Pomoc materialna - stypendia i zapomogi

Studenci, którzy zamieszkują na terenach objętych stanem klęski żywiołowej i ucierpieli w wyniku powodzi, mają prawo ubiegać się o zapomogę. Szczegółowe informacje zawarte są w zakładce „wniosek o przyznanie zapomogi”.  Ponadto,  istnieje możliwość skorzystania z pomocy psychologicznej – serdecznie zapraszamy.
Więcej informacji o działaniach pomocowych UEP w związku z powodzią

W roku akademickim 2024/2025 obowiązuje próg dochodu na osobę w rodzinie w wysokości 1570,50 zł.
Uwaga, od tego roku nastąpiły istotne zmiany:

 – stypendia będą wypłacane jedynie studentowi, który został wpisany na kolejny semestr. Prosimy o uwzględnienie konsekwencji nierozliczenia sesji w swoim budżecie;

 – zmianie uległ sposób składania wniosków.

Wniosek o stypendium socjalne i zapomogę składa się w dwóch krokach:
1) pierwszy – wypełnienie i złożenie  wniosku w USOSweb   – od 23.09.2024 r. 

2) drugi  – wydrukowany i podpisany dokument należy przekazać w terminie trzech dni od złożenia w USOSweb, do Zespołu Spraw Socjalnych i Stypendialnych w dni robocze 11:00 – 14:00, (bud. A pok. 118-119) lub przesyłając pocztą na adres Uczelni (z dopiskiem ZSSiS).

Wniosek o stypendium dla osób niepełnosprawnych wraz załącznikami składa się jedynie elektronicznie w USOSweb  – od 23.09.2024 r.

Wniosek o stypendia rektora – wraz załącznikami składa się jedynie elektronicznie w USOSweb, wyłącznie w okresie: 17.10. –  4.11.2024 r.  

Prosimy nie pozostawiać dokumentów w portierni!

Przed przystąpieniem do składania wniosków prosimy o zapoznanie się z:
– instrukcjami wypełniania formularzy elektronicznych
– harmonogramem wnioskowania

Rodzaje wniosków

  • Wniosek o stypendium socjalne

    Wniosek o stypendium socjalne – w roku akademickim 2024/2025

     

     

    REJESTRACJA WNIOSKU  ELEKTRONICZNEGO – Studenci rozpoczynający studia od SEMESTRU ZIMOWEGO

    I. TURA
    wypełnienie i rejestracja w systemie USOS w terminie: od 23 września 2024 roku godz. 10:00 do 14 października 2024 roku godz. 24:00

    II. TURA
    wypełnienie i rejestracja w systemie USOS w terminie: od 14 listopada 2024 roku godz. 10:00 do 25 czerwca  2025 roku godz. 24:00

     

    ZŁOŻENIE WNIOSKU W WERSJI PAPIEROWEJ
    • miejsce złożenia:
      wydrukowany z systemu USOSweb i podpisany wniosek wraz z dołączonym Oświadczeniem o dochodach i wymaganymi dokumentami, składa się w Zespole Spraw Socjalnych i Stypendialnych (bud. A pok. 118-119) w godzinach jego pracy lub w placówce pocztowej, przesyłając na adres Uczelni;
    • termin przekazania  wniosku w wersji papierowej:
      w terminie trzech dni kalendarzowych licząc od daty złożenia wniosku w systemie USOSweb. Jeżeli koniec terminu przypada na dzień wolny od pracy, za ostatni dzień terminu uznaje się następny dzień roboczy. Przy ustalaniu dni wolnych od pracy, uwzględnia się treść zarządzenia Rektora UEP w sprawie ustalenia rozkładu czasu pracy dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązującego w danym roku kalendarzowym.
  • Wniosek o stypendium dla osób niepełnosprawnych

    Wniosek o stypendium dla osób niepełnosprawnych – w roku akademickim 2024/2025

    Studenci rozpoczynający studia od SEMESTRU LETNIEGO r.ak. 2024/2025

     

    Wnioski wraz z załącznikami składa się jedynie elektronicznie w systemie USOSweb.

     

    I. TURA
    wypełnienie i rejestracja w systemie USOS w terminie: od 23 września 2024 roku godz. 10:00 do 14 października 2024 roku godz. 24:00

    II. TURA

     wypełnienie i rejestracja w systemie USOS w terminie: od 14 listopada 2024 roku godz. 10:00 do 25 czerwca  2025 roku godz. 24:00

     

    Przedłużenie ważności orzeczenia o niepełnosprawności
    Jeżeli wniosek o wydanie kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności został złożony w okresie ważności odpowiednio orzeczenia ustalającego niepełnosprawność albo orzeczenia ustalającego stopień niepełnosprawności, to zachowuje ono ważność do dnia wydania kolejnego ostatecznego orzeczenia, nie dłużej jednak niż do ostatniego dnia szóstego miesiąca następującego po dacie określającej tę ważność

    USTAWA z dnia 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. 2024 r. poz. 1165)
  • Wniosek o przyznanie zapomogi

    Wniosek o przyznanie zapomogi – w roku akademickim 2024/2025 ( wniosek o zapomogę można składać cały rok akademicki)

     

    1) wypełnienie i rejestracja w systemie USOS w terminie: od 23 września 2024 roku godz. 10:00 do 11 września 2025 roku godz. 24:00,

    2) przekazanie wniosku w wersji papierowej wraz z pozostałymi wymaganymi załącznikami w terminie trzech dni od dnia zarejestrowania wniosku w USOSweb

     

    Studenci, którzy odczuwają skutki powodzi i z tego powodu znaleźli się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej, mają prawo do złożenia wniosku o zapomogę.

    Jeżeli straty były znaczne (konieczność opuszczenia miejsca zamieszkania, utrata mienia ruchomego w tym dokumentów, niemożność uzyskania dokumentów niezbędnych do złożenia oświadczenia lub poświadczenia wielkości strat, itp.) student może wnioskować o przyznanie świadczenia bez dokumentowania sytuacji dochodowej swojej i rodziny oraz składania dokumentów w formie papierowej. Wnioskowanie w tych przypadkach ogranicza się do złożenia podania w wersji elektronicznej. Zgodnie z Regulaminem świadczeń, student w późniejszym okresie może zostać poproszony o przedłożenie potwierdzenia podanych we wniosku okoliczności, wystawionych przez lokalną administrację lub podmioty powołane do oceny strat na obszarze klęski żywiołowej.

    Prosimy o niezwlekanie ze składaniem wniosku, podanie można złożyć w nieprzekraczalnym terminie trzech miesięcy od zdarzenia.

  • Wniosek o przyznanie stypendium rektora dla studentów

    Wniosek o przyznanie stypendium rektora dla studentów- w roku akademickim 2024/2025
    Studenci rozpoczynający studia od SEMESTRU ZIMOWEGO r.ak. 2024/2025

     

    Wnioski wraz z załącznikami składa się jedynie w formie elektronicznej –  w systemie USOSweb

     

    Zaświadczenie o średniej ocen uzyskanej na innej uczelni, składa się do 29.10.2024 r.

    • w odpowiednim Zespole Spraw Studenckich BOS  – jeżeli dokument przedkłada się w formie papierowej
      lub
    • przesyła na adres poczty elektronicznej BOS@ue.poznan.pl – jeżeli zaświadczenie zostało podpisane elektronicznie albo jeżeli zostało wydane w formie papierowej, a następnie skan dokumentu w formie PDF został opatrzony przez studenta  własnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

     

    Rejestracja wniosku w systemie USOS 

    Wniosek wraz załącznikami potwierdzającymi uzyskanie osiągnięć należy zarejestrować w systemie USOS w terminie:  od 17.10.2024 r. – godz. 10:00 do 4.11.2024 r. godz. 24:00,

     

    Uwaga – ŚREDNIA OCEN NA WNIOSKU POJAWIA SIĘ PO ZŁOŻENIU  WNIOSKU w USOS  (w trybie podglądu pojawia się wartość średniej ocen 0,00)

     

  • Własny Fundusz Stypendialny (2023/2024)

    Zgodnie z Zarządzeniem nr 71/2022 Rektora UEP, Własny Fundusz Stypendialny został zasilony środkami na wypłatę stypendiów w roku akademickim 2022/2023.
    Studenci, którzy w roku akademickim 2021/2022 studiowali w UEP i uzyskali za ten okres co najmniej średnią ocen 4,90, mogą ubiegać się o to świadczenie.
    Wnioski należy składać do dnia 15 grudnia 2022 r. w Zespole Spraw Socjalnych i Stypendialnych bud. A pok. 119a, w dni robocze w godzinach 11:00 – 14:00 lub przesłać pocztą na adres Uczelni (liczy się data stempla pocztowego). Proszę zaznaczyć na kopercie  WFS.
    Stypendia, zgodnie z § 8 ust. 10 Regulaminu WFS, zostaną przekazane na rachunek bankowy studenta w terminie miesiąca od dostarczenia decyzji.

Ważne informacje - pomoc materialna

Od roku akademickiego 2024/2025,  nastąpiła zmiana w sposobie składania wniosków
Wniosek o stypendium socjalne i  zapomogę składa się dwuetapowo:
  1. pierwszy etap – wypełnienie i rejestracja w USOSweb,
  2. drugi etap – wydrukowany i podpisany dokument składa się w Zespole Spraw Socjalnych i Stypendialnych w dni robocze 11:00 – 14:00, (bud. A pok. 118-119) lub można przesłać go pocztą na adres Uczelni (z dopiskiem ZSSiS)

Wniosek o stypendium rektora i stypendium dla osób niepełnosprawnych, wraz załącznikami, składa się jedynie w wersji elektronicznej

 
Uwaga, każdy z załączanych do wniosku dokumentów  w formie elektronicznej, musi być wygenerowany w osobnym pliku, nie należy  tworzyć osobnych plików dla poszczególnych stron.

Przed przystąpieniem do składania wniosków prosimy o zapoznanie się z:

– instrukcjami wypełniania formularzy elektronicznych

– harmonogramem wnioskowania

Harmonogramy wnioskowania

Harmonogramy wnioskowania zawierają informacje o terminach poszczególnych czynności jakie należy wykonać, by skutecznie ubiegać się o pomoc materialną

AUTORYZACJA ZAŁĄCZNIKÓW

Dokumenty załączane do wniosków o pomoc materialną  składanych wyłącznie drogą elektroniczną, wymagają uwierzytelnienia podpisem elektronicznym. W przypadku gdy dokument nie został podpisany elektronicznie przez wystawcę dokumentu lecz w sposób tradycyjny, przed umieszczeniem pisma w systemie USOSweb, student winien go autoryzować własnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Poniżej instrukcja uwierzytelnienia dokumentu.

Aby odebrać decyzję w USOS należy w kolejności otworzyć poszczególne zakładki :

  1. dla wszystkich,
  2. wnioski,
  3. lista pism administracyjnych,
  4. pismo do odbioru – odbierz.

Następnie na adres poczty elektronicznej w domenie UEP  zostanie wysłany kod autoryzacyjny:

  1. należy go wpisać,
  2. zatwierdzić.

Ważne dokumenty

KONTAKT

Zespół Spraw Socjalnych i Stypendialnych mieści się w pokojach 118 -119 bud. A

obsługa studentów odbywa się:
od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00 -14:00
analityka danych ekonomicznych;
ekonomia;
p
olityka społeczna;
kierunek prawno-ekonomiczny;
Applied Economic and Social Analysis (AppEcon)
      – Mira Wojciechowska, tel. 61 856 95 70    –    pok. 119 bud. A
         e-mail: miroslawa.wojciechowska@ue.poznan.pl
finanse, audyt, inwestycje;
nadzór i kontrola;
Finance;                                           
     – Małgorzata Szeląg-Priebe,  tel. 61 856 95 86
– pok. 119b bud. A – wejście przez pok.119
        e-mail: malgorzata.szelag-priebe@ue.poznan.pl
 
aplikacje Internetu rzeczy;
informatyka i ekonometria;
przemysł 4.0;
Quantitative Finance (Financial Engineering);                          
          I stopień – Mira Wojciechowska, tel. 61 856 95 70  – pok. 119 bud. A
         II stopień – Małgorzata Szeląg-Priebe, tel. 61 856 95 86
– 
pok 119b bud. A – wejście przez pok.119
rachunkowość i finanse biznesu;
zarządzanie ryzykiem finansowym;
                                
    – Małgorzata Mangold-Kaczmarek, tel. 61 856 95 69   – pok. 118 bud.A
      e-mail: malgorzata.mangold-kaczmarek@ue.poznan.pl
zarządzanie;
marketing;
Innovation Management;

– Krystyna Korytowska, tel. 61 856 95 71 – pok. 118 bud..A

      e-mail: krystyna.korytowska@ue.poznan.pl
jakość i rozwój produktu (towaroznawstwo);
zarządzanie i inżynieria produkcji;
Product & Process Management
    – Beata Iglińska, tel. 61 856 95 69 – pok. 118 bud.. A
      e-mail: beata.iglinska@ue.poznan.pl
międzynarodowe stosunki gospodarcze;
logistyka;
gospodarka turystyczna;
Bachelor in Business Administration;
Transition, Innovation and Sustainability Environment;
    – Beata Iglińska, tel. 61 856 95 69   – pok. 118 bud. A
      e-mail: beata.iglinska@ue.poznan.pl
Stypendyści NAWA
   Mira Wojciechowska, tel. 61 856 95 70, – pok. 119 bud. A
    e-mail: miroslawa.wojciechowska@ue.poznan.pl
 
Ubezpieczenie zdrowotne
    Małgorzata Szeląg-Priebe, tel. 61 856 95 86
           – pok. 119b bud. A – wejście przez pok.119
    e-mail: malgorzata.szelag-priebe@ue.poznan.pl 
 
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Zespół Spraw Socjalnych i Stypendialnych
Biuro Obsługi Studenta

Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Bud. A, pokoje 118 – 119b
zss.bos@ue.poznan.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.