Problematyka badawcza Katedry:

  • zachowania rynkowe przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji,
  • różnice międzykulturowe i ich wpływ na handel międzynarodowy,
  • rola przywództwa w zarządzaniu biznesem międzynarodowym,
  • strategie komunikowania się na rynkach globalnych,
  • analiza instytucjonalna organizacji międzynarodowych,
  • zachowania organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych,
  • międzynarodowe transakcje gospodarcze,
  • funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście międzynarodowym,
  • negocjacje międzynarodowe,
  • prognozowanie międzynarodowe - aspekty gospodarcze i polityczne,
  • kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego,
  • międzynarodowe badania marketingowe,
  • zarządzanie kadrą w biznesie międzynarodowym,
  • rola targów i wystaw dla rozwoju handlu międzynarodowego,
  • czynniki kształtujące rozwój branży farmaceutycznej na świecie,
  • teoretyczne modele wymiany międzynarodowej,
  • analiza marketingowych aspektów współczesnych form ekspansji zagranicznej przedsiębiorstwa,
  • rozwój metodyki międzynarodowych badań porównawczych (aspekty kulturowe).