OPIS SPECJALNOŚCI


Dynamiczny rozwój polskiego rynku kosmetyków determinuje konieczność posiadania wśród zatrudnionej kadry specjalistów zarówno z dziedziny kosmetologii, chemii surowców kosmetycznych, jak też profesjonalnych menedżerów posiadających wiedzę zarówno z zakresu towaroznawstwa kosmetyków , zarządzania podmiotem rynkowym czy marketingu produktów kosmetycznych czyli możliwie wszechstronnie wykształconych menedżerów produktów kosmetycznych.

Specjalność Menedżer Produktów Kosmetycznych na studiach stacjonarnych 2 stopnia na Wydziale Towaroznawstwa w Poznaniu, na kierunku Towaroznawstwo jest unikatową i atrakcyjną ofertą na rynku usług edukacyjnych w Polsce (w szczególności w Wielkopolsce). Oferta kierowana jest do absolwentów studiów 1 stopnia na kierunku Kosmetologia, Chemia kosmetyczna, Zarządzanie i Towaroznawstwo. W Poznaniu oferta kierowana będzie głównie do absolwentów kosmetologii Wyższej Szkoły Zdrowia, Urody i Edukacji, Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji im. Mieszka1, Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii , Wydziału Chemii UAM oraz  wydziału Farmaceutycznego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.

Specjalność ma charakter typowo rynkowy; a więc koncentruje się na przygotowaniu menedżerów podmiotów rynkowych wyspecjalizowanych w segmencie produktów i usług kosmetycznych (produkcja, dystrybucja, usługi, wielowymiarowe aspekty działalności marketingowej).

 

Specjalność Menedżer Produktów Kosmetycznych od roku akademickiego 2015/2016 jest realizowana pod patronatem znanych światowych przedsiębiorstw rynku kosmetyków - Beiersdorf Manufacturing Polska i Nivea Polska. Patronat realizowany jest w formie udziału praktyków w procesie kształcenia, realizację projektów i prac magisterskich, a także udział studentów w stażach i praktykach.

           

TEMATYCZNE OBSZARY KSZTAŁCENIA (Profil absolwenta)

 

Absolwenci specjalności MENEDŻER PRODUKTÓW KOSMETYCZNYCH będą posiadać niezbędną wiedzę z zakresu:

·         towaroznawstwa nowoczesnych surowców i produktów kosmetycznych

·         metod oceny jakości i bezpieczeństwa produktów kosmetycznych,

·         badania i kreowania potrzeb i zachowań konsumentów w sferze rynkowej,

·         projektowania wyrobów kosmetycznych,

·         zarządzania cenami i dystrybucją produktów kosmetycznych,

·         strategii zarządzania markąna rynku kosmetyków,

·         prowadzenia działań promocyjnych na rynku kosmetyków,

·         kierowania jednostkami handlowymi i usługowymi z zakresu kosmetyki.

 

POTENCJALNE MIEJSCA ZATRUDNIENIA PO UKOŃCZENIU STUDIÓW NA SPECJALNOŚCI MENEDŻER PRODUKTÓW KOSMETYCZNYCH:

 

•      przedsiębiorstwa produkcyjne branży kosmetycznej

•      przedsiębiorstwa dystrybucyjne w  branży kosmetycznej

•      przedsiębiorstwa handlowe (zarządzanie kategorią produktów kosmetycznych)

•      przedsiębiorstwa usługowe na rynku kosmetyków