Ewelina Piszczorowicz (Customer Marketing Manager NIVEA Polska Sp. z o.o.)
Pracę magisterską na temat analizy usług na rynku bankowym pisałam z myślą podjęcia pracy w tym sektorze. Moja kariera rozwinęła się w innym kierunku - początkowo na rynku usług medycznych, a następnie w branży kosmetycznej. Bez względu na to, co aktualnie robiłam, umiejętności, które wówczas nabyłam procentowały na każdym etapie rozwoju zawodowego. Analiza, selekcja, właściwa interpretacja danych to podstawa praktycznie każdej decyzji menagera. Dlatego warto wybrać tę specjalność, bo niezależnie od branży uczy umiejętności podejmowania właściwych wyborów, dobrych decyzji i skutecznych rozwiązań, a to w biznesie jest kluczowe.

 

 


Maciej Sieczkowski (Dyrektor Oddziału ds. Korporacyjnych ING Bank Śląski)
Badania rynku doskonale rozwijają umiejętności analityczne, uczą kojarzyć fakty i wyciągać na ich podstawie właściwe wnioski. Pokazują też, jak w sposób wielowątkowy postrzegać dziejące się wokół nas zjawiska gospodarcze. Dzięki temu, iż są one prowadzone na organizmie żywym, jakim jest gospodarka, pozwalają lepiej zrozumieć rządzące nią mechanizmy. Taka praktyka to zdecydowanie najlepsze przygotowanie dla młodych ludzi przed rozpoczęciem ich kariery zawodowej.

 

 

 

 

Arkadiusz Pencarski (Konsultant ds. Rezerw Techniczno-Ubezpieczeniowych / Database Administrator Comarch)
Istnieje popyt na rynku pracy na ludzi radzących sobie nie tylko w pojedynczej dziedzinie, ale także operujących pojęciami z pokrewnych obszarów. Specjalność ta może być lekarstwem na zarwane noce w życiu zawodowym do nadrabiania wiedzy, która powinna być przekazana na studiach. Jako konsultant ds. rezerw techniczno-ubezpieczeniowych i administrator baz danych wykorzystuję zdobytą wiedzę dotyczącą funkcjonowania rynków ubezpieczeniowych, metod ilościowych i jakościowych, finansów i rachunkowości oraz działania narzędzi informatycznych we wszystkich fazach projektu, od spotkań z klientem, analizy jego potrzeb i wymagań, projektowania rozwiązań po końcowe wdrożenie produktu. Klienci chcą być rozumiani, a nie da się ich zrozumieć bez operowania szerokim know-how z zakresu rynku usług finansowych, a w moim przypadku także rynku IT. Jeszcze jako student, pracując nad dużym projektem usług leasingowych w firmie Commercial Investment Trust w USA zrozumiałem, jak dużą rolę odgrywa praktyczna wiedza w osiąganiu sukcesu zawodowego.

Mieczysław Maksimczyk (Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Petrotel Sp. z o.o.)
Analizami usług finansowych, szczególnie bankowych, zajmuję się od 19 lat, chociaż wówczas nie było żadnej uczelni kształcącej analityków rynku usług finansowych, tak więc wielu nadal uczyło się na własnych błędach (…). Kiedy zdecydowałem się na pracę w zarządzie upadającego banku i podjąłem się jego sanacji, wdrażałem wiele rozwiązań opartych na analitycznym podejściu do rynku usług, opracowywałem nowe produkty bankowe, utworzyłem pierwszy w Polsce komitet ALCO, zmieniałem cele inwestycyjne i sprzedażowe. Działania te pozwoliły skutecznie zrealizować program naprawczy i ugruntować dobrą sytuację finansową banku przed wyznaczonym terminem Nadzoru Bankowego. Sukces tego banku pozwolił mi otworzyć drzwi do dalszej kariery zawodowej w innych instytucjach finansowych i w zarządach przedsiębiorstw, zawsze z odpowiedzialnością za finanse. Dzisiaj nie wyobrażam sobie pracy na jakimkolwiek stanowisku ekonomisty, dyrektora ekonomicznego lub prezesa finansowego bez wiedzy o usługach finansowych i bez umiejętności ich gruntownej analizy.

 

Anna Cieślak (BEBEFIELD)
Specjalność ta to świetne posunięcie ze strony mojej macierzystej uczelni. Rynek usług finansowych bardzo się skomplikował, małe firmy przez swoją niewiedzę o instrumentach finansowych tracą wiele biznesowych okazji. Uważam, że absolwenci specjalności, którzy będą mieli połączoną wiedzę z zakresu biznesu i finansów świetnie poradzą sobie na dzisiejszym rynku pracy.

 

Robert Pieczykolan (Senior Menadżer, TUiR WARTA S.A.)
Za wyborem tej właśnie specjalności przemawia wiele czynników. Umiejętność pozyskiwania informacji jest obecnie jedną z najważniejszych w drodze do sukcesu. Wiedza praktyczna, jaką poznawać będą studenci odnośnie pozyskiwania i analizy danych oraz opracowywania strategii rynkowych ma uniwersalny charakter, niezbędny w biznesie, jak i w życiu prywatnym. Z moich obserwacji i własnych doświadczeń zawodowych wynika, że umiejętność analizy danych jest obecnie podstawowym czynnikiem umożliwiającym konkurowanie na rynku, zwłaszcza na dynamicznie rozwijającym się rynku usług finansowych. Dlatego też gorąco zachęcam do zgłębiania wiedzy analitycznej, szczególnie na rynku finansowym, stwarzającym nieograniczone możliwości rozwoju i kariery.

 

 

Katarzyna Czaplicka (Prezes Global Development Research Group)
Znajomość funkcjonowania rynków finansowych jest jednym z kluczowych czynników sukcesu w zglobalizowanym świecie. Pozwala w racjonalny sposób korzystać z dobrodziejstw międzynarodowych przepływów kapitałowych, jak też umiejętnie przeciwdziałać zagrożeniom jakie one ze sobą niosą. Jak dowiódł ostatni kryzys finansowy, obie te umiejętności są niezwykle istotne. Specjalność ta gwarantuje zdobycie wiedzy i umiejętności, które będą przydatne w wielu obszarach gospodarki, tworząc absolwentom szanse na rozwój zawodowy i uczestniczenie w najdynamiczniej rozwijającym się rynku globalnym. 

 

 

 

Dawid Pawlak (Założyciel Centrum Języków Obcych ENGLISH & MORE)
Dobry pomysł, kapitał oraz interesująca strona to nie wszystko… Najważniejsze by wykorzystać swoje umiejętności. Dzisiaj coraz młodsi zakładają firmy. Przewagę mają ci, którzy znają się na analizach. Na początek nie muszą to być wymyślne metody. Zaczyna się od prostej analizy własnych możliwości, na co nas stać, jak szeroko możemy iść… Następnie analiza konkurencji, poznaj produkt – to co na rynku oferowane potraktuj jako produkt podstawowy i go poszerz. Sprawdź ceny i porównaj do swoich cen, analizuj lokalizację pod względem potencjału rynku oraz gęstości i jakości konkurencji. Testuj materiały reklamowe, porównuj je do materiałów konkurencji. Na sam koniec, badaj jakość (swoją i konkurencji) oraz satysfakcję klienta… Od tego właśnie zaczęliśmy zakładając Centrum Języków Obcych ENGLISH & MORE. Staramy się pracować w myśl: zastanów się co, potem to zrób, zbadaj efekt, ulepsz. Polecam studia Analityka usług finansowych!