Wiedza i umiejętności są przekazywane w ramach sześciu modułów tematycznych:

Moduł 1. Jednostki oświatowe jako podmioty sektora finansów publicznych, 36h

  • System i sektor finansów publicznych
  • Akty prawne dotyczące finansów w oświacie i źródła finansowania zadań oświatowych
  • Kierowanie i administrowanie placówką oświatową
  • Marketing i promocja szkoły

Moduł 2. Finansowanie zadań oświatowych, 32h

  • System Informacji Oświatowej
  • Subwencja oświatowa
  • Dotacje – pozyskiwanie i rozliczanie
  • Pozyskiwanie środków zewnętrznych

Moduł 3. Proces budżetowy w jednostkach oświatowych, 40h

  • Plan finansowy placówki oświatowej
  • Koszty wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Zasady, szacowanie  i optymalizacja wydatków na oświatę

Moduł 4. Zasady gospodarowania środkami placówki oświatowej, 20h

  • Polityka rachunkowości, klasyfikacja budżetowa oraz sprawozdawczość finansowa i budżetowa szkoły
  • Zasady ewidencji majątku szkoły
  • Zaciąganie zobowiązań

Moduł 5. Odpowiedzialność finansowo-księgowa dyrektora i organu prowadzącego, 28h

  • Obsługa administracyjna, finansowa i gospodarcza placówki oświatowej i jej skutki finansowe. Samorządowe centra usług wspólnych
  • Zamówienia publiczne w oświacie
  • RODO w jednostkach oświatowych
  • Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Moduł 6. Płace w oświacie i polityka kadrowa dyrektora szkoły, 20h

  • Polityka kadrowa i regulaminy płacowe
  • Zasady ustalania wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracownika jednostki oświatowej

Łącznie liczba godzin: 176


studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym (tj. test po I i II semestrze z całości zagadnień objętych programem studiów)