Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (lata 1989-1993) na Wydziale Zarządzania, kierunek: Zarządzanie i Marketing, specjalność: Handel i Marketing. W dniu 11 VII 2005 obronił rozprawę doktorską nt. Uwarunkowania wykorzystania instrumentów marketingowych w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich (dziedzina Nauki Ekonomiczne, dyscyplina Nauki o zarządzaniu). Od 2005 do 2016 był adiunktem w Katedrze Handlu i Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W dniu 7 kwietnia 2015 nadano mu stopień doktora habilitowanego w dziedzinie nauk ekonomicznych, dyscyplina Ekonomia. Obecnie piastuje stanowisko profesora nadzwyczajnego w Katedrze Handlu i Marketingu.


Pełnione funkcje
  • Koordynator kierunku Innovation Management na Wydziale Zarządzania od 2017
  • Członek Rektorskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia od 2016
  • Członek Komisji ds. Jakości Kształcenia na Wydziale Zarządzania od 2016
  • Członek Rektorskiego Zespołu ds. Strategii UEP od 2016
  • Zastępca Przewodniczącego Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej Wydziału Zarządzania w latach 2015-2017 (coroczne przyjmowanie ok. 1250 studentów na pierwszy rok studiów stacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia na wszystkie kierunki Wydziału)
  • Pełnomocnik Dziekana ds. Egzaminów Licencjackich i Magisterskich od 2015
  • Członek w Zespole ds. przygotowania projektu specjalności „Zarządzanie municypalne” od 2013 roku
  • Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Marketing od 2011
Problematyka badawcza
  • Innowacyjność regionu i funkcjonowanie regionalnego systemu innowacji
  • Innowacje w działalności przedsiębiorstw
  • Nowoczesne trendy w działalności handlowej
  • Marketing relacyjny
  • Marketing terytorialny
  • Rozwój lokalny na obszarach wiejskich
  • Wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich
  • Funkcjonowanie NGO
  • Agroturystyka
  • Zachowania nabywców w przestrzeni handlowej
  • Strategie rozwoju jednostek samorządu terytorialnego
  • New Public Management
  • Kreowanie kapitału społecznego i inne
Seminarium z zakresu
  • Zarządzanie innowacjami (Innovation Management)
  • Marketing terytorialny (Placemarketing)
  • Zarządzanie relacjami (Relationship management)
Dydaktyka
  • Innovative Product and Process Management
  • Creativity
  • Zarządzanie Produktem
  • Zarządzanie relacjami z klientami
  • Zarządzanie projektem marketingowym
  • Podstawy Marketingu
  • Zmiany w zarządzaniu municypalnym
  • Zarządzanie partycypacyjne
  • Smart City
Hobby
  • Brydż
  • Siatkówka
  • Snowboard
  • Nowoczesne teorie gospodarcze
  • Teoria chaosu
  • Architektura A. Gaudiego
  • Walki na miecze średniowieczne