Zarządzanie projektami
to nowa jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów wiedzy w dziedzinie zarządzania. Biegłość w zakresie zarządzania projektami stanowi istotny wyróżnik skutecznego lidera biznesu. Duża dynamika otoczenia biznesowego sprawia, że coraz więcej przedsiębiorstw odchodzi od tradycyjnych struktur działania na rzecz działalności w oparciu o projekty. Jednocześnie na rynku pracy jest deficyt wykwalifikowanych kierowników projektów.
W ramach oferty programowej znajdują się przedmioty umożliwiające przekazanie nowoczesnej wiedzy, obejmującej konkretne metody i narzędzia, możliwe do zastosowania w zarządzaniu projektami oraz umożliwiające nabycie i doskonalenie umiejętności niezbędnych przy realizacji projektów. Zajęcia prowadzone są z użyciem nowoczesnych technik audiowizualnych, z nastawieniem na wysoki poziom interaktywności.
Zdobyta wiedza i umiejętności ułatwią uzyskanie pożądanych na rynku pracy certyfikatów Certified Project Management Associate – IPMA lub/i Certified Associate in Project Management – PMI.
Wiedza i umiejętności
Studia na specjalności Zarządzanie projektami umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie:
- planowania projektu
- tworzenia zespołu projektowego i zarządzania nim
- realizacji projektu
- kontroli projektu
- finansowania projektu
- komunikowania się zespołu w projekcie i z interesariuszami
- radzenia sobie z trudnymi zdarzeniami i ryzykiem w realizacji projektu
- wykorzystania MS Project w zarządzaniu projektami
- budowania własnego potencjału kierownika projektu
Wybrane przedmioty specjalnościowe
- Planowanie i organizowanie projektu
- Metody zarządzania projektami
- Kierowanie zespołem projektowym
- Zarządzanie ryzykiem projektu
- Wspomaganie zarządzania projektem przez MS Project
- Komunikowanie w projekcie
- Lider zespołu projektowego
- Zamknięcie projektu
- Analiza opłacalności projektu
- Kształtowanie potencjału kierownika projektu
- Zarządzanie projektem międzyorganizacyjnym
- Zarządzanie zespołem wielokulturowym
Profil absolwenta
Absolwent specjalności „Zarządzanie projektami” po ukończeniu studiów I stopnia jest przygotowany do podjęcia pracy w charakterze kierownika projektu (pokrewne określenia: project manager, menedżer projektu, lider projektu) dla projektów o małej skali, asystenta kierownika projektu, specjalisty ds. zarządzania projektami, jak również do roli uczestnika dowolnego zespołu projektowego w przedsiębiorstwach, organizacjach non-profit lub jednostkach administracji publicznej, a także do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.