Aktualności

Interim management - innowacyjne rozwiązanie dla firmy i menedżera

28 listopada,  sala 111a

Interim management – innowacyjne rozwiązanie dla firmy i menedżera


PROGRAM KONFERENCJI – PLANOWANE PRELEKCJE

Konferencję poprowadzi Krzysztof Koszela, Członek Zarządu Colian S.A.


8:30-9:15


Rejestracja. Zapraszamy na poranną kawę i networking

9:15-9:30


Uroczyste otwarcie.

Prof. dr hab. Marian Gorynia – Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu


BLOK I: Wprowadzenie w świat interim management


9.30–9.45


W czym tkwi nowość? Czyli interim management jako odpowiedź na wyzwania związane z zarządzaniem wiekiem i firmą.

Monika Buchajska- Wróbel, Wiceprezes Stowarzyszenia Interim Managers (SIM)
Roman Wendt, Prezes Stowarzyszenia Interim Managers (SIM)Podsumowanie i wnioski z projektu „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem
i firmą”, który rozpoczął się jesienią 2012 skierowanego zarówno do firm, jak i doświadczonych menedżerów. Celem projektu jest promocja rozwiązania IM na polskim rynku pracy jako skutecznego sposobu wdrożenia polityki zarządzania wiekiem w firmie oraz sposobu na karierę dla doświadczonych pracowników 50+.





9.45–10.00






Czy polski rynek widzi Interim Managerów wyłącznie w roli managerów do zadań specjalnych? Interim management w Polsce.

Roman Wendt, Prezes Stowarzyszenia Interim Managers
Grzegorz Sobiecki, Wiceprezes Stowarzyszenia Interim Managers

W latach 2012–2013 Stowarzyszenie Interim Managers przeprowadziło badanie, którego celem była odpowiedź na pytanie czy w Polsce jest miejsce na projekty interim management
i zatrudnianie doświadczonych managerów czasowych. Kluczowym powodem zatrudniania managerów czasowych jest przyciągniecie dodatkowych kompetencji, których potrzebuje firma na czas projektu oraz restrukturyzacja i zarządzanie zmianą. Czy polski rynek widzi interim managerów wyłącznie w roli managerów do zadań specjalnych? Jakie branże korzystają z ich wiedzy i doświadczenia? W wystąpieniu zaprezentowane zostaną najważniejsze wyniki badań zrealizowanych w projekcie ”Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą”.

10.00–10.40


Trendy i kierunki rozwoju Interim management na dojrzałych rynkach.

Ad van der Rest, Prezes Institute of Interim Management w Wielkiej Brytanii

Praca w formule interim management jest rozwiązaniem znanym i często wykorzystywanym w krajach takich jakich jak Holandia, Wielka Brytania czy Niemcy. Założeń interim managementu nie trzeba też tłumaczyć managerom w krajach Europy zachodniej. Jak wygląda rozwinięty rynek usług IM? Kto i dlaczego decyduje się na wybór takiej drogi zawodowej? Do jakich zadań zapraszani są w Europie interim managerowie? W jakich sektorach i branżach najczęściej korzysta się z IM? Zapraszamy Państwa do udziału w prelekcji, której celem będzie zaprezentowanie mechanizmów działania rozwiniętego rynku usług IM oraz elementów, które wpłynęły na jego rozwój.


10.40-11.00


IM a wyzwania gospodarcze i rynkowe? Jakich zmian możemy oczekiwać?  

Komentarze zaproszonych ekspertów oraz przedstawicieli Stowarzyszenia Interim Managers (SIM).

Dyskusja dotycząca polskiego rynku IM. Czy będzie rozwijał się tak jak rynek brytyjski? Jakich zmian możemy się spodziewać? Jak w kontekście zmian demograficznych, kulturowych oraz ekonomicznych zmieni się podejście do Interim management w Polsce?


11.00–11.20


Właściwy dobór Interim Managera warunkiem sukcesu projektu.

Beata Bukowska, Partner Zarządzający Inwenta Sp. z o.o.

Karolina Niesiobędzka Rogatko, Interim Manager, Konsultant PI
Na podstawie wyników badań oraz doświadczeń postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jak i dlaczego Interim Manager odnosi sukces. Prelekcja będzie oparta o wyniki badań profili behawioralnych PI® Interim Managerów oraz wnioski z projektów testujących.


11.20-11.40



Przerwa kawowa


BLOK II: Interim management w praktyce – case study


11.40-12.00


Jak z pracy etatowej przestawić się na pracę projektową – metodyka i narzędzia IM.

Praca na etat to ciągle dominujący sposób zatrudnienia. Tymczasem zmieniający się trend wskazuje, że nadchodzące dekady należeć będą do rynku pracy projektowej. To rewolucyjna zmiana, którą należy starannie przygotować. Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu na nowoczesne rozwiązania w zakresie implementacji pracy projektowej zarówno z punktu widzenia organizacji, jak i indywidualnego podejścia do oferty rozwoju ścieżki kariery dla managera. Wypracowany w ramach projektu zestaw gotowych do natychmiastowego użycia narzędzi z metodyką w formie podręcznika stanowi kamień milowy w rozwoju pracy projektowej na polskim rynku pracy.


12.00-13.00


Relacja z projektów testujących w organizacjach.

Metodyka oraz narzędzia IM wypracowane w projekcie „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą” zostały przetestowane na „żywym organizmie” – w firmach działających na rynku polskim. Jakie projekty zostały zrealizowane? Jakie produkty i efekty zostały w nich wypracowane? Jakie wnioski płyną po ich zakończeniu? Swoimi doświadczeniami podzielą się uczestnicy testów: Klienci (firmy testujące rozwiązanie IM), Interim Managerowie (realizujący konkretne projekty), Shadow Managerowie (Senior Interim Managerowie nadzorujący projekty).

Interim management w spółkach skarbu państwa na przykładzie projektów realizowanych w firmie PIT-Radwar (dawny Bumar Elektronika), Małgorzata Zachorowska Shadow Interim Manager

Interim management w bankowości. Relacja z projektu testującego w Banku BGŻ, Karolina Niesiobędzka – Shadow Interim Manager;

Interim management jako efektywne wsparcie w rozwoju mikro firmy, Urszula Dziewit Interim Manager, Elżbieta Mądra – Shadow Interim Manager

Poprawa efektywności sprzedaży w firmie rodzinnej – Bandi, Roman Wendt – Shadow Interim Manager

Efektywność pod kontrolą, mapowanie miejsc i procesów powstawania kosztów, KDS, Agnieszka Zasikowska – Interim Manager, Ewa       Rytka – Shadow Interim Manager

Optymalizacja procesów zarządczych; wdrożenie metodyki projektowej w firmie Idealia, Paweł Niezgodzki – Interim Manager, Marcin Bajda – Shadow Interim Manager

Opracowanie wdrożenia systemu ipb24 na rynku medycznym i farmaceutycznym – Robert Orłowski – Shadow Interim Manager

Program zarządzania wiekiem w firmie Henkel Polska, Stanisław Wojnicki – Interim Manager, Małgorzata Zachorowska – Shadow Interim Manager


13.00-13.40



Lunch


13.40-14.30


Panel dyskusyjny:
Interim Management – czy jest to rozwiązanie dla lokalnego rynku pracy?
Moderator: Krzysztof Koszela, Członek Zarządu Colian S.A.

Uczestnicy:
Prof. dr hab. Bogdan Sojkin, Kierownik Katedry Marketingu Produktu na Wydziale Towaroznawstwa UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.


14.30-15.30


Case study. Poznaj najciekawsze projekty interimowe.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Interim Managers


15.30-16.20


Sposób na oderwanie się od peletonu – interim management jako skuteczne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej firmy.

Moderator: Grzegorz Sobiecki, Wiceprezes Stowarzyszenia Interim Managers

Uczestnicy:

Andrzej Głowacki – Prezes Zarządu DGA S.A.

Jan Slob – holenderski menedżer z wieloletnią międzynarodową praktyką


16.30


Zakończenie konferencji