#upsidedownchallenge to akcja charytatywna stworzona przez studentów specjalności Komunikacja w Biznesie z Instytutu Zarządzania. Powstała jako jedna z alternatyw do corocznej akcji „Fura Szczęścia”, która nie mogła zostać zrealizowana w tradycyjnej formie, ze względu na trwającą pandemię koronawirusa.

Studenci KwB, pomimo niełatwej sytuacji w kraju i na świecie, postanowili działać pod opieką dr. hab.  Marka Zielińskiego i włączyć się do Ogólnopolskiej Zbiórki na Walkę z COVID-19 na rzecz szpitali, realizowaną przez portal siepomaga.pl.


Zamysłem #upsidedownchallenge jest to, aby każdy uczestnik przedstawił na swoim profilu na jednym z portali społecznościowych (Facebook, Instagram) zdjęcie lub filmik, na którym pokaże, jak jego świat się odwrócił do góry nogami, w związku z panującą obecnie sytuacją. Całe zadanie polega na tym, żeby  pokazać swój świat lub jego elementy na opak. Można interpretować to dowolnie jako: stanie na rękach, odwracanie rzeczy do góry nogami, dziwne zastosowania dla przedmiotów, odwrotne zachowania.


Wstawiony post powinien zostać oznaczony hasztagiem #upsidedownchallenge oraz profilem @team.kwb, który powstał w celach integracji tegorocznych działań studentów Komunikacji w Biznesie.


Następnym krokiem jest wykonanie dobrowolnej wpłaty do specjalnie przygotowanej skarbonki pod linkiem: https://www.siepomaga.pl/kwb, gdzie można przeczytać o inicjatywie.


Skarbonka ta jest podpięta pod ogólnopolską zbiórkę pieniędzy zorganizowaną przez portal www.siepomaga.pl. O pomoc do nich zgłosiło się już około 70 szpitali z całej Polski (na ogólnej zbiórce zostało zebrane już ok. 23 mln) .

Do akcji włączyło się już ponad 100 osób, które razem zebrały prawie 9000 zł. Są to głównie studenci oraz ich znajomi i rodziny. Organizatorzy planują dalszą promocję, która zachęci do wzięcia udziału między innymi przedsiębiorstwa oraz osoby znane.

Najciekawsze pomysły można znaleźć na Instagramie na profilu @Teamkwb, tam znajdują się one w relacji. Był on też oznaczany w postach uczestników. Organizatorzy planują stworzyć profile w Social Mediach dedykowane stricte challengeowi, powstaną one najpóźniej do 16 kwietnia.  

Całemu przedsięwzięciu przyświeca główne hasło: Świat się odwrócił, ale Ty – nie odwracaj się od pomagania!

Zgodnie z tą myślą, gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w zabawie i do wspólnego wspierania polskiej służby zdrowia w tym trudnym dla nas wszystkich okresie.