Aktualności

Badanie Gemius/PBI – pomiar widowni internetowej

26.04.2017 r.
Serdecznie zapraszamy na kolejny wykład otwarty pt. “Badanie Gemius/PBI – pomiar widowni internetowej”:

Kto: Anna Oziębło (dyrektor ds. badania Gemius/PBI), Anna Miotk (dyrektor ds. komunikacji PBI)
Kiedy: 26 kwietnia
Godzina: 16:45 — 18:15
Sala: 301A

Streszczenie:
Badanie Gemius/PBI jest standardem pomiaru widowni internetowej w Polsce. Jest wykorzystywane przez właścicieli serwisów internetowych do mierzenia ruchu w serwisach, porównywania się z konkurencyjnymi firmami i konstruowania ofert reklamowych. Reklamodawcy na bazie pomiaru widowni internetowej mogą z kolei porównywać parametry ofert różnych wydawców.

Badanie Gemius/PBI to badanie hybrydowe, łączące pomiar ruchu online (site-centric) i pomiar zachowań panelistów (user-centic). Mierzy zarówno ruch na stronach internetowych, konsumpcję treści audio i wideo oraz aplikacje mobilne. Uniwers demograficzny stanową osoby w wieku 7 lat i więcej. Wskaźniki stosowane w badaniu to liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach i liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne.

Podczas wykładu prelegentki odpowiedzą na pytania: Dlaczego badanie Gemius/PBI jest uznawane za standard? Kto korzysta z wyników badania i do czego są one potrzebne? Jak wygląda prowadzenie badania od strony metodologicznej i technologicznej? Jak wygląda przyszłość tego rodzaju badań i z jakimi wyzwaniami od strony technologicznej spotykają się ich twórcy?