Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (1990). W latach 1990-1999 asystent w Katedrze Przedsiębiorstw Handlowych. W roku 1994 ukończył studia podyplomowe MBA, w The Nottingham Trent University (Wielka Brytania). Praca doktorska (1999) pt. "Strategie marketingowe zagranicznych przedsiębiorstw handlowych w Polsce", przygotowana pod kierunkiem prof. dr hab. Marii Sławińskiej. Od 1999 r. adiunkt w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem Handlowym, a następnie w Katedrze Handlu i Marketingu UEP. Praca habilitacyjna (2013) pt. „Kreowanie wartości centrum handlowego. Perspektywa interesariuszy”. Dr hab. Jan Mikołajczyk, prof. nadzw. UEP specjalizuje się w problematyce rozwoju sektora handlu w Polsce. Jest autorem ponad 70 publikacji naukowych i popularnonaukowych z dziedziny handlu i marketingu. 


Pełnione funkcje
  • Pełnomocnik Rektora ds. Zajęć Otwartych
  • Kierownik Studiów Podyplomowych Marketingu
Problematyka badawcza
  • Handel
  • Marketing
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Zarządzanie centrum handlowym
Dydaktyka
  • Marketing Management
  • Negocjacje handlowe
  • Organizacja kampanii reklamowej
  • Prezentacje i wystąpienia publiczne
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Zarządzanie wartością klienta