Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Wydziału Ekonomiki Produkcji i Obrotu (specjalność: Ekonomika i Organizacja Obrotu Towarowego i Usług). Stopień doktora nauk ekonomicznych uzyskała w 1995 r. na podstawie pracy pt. "Zarządzanie technologią sprzedaży w przedsiębiorstwie handlowym" napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Marii Sławińskiej. Stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych uzyskała w 2010 r. Odbyła staże naukowe w Kopenhadze, Bradford, Pradze i Nottingham. Jest członkiem The European Association for Education and Research in Commercial Distribution (EAERCD).


Pełnione funkcje
  • Kierownik Katedry Handlu i Marketingu
  • Kierownik Wydziałowych Studiów Doktoranckich na Wydz. Zarządzania
  • Kierownik Międzywydziałowych Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich
  • Członek Wydziałowej Komisji ds. studiów doktoranckich
  • Członek Wydziałowej Komisji kwalifikacyjnej na studia doktoranckie
  • Członek Zespołu ds. przygotowania reformy procesu dydaktycznego – 3 Specjalności
  • Uczelniany Koordynator Programu CEEPUS
  • Koordynator projektu „Innovation Management - anglojęzyczny program studiów magisterskich wspomagany nowoczesnymi technologiami informatycznymi”
  • Członek Komisji konkursowej w sprawie przyznawania nagród i wyróżnień za publikacje naukowe pracownikom Wydziału Zarządzania
  • Koordynator Programu Trzech Dyplomów na specjalności Handel i Marketing 
  • Członek Zespołu ds. strategii UEP na lata 2013-2020
  • Zastępca przewodniczącej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej UEP 
  • Członek Rady Nadzorczej Spółki „Księgarnia Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” Sp. z o.o. (kadencja 2012-2016)
  • Członek Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Doktorantów UEP 
Problematyka badawcza
  • Sektor handlu, a w szczególności handel detaliczny analizowany w aspekcie podmiotowym
  • Analiza funkcjonowania przedsiębiorstw handlowych, modelowanie wzrostu tych podmiotów (głównie w ujęciu produktowym i przestrzennym)
  • Proces zarządzania strategicznego
  • Wpływ sektora handlu na funkcjonowanie gospodarki w skali makro
Dydaktyka
  • Nauki o organizacji 
  • Modele biznesu w handlu detalicznym
  • Retail Management
  • Zarządzanie produktem
  • Biznes plan
  • Merchandising
  • Strategie cen i marż