Tutoring wywodzi się z brytyjskich doświadczeń edukacyjnych. Jest innowacyjną, spersonalizowaną, metodą pracy dydaktycznej skoncentrowanej na odkrywaniu i rozwijaniu indywidualnego potencjału studenta. Tutoring opiera się na relacji człowieka z człowiekiem, mistrza z uczniem. To forma edukacji spersonalizowanej przy wykorzystaniu zarówno podejścia naukowego, jak również rozwojowego. To odejście od masowego charakteru kształcenia. Tutoring to proces wspomagania rozwoju studenta poprzez wzmacnianie jego niezależności, sprawczości i odpowiedzialności za własny rozwój. Program tutoringu w UEP zakłada indywidualną pracę Tutora ze studentem. Koncentruje się na mocnych stronach i celach studenta. Tutoring to czas na budowanie samoświadomości i refleksji nad dalszym rozwojem – zawodowym, naukowym, osobistym i społecznym.
W tutoringu patrzy się na Tutee w sposób całościowy. Nikt nie daje gotowych rozwiązań, ale przestrzeń do pracy, poczucie bezpieczeństwa. Ponieważ prawdziwy rozwój jest trudnym procesem, to tak ważna jest relacja Tutor – Tutee.
W Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu mamy 16 Akredytowanych Praktyków Tutoringu, po najlepszej w Polsce Szkole Tutorów Collegium Wratislaviense.
Tutoring akademicki na UEP jest dla wszystkich studentów:
wszystkich kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia,
nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego roku studiów pierwszego stopnia,
nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego semestru studiów trzysemestralnych albo pierwszego roku studiów czterosemestralnych na studiach drugiego stopnia,
którzy bezwarunkowo zaliczyli semestr poprzedzający rok akademicki, w którym ma odbyć się tutoring.
Liczba miejsc w programie jest ograniczona, a zakwalifikowane osoby odbędą 8 spotkań indywidualnych z wybranym Tutorem, podczas których będą pracować na celem Tutee.
Masz pytanie – zadaj je, pisząc maila do Koordynatorki ds. Tutoringu, dr Joanny Furmańczyk (Katedra Edukacji i Rozwoju Kadr) na adres: joanna.furmanczyk@ue.poznan.pl