Pomoc zdalna oraz instrukcje dla pracowników uczelni

Instrukcje i oprogramowanie dostępne dla studentów

  • Logowanie do systemu USOSweb

    Korzystanie z platformy systemowej odbywa się po wprowadzeniu loginu i hasła (opcja „zaloguj się” w górnym prawym rogu strony). Studenci/doktoranci UEP logują się do systemu za pomocą UID (NIU), czyli numeru użytkownika w uczelnianych systemach informatycznych oraz hasła do poczty uczelnianej

    Codziennie o godz. 4:00 i 11:00 będzie następowała synchronizacja danych z główną bazą uniwersytecką USOS – w czasie trwania synchronizacji system będzie niedostępny! Synchronizacja trwa kilka minut.

    USOSweb dla studentów
  • Poczta dla studentów i doktorantów

    Każdy student/doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu posiada indywidualna pocztę w domenie @student.ue.poznan.pl.

    Logowanie odbywa się przez stronę Microsoft za pomocą adresu email NIU@student.ue.poznan.pl, hasło z systemu USOSweb.

    Przejdź do studenckiej poczty UEP
  • Seriws Moodle UEP – portal dydaktyczny dla studentów.

    Logowanie za pomocą numeru NIU/UID, hasło jak do USOSweb.

    Moodle UEP - Portal dydaktyczny
  • Logowanie do systemów uczelnianych – wiele aplikacji, jeden login

    W przypadku problemów z logowaniem do systemu USOSweb, Moodle, Microsoft Teams, Microsoft Office 365 i Microsoft Azure prosimy zapoznać się z powyższą instrukcją.

    Zmianę hasła do powyższych systemów należy wykonać przez stronę https://auth.ue.poznan.pl:8443/cas/login

    Link do zmiany hasła w USOSweb
  • Moje konto zostało wyłączone (USOS, Poczta, Moodle itp.)

    W przypadku wyłączonego konta prosimy o kontakt z biurem obsługi studenta: BOS@ue.poznan.pl

    Centrum Informatyki nie zarządza kontami studentów. Powyższym procesem zajmuje się tylko BOS.

    Napisz wiadomość na skrzynkę: BOS@ue.poznan.pl
  • Co to jest mLegitymacja?
    mLegitymacja to elektroniczny odpowiednik ELS. Elektroniczą legitymacje posiadasz w telefonie.

    Jakie są warunki niezbędne do uzyskania mLegitymacji?
    Aby otrzymać mLegitymację musisz spełnić powyższe warunki:

    • Jesteś aktywnym studentem UEP
    • Posiadasz numer PESEL i numer Albumu
    • Masz zatwierdzone zdjęcie w systemie USOS
    • Masz Elektroniczną Legitymację Studencką (plastikową)
    • Twoja plastikowa legitymacja jest ważna
    • Masz zainstalowaną na telefonie aplikacji mObywatel
    • Posiadasz Profil Zaufany
    • Twoje dane osobowe nie zmieniły się od czasu wydania ELS

    Jak złożyć wniosek o mLegitymację
    W celu złożenia wniosku zaloguj się do systemu USOSweb i wejdź w zakładkę:

    • DLA STUDENTÓW > Moje studia > mLegitymacja
    • Po złożeniu wniosku otrzymasz komunikat o przyjęciu do przetwarzania twojego zamówienia – status: oczekujący
    • Uzyskasz kolejny status przetwarzania: w toku
    • Po kilku minutach odśwież stronę aplikacji USOSweb i sprawdź czy widzisz:
    • Status: gotowy do pobrania, wskazuje to, że proces realizacji wniosku się zakończył i możesz przystąpić do pobrania mLegitymacji (aplikacji na smartfon) zgodnie z opisem na ekranie.

     

    Jak zakończyć zamówienie mLegitymacji?

    • Uruchom aplikację mObywatel
    • Dodaj legitymację do aplikacji mObywatel poprzez zeskanowanie kodu QR widocznego na ekranie (możliwe jest także skopiowanie kodu, choć bardziej uciążliwe). Oto szczegółowe kroki do wykonania na ekranie smartfona – aplikacja mObywatel:
    • Na środku ekranu kliknij przycisk „+”,
    • Wybierz – mLegitymacja Studencka.
    • Zapoznaj się z krótkim opisem sposobu aktywacji mLegitymacji,
    • Kliknij przycisk Dalej,
    • Zatwierdź przyciskiem Akceptuję Regulamin usługi mLegitymacja studencka,
    • Przejdź do zgody na używanie przez aplikację aparatu,
    • Kliknij Dalej,
    • Zostaniesz poproszony o podanie kodu QR,
    • Potwierdź wczytywany do mObywatel kod QR za pomocą wygenerowanego jednorazowo kodu aktywacyjnego (widoczny na ekranie USOSweb)
    • Zatwierdź
    • Wyświetli się na ekranie Twoja mLegitymacja
    • Prawidłowe zakończenie powyższego procesu, sygnalizowane jest w USOSweb zmianą statusu zamówienia na: odebrane
  • Jesteś chętny studiować na UEP? Zapraszamy do naszego systemu e-Rekrutacja.

    e-Rekrutacja UEP

    Oferta edukacyjna dla I i II stopnia, informacje dotyczące szkoły doktorskiej oraz studiów podyplomowych.

    Rekrutacja - Oferta edukacyjna
  • Nie znam swojego numeru NIU/UID

    Aby odzyskać swój numer NIU/UID udaj się do aplikacji SSO

    SSO - Odzyskaj swój numer NIU/UID
  • Pakiet Microsoft Office 365

    Pakiet biurowy Microsoft Office 365 dla studentów dostępny jest tylko w wersji Online – w przeglądarce. Zalogowanie się kontem do pakietu Microsoft Office zainstalowanego na komputerze NIE spowoduje jego aktywacji.

    Microsoft Teams jest dostępny w wersji Online jak i wersji instalacyjnej „Desktop”.

    Przejdź do pakietu Microsoft Office - wersja Online

    Microsoft Teams dla studentów, doktorantów i słuchaczy

    Microsoft Teams jest dostępny w wersji Online jak i wersji instalacyjnej „Desktop”.

    Pobierz lub uruchom MS Teams
  • Co to jest Microsoft Azure Dev Tools for Teaching?

    Narzędzia Azure Dev Tools for Teaching (wcześniej jako Microsoft Imagine) to oferta oparta na subskrypcji dla szkół i działów technologicznych oraz programów naukowych, technologicznych, inżynieryjnych i matematycznych (STEM).

    Dostęp/Logowanie

    Do korzystania z usługi wymagane jest logowanie przez konta Office 365 dla studentów uczelni – http://office365.ue.poznan.pl/

    Logowanie za pomocą adresu NIU@student.ue.poznan.pl, hasło z systemu USOSweb. Oprogramowanie jest dostępne przez Education Hub https://azureforeducation.microsoft.com/devtools

    Wszelkie uwagi, problemy oraz brak dostępnego oprogramowania należy zgłaszać bezpośrednio do Microsoftu pod adresem aka.ms/studentsupport.

    Prawo do korzystania z programu Microsoft Azure Dev Tools for Teaching posiadają tylko studenci i pracownicy Uczelni. Po zakończeniu studiów, nie ma konieczności usuwania oprogramowania od razu, ale traci się prawo do jego dalszych aktualizacji.

    Microsoft Azure - Oprogramowanie
  • Oprogramowanie SPSS

    W celu uzyskania dostępu do oprogramowania SPSS należy wysłać wiadomość email z uczelnianego konta pocztowego z danymi: imię, nazwisko, nr NIU/UID na adres helpdesk@ue.poznan.pl

    Każdy wnioskujący o dostęp zgłasza prośbę indywidualnie.

     

    Oprogramowanie dostępne dla Windows i MacOS

    Oprogramowanie SPSS - Do pobrania

    SPSS nie działa w systemie Sonoma (macOS 14.0) — dostępna poprawka producenta

    Na stronie IBM dostępna jest poprawka oprogramowania SPSS dla MacOS 14.0 Sonoma, w przypadku problemów z instalacją lub działaniem zalecana jest instalacja poprawek.

    Poprawka SPSS - dla MacOS 14.0 Sonoma

    Oficjalne instrukcje instalacji i aktywacji SPSS od producenta.

    Official SPSS installation and activation instructions from the manufacturer.

  • Oprogramowanie Statistica

    Aby uzyskać dostęp do aplikacji STATISTICA należy zalogować się numerem NIU/UID pod adresem: https://statistica.ue.poznan.pl

    Oprogramowanie dostępne tylko dla system Windows.

    Aplikacja STATISTICA - Do pobrania
  • Oprogramowanie STATA

    Aby uzyskać dostęp do aplikacji STATA należy zalogować się numerem NIU/UID pod adresem: http://stata.ue.poznan.pl

    Oprogramowanie dostępne dla Windows, Linux, MacOS

    Oprogramowanie STATA - Do pobrania
  • Oprogramowanie OxMetrics

    Kod dostępu można uzyskać bezpośrednio od Pani Agaty Kliber
    e-mail: agata.kliber@ue.poznan.pl

    Oprogramowanie dostępne dla Windows i MacOS

    Kontakt email - Pani Agata Kliber
  • Eduroam – ogólnouczelniana sieć Internetowa

    Eduroam to sieć, która jest włączona do międzynarodowego projektu EDUROAM. Pozwala na uzyskanie dostępu do sieci bezprzewodowej bez konieczności kontaktowania się z lokalnymi administratorami. Eduroam wymaga przestrzegania wspólnej polityki bezpieczeństwa i do ufania informacjom przekazywanym z innych instytucji włączonych w system

    Eduroam w Polsce http://www.eduroam.pl
    Eduroam na świecie. http://www.eduroam.org

  • eSylabus UEP – Karta opisu przedmiotu

    Informator zawierający program nauki danego przedmiotu, wymagania i kryteria egzaminacyjne.

    Administratorzy systemu:

    • mgr inż. Małgorzata Czajkowska
    • mgr Sylwia Maćkowiak

    kontakt: esylabus@ue.poznan.pl

    Sylabus UEP - karta opisu przedmiotu
  • Archiwum prac dyplomowych – APD

    • Logowanie do systemu APD odbywa się za pośrednictwem Centralnego Systemu Uwierzytelniania UEP (login i hasło takie jak do systemu USOSweb.
    • Rozpoczęcie procesu obiegu i archiwizacji prac dyplomowych w systemie jest możliwe dopiero po wprowadzeniu odpowiednich danych w systemie USOS (tytuł pracy, promotor) przez pracownika Biura Obsługi Studenta lub Działu Współpracy z Zagranicą (w wypadku studiów anglojęzycznych).
    • Praca przed przekazaniem do recenzji musi zostać przesłana (poprzez system APD) do sprawdzenia w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym (JSA).
    • Recenzje pracy są widoczne dla autora pracy w systemie APD po ich zatwierdzeniu.
    • Informacje o zarchiwizowanej pracy dyplomowej dostępne są w katalogu prac dostępnym w APD.
    • Nazwa pliku z pracą dyplomową w formacie PDF musi zawierać nazwisko autora, następnie – bez spacji – cyfry identyfikujące numer albumu autora i dalej – bez spacji – skrótowe określenie rodzaju pracy (lic, inż, mgr), np. kowalski22136mgr.
    Archiwum prac dyplomowych
  • Dostępne oprogramowanie w laboratoriach CEUE

    Sale dydaktyczne komputerowe CEUE wyposażone są w oprogramowanie:

    Specyfikacja dla obrazu polskiego VDI

    • System operacyjny Windows 10 – wersja Polska
    • Microsoft Office 2016: Word, Excel, PowerPoint, Access – wersja Polska
    • Adobe Acrobat
    • Anaconda Navigator
    • AutoCAD 2020
    • Autodesk Fusion 360
    • Behaviorsearch 6.0.2
    • BlueSol 3.0
    • BlueSol 4.0
    • Esko Local License Manager
    • Mozilla Firefox
    • GanttProject
    • GeoDa
    • Google Chrome
    • HubNet Client 6.0.2
    • IWM PL
    • JFLAP 7.1
    • MATLAB R2016a
    • Microsoft Edge
    • Media Player Classic x64
    • NetLogo 3D 6.0.2
    • NeyLogo 6.0.2
    • Notepad++
    • Ontorion Fluent Editor 2015
    • Open Cape Pack 16
    • OxMetrics 8
    • Oxygen XML Editor 19.1
    • Płatnik
    • Protege
    • ProjectLibre
    • PS Desktop – SPSS
    • PSQL
    • Qlik Sense Destkop
    • R Studio
    • R 4.2.2
    • RapidMiner Studio
    • SAP Logon
    • SimaPro 9.3.0.3
    • Softlab ERP by Asseco V2021 Studia 2022
    • Statistica
    • Tableau 2021.1
    • Vensim PLE x32
    • WinBUGS14

    Specyfikacja dla obrazu angielskiego VDI

    • System operacyjny Windows 10 – wersja Angielska
    • Microsoft Office 2016: Word, Excel, PowerPoint, Access – wersja Angielska
    • Adobe Acrobat
    • Gretl
    • MatLAB R2016a
    • Microsoft Edge
    • PS Desktop – SPSS
    • PowerBi Desktop
    • R Studio
    • R 4.2.2
  • Poznaj infrastrukturę UEP.

    Infrastruktura UEP
  • Plan zajęć

    Plan zajęć
  • Plan zajętości sal dydaktycznych

    Zajętość sal dydaktycznych UEP
  • Kontakt z Działem Technologii Informacyjnych

    Budynek A – Gmach główny
    al. Niepodległości 10,
    61-875 Poznań

    Sekretariat
    Budynek A, Pok. 203
    Tel. 61 856 92 74
    Tel. 61 856 92 71

    Wsparcie informatyczne – Helpdesk
    Budynek A, Pok. 201
    Tel. 61 856 93 18
    Email: helpdesk@ue.poznan.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.