Handel i marketing to specjalność z dużymi tradycjami, jedna z najstarszych prowadzonych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Program specjalności obejmuje szeroką problematykę z zakresu funkcjonowania współczesnego handlu i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz handlu elektronicznego.

Handel i marketing to specjalność przygotowująca do pracy w sektorze handlu, w działach marketingu i sprzedaży przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych. Program studiów uwzględnia także coraz większe zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu e-marketingu i e-handlu.

Wielu naszych absolwentów pracuje w działach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w różnych rodzajach przedsiębiorstw oraz w agencjach reklamowych.

 

Wiedza i umiejętności

W trakcie zajęć studenci nabywają umiejętności w zakresie:

  • zarządzania przedsiębiorstwem handlowym,

  • planowania i zarządzania asortymentem towarów,

  • planowania i realizacji badań marketingowych,

  • zarządzania działem sprzedaży,

  • tworzenia i zarządzania sklepem internetowym,

  • planowania i realizacji strategii promocji,

  • planowania i realizacji kampanii reklamowych w Internecie,

  • planowania i realizacji działań merchandisingowych (tworzenia planogramów),

  • komunikacji interpersonalnej i negocjacji,

  • analizy i zasad kształtowania cen,

  • analizy rynku w różnych przekrojach,

  • wprowadzania nowych produktów na rynek,

  • przygotowania prezentacji i wystąpień publicznych.

 

Obszary tematyczne z wybranymi przedmiotami

  • strategie marketingowe przedsiębiorstw
    wybrane przedmioty: marketing, zarządzanie produktem, marketingowe strategie cen, zarządzanie dystrybucją, plan marketingowy, organizacja kampanii reklamowej, zarządzanie marką,

  • zasady działania przedsiębiorstw handlowych z uwzględnieniem globalnie działających sieci handlowych
    wybrane przedmioty: zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, strategie i analiza konkurencji, zarządzanie innowacjami, zorganizowane rynki hurtowe, zarządzanie międzykulturowe, merchandising, biznesplan, handel elektroniczny.

  • komunikacja marketingowa
    wybrane przedmioty: negocjacje handlowe, organizacja kampanii reklamowych, obsługa klienta, prezentacje i wystąpienia publiczne.

W ramach specjalności handel i marketing studenci mają także możliwość uczestniczenia w wykładach otwartych, prowadzonych przez praktyków oraz brać udział w pracach dwóch studenckich kół naukowych działających przy Katedrze Handlu i Marketingu: SKN e-commerce i SKN Marketingu.

 

Profil absolwenta

Absolwenci specjalności są przygotowani do pracy na następujących stanowiskach:

  • specjalista ds. marketingu w firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych,

  • Brand Manager w firmach produkcyjnych,

  • Sales Manager we wszystkich typach przedsiębiorstw,

  • Category Manager w firmach produkcyjnych i handlowych,

  • Account Manager w agencjach reklamowych,

  • specjalista ds. zakupów we wszystkich typach przedsiębiorstw,

  • analityk w agencji badań marketingowych,

  • analityk ds. mediów.

Jednocześnie studia na specjalności handel i marketing przygotowują do prowadzenia własnej firmy.

 

Opinie absolwentów

Adam Szulc, Tyskie Brand Manager, Kompania Piwowarska

Szczerze polecam kierunek Handel i marketing. To niezapomniana atmosfera zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności, bardzo przydatnych w pracy zawodowej. Jako pracownik firm Netia Telekom, Agencji reklamowej JUST, Agencji Euro RSCG oraz Kompanii Piwowarskiej wiem, że wiedza zdobyta podczas studiów na specjalności Handel i marketing, bogato owocuje w przyszłości, dając dobre podstawy do osiągnięcia sukcesu.