Ćwiczenia

Strategie Finansowe Przedsiębiorstwa (I i II)

Prowadzący

Imię i nazwisko:
e-mail:

Kierunek studiów  Poziom  Tryb  Rodzaj przedmiotu  Wymiar
Zarządzanie i Marketing Magisterski Dzienne Obowiązkowy30 godz.


Cele przedmiotu

Nabycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat decyzji finansowych, przed jakimi staje przedsiębiorstwo, jak te decyzje są ze sobą powiązane i jakie rozwiązania dostarcza nauka finansów, by przedsiębiorstwo osiągało swoje cele.

Zakres tematyczny

Podstawy zarządzania finansami przedsiębiorstwa.

  • Planowanie finansowe.
  • Wycena instrumentów finansowania długoterminowego.
  • Struktura kapitału przedsiębiorstwa.
  • Średnioważony koszt kapitału przedsiębiorstwa WACC.
  • Finansowanie działalności bieżącej.
  • Alternatywne metody finansowania przedsiębiorstwa.
  • Zarządzanie kapitałem obrotowym przedsiębiorstwa.
Literatura podstawowa i zalecana. Ewentualne dodatkowe materiały/pomoce

literatura podstawowa:

  • J. i E. Gajdka, Zarządzanie finansowe. Teoria i Praktyka., FRR, Warszawa 1998.
  • R. Brealey, S. Myers, Podstawy finansów przedsiębiorstw, PWN, Warszawa 2000.

literatura uzupełniająca:

  • T. Copeland, T. Koller, J. Murrin, Wycena: Mierzenie i kształtowanie wartości firmy, WIG PRESS, Warszawa 1997.
  • A. Rappaport, Wartość dla akcjonariuszy, WIG PRESS, Warszawa 1999.
  • D. Zarzecki, Metody wyceny przedsiębiorstwa, FRR, Warszawa 1999.
  • K. i T. Jajuga, Inwestycje. Instrumenty finansowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • R. Haugen, Teoria nowoczesnego inwestowania, WIG PRESS, Warszawa 1996.
  • E. Elton, M. Gruber, Nowoczesna teoria portfelowa i analiza papierów wartościowych, WIG PRESS, Warszawa 1998.
Miejsce w „sekwencji”

przedmioty poprzedzające:

  • Finanse przedsiębiorstw.
  • Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej.

przedmioty uzupełniające:

  • Analiza finansowa.
  • Zarządzanie przedsięwzięciami.
  • Podatki i strategie podatkowe.
  • Fuzje i konsolidacje.
Forma zaliczeń

kolokwium,

  • dwa studia przypadków,
  • esej na zadany temat.
Formy zajęć

ćwiczenia prowadzone w formie:

  • dyskusji,
  • gier zespołowych.