Aktualności

Marcin Herra spędza czas wolny na Cafe (AZS UEP)

Cafe AZS UEP po raz dziesiąty (a więc przeżyliśmy nie lada jubileusz!) zaprosiło znaną postać świata sportu oraz studentów do uczelnianej Auli. 

Wykład o tytule „Przemysł czasu wolnego na przykładzie Stadionu Narodowego” wygłosił Marcin Herra – Prezes Zarządu spółki PL 2012 + Sp. z o. o., która zajmuje się zarządzaniem Stadionem Narodowym.
Oto krótka relacja z wykładu:
Prelegent rozpoczął swoją wypowiedź od wprowadzenia nas w podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem czasem. Podkreślił, że wizja i strategia jest tak samo ważna,  jak praca, a czas wolny to największe dobro, jakie posiadamy. Zauważają to kraje bardziej rozwinięte, w których czas wolny jest coraz bardziej istotny (każdy dąży do chwili, w której może odpocząć). W związku ze zmianami w naszym kraju, chodzi tu oczywiście o przygotowania do Euro 2012, zmieniła się również branża „czasu wolnego”, kiedyś w Polsce nie było tylu nowoczesnych stadionów, zatem klienci zwiększyli co do nich swoje wymagania.

Ważne jest, aby stawiać sobie poprzeczkę coraz wyżej – realizacja Euro 2012 odniosła sukces, jednak Stadion musi się teraz otworzyć na inne międzynarodowe wydarzenia, dlatego czas wolny stał się niezwykle istotny. Rozpoczęto zatem szukać innych możliwości użytkowania tego obiektu. Na stadionach zaczęły pojawiać się europejskie i światowe gwiazdy muzyczne. Organizowane zatem są tam wydarzenia, nie tylko związane ze sportem, ale tym, co klienta interesuje, na co zdolny jest poświecić swój czas, aby odwiedzić stadion.

Sukces zostanie osiągnięty, jeżeli zarządzający będą kreatywnie podchodzili do swojej pracy, dobrze wykorzystają informacje oraz skupią się na nowych koncepcjach, które budowały będą emocje u klienta.

Na Stadion Narodowy w poszukiwaniu pozytywnych emocji przyszło już 1,3 mln ludzi, mimo, że nie posiada on swojej drużyny piłkarskiej. Świadczy to przede wszystkim o przyciąganiu ludzi do stadionu, który stereotypowo kojarzy się ze sportem. Jest on oczywiście ważnym elementem, lecz nie musi być jedynym. Na Stadionie Narodowym wprowadzono zatem zasadę 360 stopni – 1/3 sport, 1/3 - koncerty, 1/3 – wydarzenia społeczne. Na Stadionie oprócz meczy piłki nożnej, miały miejsce zatem takie wydarzenia jak: Piknik Naukowy, Targi Książki, czy koncerty znanych piosenkarzy. W ten sposób, Stadion nie zamyka się na ludzi, a jednocześnie dąży do samofinansowania się, co jest realnym celem do osiągnięcia w przyszłych latach.