Katedra Marketingu Międzynarodowego

Artykuł współautorstwa Saleha Md. Armana opublikowany w International Journal of Consumer Studies

Artykuł, którego współautorami są Saleh Md Arman, doktorant w Katedrze Marketingu Międzynarodowego oraz dr Cecilia Mark-Herbert (Department of Forest Economics, Swedish University of Agricultural Science), został opublikowany w czasopiśmie „International Journal of Consumer Studies” (John Wiley & Sons, 100 punktów, Impact Factor 8.6).

W artykule „Ethical Consumption: A Review and Research Agenda” autorzy omawiają etyczną konsumpcję jako dziedzinę badań konsumenckich, która koncentruje się na etycznych problemach jednostek przy podejmowaniu decyzji konsumpcyjnych. Ze względu na swój ogromny potencjał badawczy, etyczna konsumpcja zyskuje coraz większe znaczenie, zwłaszcza w kontekście wpływu wyborów konsumpcyjnych na środowisko i społeczeństwo jako całość. Badanie podsumowuje istniejący stan wiedzy na temat etycznej konsumpcji poprzez systematyczny przegląd literatury obejmujący 125 publikacji związanych z etyczną konsumpcją z lat 2002-2023. Następnie przeprowadzono kompleksową analizę opisową w celu zidentyfikowania najważniejszych luk w literaturze i zaproponowania konkretnych kierunków przyszłych badań.

Artykuł jest dostępny tutaj: https://doi.org/10.1111/ijcs.13079

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.