Program studiów
Harmonogram zajęć
Studia obejmują 170 godzin zajęć rozłożonych na 11 dwudniowych zjazdów odbywających się w soboty i niedziele od października 2018 do czerwca 2019, a projekt dyplomowy można przygotować do września 2019 (choć zachęcamy, by skończyć go do czerwca).
Zajęcia są planowane w następujących terminach:
2018: 24-25.11, 8-9.12, 22-23.12*
2019: 19-20.01*, 9-10.02, 23-24.02, 9-10.03, 23-24.03, 6-7.04, 11-12.05, 25-26.05, 8-9.06
* zajęcia odbędą się tylko w jednym z dwóch terminów oznaczonych *
Przedmioty
Nasz program
wyróżnia połączenie
doświadczenia z pracy w firmach doradczych, badawczych i szkoleniowych oraz wiedzy wyniesionej ze współpracy międzynarodowej w grupach
IMP i GSSI zajmujących się relacjami, marketingiem i sprzedażą B2B.
Program studiów obejmuje pięć bloków tematycznych:
- Analiza rynku B2B
- Strategie
marketingowe
- Operacje marketingowe
- Zarządzanie marketingowe i umiejętności menadżerskie
- Projekt menadżerski (seminarium)
- więcej: szczegółowy program zajęć
Program został opracowany tak, by umożliwić wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce. Dlatego zajęcia mają formę ćwiczeń warsztatowych, seminariów i wykładów. Wszystkie zajęcia prowadzą wykładowcy z doświadczeniem praktycznym w marketingu B2B - pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz menedżerowie przedsiębiorstw.
Zaliczenia i ukończenie studiów
Do ukończenia tych studiów podyplomowych upoważnia przygotowanie projektu biznesowego (a nie pracy dyplomowej). Projekt przygotowywany jest pod opieką doradcy i powinien świadczyć o wykorzystaniu wiedzy i narzędzi z marketingu B2B w firmie. Projekt ma charakter menadżerski a nie teoretyczny (przeciętnie objętość to 20 stron).
Ponadto do ukończenia studiów konieczne jest:
- zaliczenie przedmiotów, które nie kończą się egzaminami (na podstawie udziału w pracy podczas zajęć);
- zdanie egzaminów z przedmiotów: Strategie marketingowe (studium przypadku - projekt strategii), Zarządzanie relacjami z klientami (esej lub test), Komunikacja marketingowa (studium przypadku - projekt działań promocyjnych), Analiza rynku i badania marketingowe (studium przypadku - opracowanie prognozy dla rynku);
- Uregulowanie zobowiązań wynikających z regulaminu.