Zespół studentów Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, pod opieką dr. inż. Wojciecha Wizy, został europejskim zwycięzcą w tegorocznym konkursie Google+ Social Media Marketing Awards.

 

Zwycięską drużynę tworzyli: Adrian Gasiński, Marta Musiał, Hanna Pietruszyńska, Ilona Sadłowska, Olga Żytkowiak i Maciej Żytkowiak.

 

Google+ Social Media Marketing Awards jest organizowany w ramach corocznego konkursu Google Online Marketing Challenge. Zawody polegają na nawiązaniu współpracy z lokalną firmą bądź organizacją samorządową i prowadzeniu dla niej przez 6 tygodni fanpage w portalu społecznościowym Google+ wraz z opracowaniem planu promocji przy wykorzystaniu narzędzi marketingu internetowego firmy Google. Uczestnicy działają w maksymalnie sześcioosobowych zespołach. Zespół UEP wybrał do współpracy poznańskie Kino Muza.

 

Praca z tak uznaną w Poznaniu marką była dla nas dużym wyzwaniem, jednak mogliśmy liczyć na pomoc i wsparcie dla naszych pomysłów ze strony p.o. kierownika kina Małgorzaty Kuzdry.”  – mówi Adrian Gasiński lider zwycięskiego zespołu – „W naszych kampaniach z jednej strony staraliśmy się promować kino i filmy znajdujące się w aktualnym repertuarze, z drugiej dużo uwagi poświęciliśmy ciekawym, specjalnym wydarzeniom, których nie brakowało w ofercie kina na przełomie maja i czerwca.”

 

Pierwszym krokiem przy realizacji projektu, było uzupełnienie profilu danymi i zdjęciami oraz integracja z innymi mediami wykorzystywanymi przez Kino Muza, które ma duże grono oddanych fanów na Facebooku i subskrybentów newslettera. „Publikując treści na Google+ staraliśmy się zaprezentować odbiorcom unikalne informacje, tak by uzupełniać i wzbogacać materiały publikowane w innych mediach.” – opisuje zwycięski projekt Adrian Gasiński- „Staraliśmy się przy tym w pełni wykorzystać potencjał tego portalu, publikując zdjęcia wysokiej rozdzielczości i tworząc wydarzenia, które automatycznie integrowały się z kalendarzami użytkowników.”

Największą ciekawostką były jednak transmisje online z wydarzeń z udziałem Tomasza Raczka, odbywające się przy okazji przeglądu filmów „Kino Polskie wg Tomasza Raczka”. Dzięki nim osoby, które z różnych powodów nie mogły dotrzeć do kina, miały możliwość oglądania komentarzy znanego krytyka na ekranie komputera. Przeprowadzone zostały również wywiad online z kierownictwem Kina Muza, w którym Internauci mogli zadawać nurtujące ich pytania (np. ile metrów taśmy filmowej znajduje się w kinie).

 

Studentom z sukcesem udało się wykorzystać Google+, pokazując jak nowe technologie mogą uatrakcyjnić i usprawnić dialog kina z jego klientami. „Praca nad projektem pozwoliła nam wczuć się w rolę specjalistów i zdobyć cenne doświadczenie.” – podsumowuje projekt student Wydziału Gospodarki Elektronicznej i Informatyki UEP.

 

To już drugi międzynarodowy sukces studentów Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w tym roku. Przypomnijmy, że zespół studentów ze Studenckiego Koła Naukowego Grupa.NET działającego w Katedrze Technologii Informacyjnych UEP, biorący udział jako Polska Drużyna Narodowa w światowych finałach jedenastej edycji największego konkursu technologicznego dla studentów Microsoft Imagine Cup 2013, zdobył nagrodę AFT (App Fast Track) Excellence Award za projekt Multiboard.

 

Oficjalne informacje o zwycięzcach konkursu Google Online Marketing Challenge w 2013 r.:

http://googleforstudents.blogspot.com/2013/08/the-results-are-in-for-google-online.html