczne

  • A. Dymitrowski, A. Hauke-Lopes, Ł. Małys, M. Ratajczak-Mrozek, Podstawy marketingu. Zadania i studia przypadków, Materiały Dydaktyczne nr 271, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012
Badania naukowe
  • Projekt badawczy finansowany przez NCN pt. "Dojrzałość przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji a przewaga konkurencyjna (podejście sieciowe)", 2014-2017, nr 51104-71 (Kierownik projektu: prof. dr hab. Krzysztof Fonfara)
  • Projekt badawczy finansowany przez NCN pt. "Znaczenie innowacji tworzonych w procesie internacjonalizacji dla wyników przedsiębiorstwa", 2011-2013, nr 51104-37 (Kierownik projektu: mgr Adam Dymitrowski)
  • Ekspertyza "Kooperacja polskich przedsiębiorstw" przygotowana na zlecenie Ministerstwa Gospodarki, lipiec-grudzień 2010, nr 51101-23 (Kierownik projektu: dr Milena Ratajczak-Mrozek)
Prowadzone zajęcia  
  • Współczesne strategie marketingowe na rynkach zagranicznych
  • Marketing międzynarodowy
  • Marketing
  • Podstawy marketingu
  • International marketing
  • Seminarium dyplomowe