W XXI wieku czynnikiem decydującym o konkurencyjności firmy w warunkach globalizacji i postrzeganiu pracownika na rynku pracy jest szeroko rozumiana informacja. Umiejętność komunikowania się jest obecnie najbardziej poszukiwana na rynku pracy. Wybierając specjalność public relations i strategie komunikowania zdobędziesz umiejętności, które będą bardzo pomocne w uzyskaniu pracy (etap aplikacji), jej utrzymaniu, a następnie pozwolą cieszyć się z awansu zawodowego.
Wizerunek osoby oraz reputacja firmy, urzędu, instytucji stały się obecnie bezcenną wartością, stąd naszą specjalność nazywa się często specjalnością XXI wieku. Kompetencje, jakie tu uzyskasz, sprawią, że będziesz miał nad innymi przewagę na rynku pracy – komunikując się bardzo profesjonalnie i skutecznie.
Misją specjalności jest zdobywanie i przekazywanie wiedzy oraz uniwersalnych umiejętności komunikowania się w biznesie, mediach, w ramach firmy. Prowadzimy badania i kształcimy przyszłych menedżerów ds. public relations, specjalistów kreowania wizerunku, dziennikarzy ekonomicznych, negocjatorów, specjalistów komunikowania wewnętrznego, doradców politycznych.
Celem zajęć jest kształcenie:
Wiedza i umiejętności
Absolwenci uzyskują praktyczne umiejętności z zakresu:
Obszary tematyczne z wybranymi przedmiotami
W programie znajdują się m.in. takie przedmioty, jak: pracownia telewizyjna i radiowa, pracownia publicystyczna, internal relations, internetowe i kryzysowe public relations, lobbing, retoryka, techniki negocjacyjne i socjotechniki, komputerowe redagowanie tekstów, blog, facebook, twitter.
Metody nauczania i forma prowadzenia zajęć:
Profil absolwenta
Wiedza i umiejętności, jakie uzyskasz na specjalności, są w XXI wieku bardzo potrzebne, a właściwie absolutnie niezbędne, aby osiągnąć sukces zawodowy w każdej branży.
Ekspert w zakresie komunikowania:
Na naszych absolwentów zapotrzebowanie zgłaszają:
Opinie absolwentów
Rafał Czechowski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Polecam – tu na pewno nie pozwolą wam się nudzić.
Maciej Samcik, Dziennikarz Gazety Wyborczej, Laureat Grand Press dla najlepszego w 2005 roku dziennikarza specjalistycznego
Nietuzinkowi ludzie i specyficzne podejście do ekonomii.
Adam Górczewski, Dziennikarz RMF FM
To był dla mnie klucz, który otworzył drzwi do mediów elektronicznych - dzięki praktyce dziennikarskiej i PR, wspieranej wysokich lotów teorią, płynnie wszedłem w świat telewizji i radia i trwam w nim skutecznie do dziś.
Anna Jursza-Charazińska - Analityk ds. Jakości Danych Klienta
Jako absolwentka specjalności mam bardzo sympatyczne wspomnienia związane z okresem studiów. Rzeczowa i wyśmienicie przekazywana wiedza przez kadrę składającą się z praktyków branżowych, to tylko jeden z atutów, które na pierwszy plan wypływają w trakcie wspomnień. Zajęcia są ułożone w przemyślany sposób, a specjalistyczne przedmioty dają możliwość wykazania się zarówno osobom wiążącym swoją przyszłość z PR, mediami, jak również tym, którzy swoją przyszłość wiążą z publicystyką ekonomiczną. Co niezwykle ważne z punktu późniejszego zawodowego życia, w trakcie studiów pojawia się szerokie spectrum możliwości do zdobycia doświadczenia. Warto je wykorzystać. …a świadomość tego, że nie ma głupich pytań i że żadne z nich nie pozostanie bez odpowiedzi, a w razie potrzeby zawsze znajdzie się ktoś, kto wyciągnie pomocną dłoń, to cenne wartości, które z okresu studiów zapamiętam na zawsze.