Projekt ARTONOMIA. Ekonomiczne oblicze sztuki. Cykl wykładów, szkoleń i warsztatów z promocji sztuki, pozyskiwania środków na działalność artystyczną i inwestowania w sztukę. 


ARTONOMIA - nowy, nieodpłatny projekt edukacyjny poświęcony rynkowi sztuki, współpracy w obszarze sztuki współczesnej i szeroko rozumianej kultury. Zapraszamy artystów, twórców, animatorów i kadry kultury, by podniosły swoje kompetencje biznesowe oraz rzeszę ekonomistów, bankowców, finansistów, którzy chcieliby poznać świat sztuki, mecenatu artystycznego i kolekcjonerstwa. W programie warsztaty, szkolenia i spotkania z ciekawymi osobami, praktykami wielu dziedzin. Początek w Poznaniu już 12 października! Wcześniej spotkamy się z Wami w Kaliszu.

 

Na ciekawe zjawiska spojrzymy z kilku perspektyw - artystycznej i ekonomicznej. Oś artystyczno - ekonomiczna i wymiana informacji jest niezwykle istotna dla aktywizacji zawodowej artystów, rozwoju rynku sztuki, budowania  mecenatu  finansującego kulturę w przyszłości i rozwoju kultury artystycznej w Polsce. Artyści będą mieli okazję spotkać się z międzynarodowymi kuratorami, specjalistami projektów interdyscyplinarnych, doświadczonymi specjalistami z zakresu budowania wizerunku i komunikacji medialnej oraz zarządzania projektami, by lepiej zrozumieć i nauczyć się nowatorskich strategii współpracy, prezentacji swojej twórczości, aplikowania o granty i przetrwania na rynku sztuki. Mecenasi i kolekcjonerzy, Ci przyszli czy obecni, poznają modele budowania kolekcji, ABC aukcji i specyfikę polskiego rynku sztuki.


UDZIAŁ BEZPŁATNY. Obowiązują zapisy. 

Program Poznań:

12 października 2019 / Laboratorium I

sala 4.1 Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ul. Towarowa 55

godz. 12.00-14.30
Anna Theiss „Zbieracz. Inwestor. Kolekcjoner – wokół pułapek budowania wartości materialnej i wartości kulturowej”
godz. 15.00-18.15
Paweł Leszkowicz „ARTYSTA-KURATOR-INSTYTUCJA: Strategie współpracy, prezentacji twórczości i przetrwania”
I grupa 15.00-16.30, II grupa 16.45-18.15

19 października 2019 / Laboratorium II

sala 4.1 Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ul. Towarowa 55

godz. 12.00-14.00
Agnieszka Hała „Komunikacja i promocja – skuteczne sposoby autoprezentacji i informowania o własnej działalności i projektach artystycznych. Artysta jako marka – istota budowania wizerunku w mediach”
godz.15.00-17.30
Adelina Cimochowicz „Spółdzielnia artystyczna - ekonomie społecznościowe w sztuce"

16 listopada 2019 / Laboratorium III

sala 4.1 Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ul. Towarowa 55

godz. 12.00-14.00
Dorota Żaglewska „Sztuka czy biznes? ABC aukcji”
godz. 15.00-18.00
Mira Skrudlik „Zarządzanie i finansowanie projektów kulturalnych, czyli: aplikujemy o granty, wypełniamy druki, formularze, czytamy regulaminy, tworzymy budżety i harmonogramy, ewaluujemy”

ZAPISY

Anna Theiss „Zbieracz. Inwestor. Kolekcjoner – wokół pułapek budowania wartości materialnej i wartości kulturowej” https://evenea.pl/event/843624-1/

Paweł Leszkowicz „ARTYSTA-KURATOR-INSTYTUCJA: Strategie współpracy, prezentacji twórczości i przetrwania” https://evenea.pl/event/843624-9/

Agnieszka Hała „Komunikacja i promocja – skuteczne sposoby autoprezentacji i informowania o własnej działalności i projektach artystycznych. Artysta jako marka – istota budowania wizerunku w mediach” https://evenea.pl/event/843624-3/

Adelina Cimochowicz „Spółdzielnia artystyczna - ekonomie społecznościowe w sztuce" https://evenea.pl/event/843624-2/

Dorota Żaglewska „Sztuka czy biznes? ABC aukcji” https://evenea.pl/event/843624-4/

Mira Skrudlik „Zarządzanie i finansowanie projektów kulturalnych, czyli: aplikujemy o granty, wypełniamy druki, formularze, czytamy regulaminy, tworzymy budżety i harmonogramy, ewaluujemy” https://evenea.pl/event/843624-5/

Program Kalisz:

Laboratorium Wielkopolskie 09-10.10.2019

Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu

ul. Nowy Świat 28-30, Kalisz, sala numer E 344.


9 października 10.00-13.00

Jagna Domżalska „Formy aplikowania i modele współpracy z instytucją kultury”

Mira Skrudlik „Zarządzanie i finansowanie projektów kulturalnych część 1”

10 października 10.00-13.00

Mira Skrudlik „Zarządzanie i finansowanie projektów kulturalnych część 2”

10 października 13.00 -14.30

Agnieszka Hała „Komunikacja i promocja – skuteczne sposoby autoprezentacji i informowania o własnej działalności i projektach artystycznych. Artysta jako marka – istota budowania wizerunku w mediach”



ZAPISY KALISZ

Jagna Domżalska „Formy aplikowania i modele współpracy z instytucją kultury” https://evenea.pl/event/843624-6/

Mira Skrudlik „Zarządzanie i finansowanie projektów kulturalnych, czyli: aplikujemy o granty, wypełniamy druki, formularze, czytamy regulaminy, tworzymy budżety i harmonogramy, ewaluujemy” https://evenea.pl/event/843624-7/

Agnieszka Hała „Komunikacja i promocja – skuteczne sposoby autoprezentacji i informowania o własnej działalności i projektach artystycznych. Artysta jako marka – istota budowania wizerunku w mediach” https://evenea.pl/event/843624-8/



www.fundacjauep.pl
www.facebook.com/fundacjauep