Pomoc zdalna oraz instrukcje dla pracowników uczelni
-
Aby uzyskać pomoc zdalną pobierz plik helpdesk.exe, uruchom, zatwierdź zmiany w systemie (jeżeli poprosi), następnie podaj serwisantowi wyświetlony numer – Twoje ID.
Chcesz zgłosić problem z oprogramowaniem lub awarię komputera/drukarki? Zachęcamy do skorzystania z aplikacji Helpdesk WWW dostępnej poniżej
-
Aby uzyskać dostęp do zasobów uczelnianych dla osób będących poza siecią uczelnianą należy zainstalować aplikacje, która jest dostępna do pobrania powyżej.
Logowanie do aplikacji Check Point Mobile odbywa się za pomocą numeru NIU/UID i haśle z Poczty UEP/USOSweb.
W przypadku problemów z dostępem do konkretnych zasobów sieci uczelnianej prosimy o kontakt e-mail na adres: helpdesk@ue.poznan.pl
-
Aby uzyskać dostęp do zasobów uczelnianych dla osób będących poza siecią uczelnianą należy zainstalować aplikacje, która jest dostępna do pobrania powyżej.
Następnie należy skonfigurować aplikacje zgodnie z instrukcją powyżej.
Logowanie do aplikacji za pomocą numeru NIU/UID i hasła z Poczty UEP/USOSweb,
-
Dostęp do pracowniczej poczty uczelnianej znajduje się powyżej, logowanie za pomocą numeru NIU/UID:
Instrukcje oraz informacje dotyczące korzystania z systemu pocztowego oraz konfiguracji programów Outlook dla Windows, Android i Apple.
- Outlook Exchange - konfiguracja PDF 367 KiB
- Outlook - konfiguracja skrzynki Outlook na iPhone PDF 426.9 KiB
- Zmiana hasła w Poczcie UEP PDF 415.3 KiB
- Przekierowanie wiadomości ze skrzynki TEAMS na UEP PDF 594.7 KiB
- Outlook - Dodawanie podpisu stopki PDF 199.9 KiB
- Dostęp do skrzynek funkcyjnych z poziomu skrzynki imiennej PDF 216.7 KiB
- Outlook OWA - auto odpowiedź PDF 187.5 KiB
- Odzyskiwanie usuniętej wiadomości - Outlook PDF 118.2 KiB
- Outlook - nie wyświetla wszystkich wiadomości PDF 165.4 KiB
- Outlook - Operacja została anulowana z powodu ograniczeń nałożonych na ten komputer PDF 111.7 KiB
- Archwizacja Poczty - Outlook 2019 PDF 233.6 KiB
- Archwizacja Poczty - Outlook 2010 - 2016 PDF 227.8 KiB
- Archiwizacja Poczty (Ręczna) - Outlook PDF 414.5 KiB
Zasady funkcjonowania usługi poczty elektronicznej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu:
-
Dostęp do poczty dla emerytowanych pracowników:
Instrukcje dotyczące poczta dla emerytowanych pracowników.
-
Generator podpisów (stopek) do poczty email.
-
Konfiguracja komputera do pracy zdalnej dla systemu Windows
Konfiguracja komputera do pracy zdalnej dla systemu MacOS
-
Instrukcje logowania i użytkowania oprogramowania Microsoft TEAMS.
Logowanie dla pracowników odbywa się za pomocą adresu Teamsowego np. NIU@teams.ue.poznan.pl
Aplikacja Microsoft Teams działa tylko na Windows 10/11. Do pobrania ze strony https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app. Należy pobrać aplikacje Microsoft Teams do zastosowań służbowych.
-
Konfiguracja dostępu do bezprzewodowego Internetu na terenie UEP. Na Uniwersytecie dostępne są następujące sieci:
- UE_Hotspot – sieć bez zabezpieczeń, dostęp do Internetu dostępny po zalogowaniu przez przeglądarkę, logowanie po numerze NIU/UID.
- UE_Hotspot_SEC – sieć zabezpieczona i szyfrowana, logowanie po numerze NIU/UID.
- Eduroam – sieć zabezpieczona i szyfrowana, międzynarodowa sieć EDUROAM pozwala uzyskać dostęp do Internetu na każdej uczelni na świecie.
- UE_Konferencja – sieć szyfrowana, dostęp udzielany tylko gościom na czas organizacji konferencji lub spotkań.
W przypadku problemów z nawiązaniem połączenia prosimy o wykonanie aktualizacji sterowników karty sieciowej Wi-Fi, najnowsze sterowniki są do pobrania ze strony producenta. Na urządzeniach firmy Apple występują problemy z nawiązaniem połączenia, nie mamy na to wpływu ani rozwiązania, jest to problem po stronie Apple.
UWAGA ‐ w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa, możliwość komunikowania się między użytkownikami sieci bezprzewodowej została zablokowana.
-
Podłączenie/mapowanie dysku sieciowego Share i RODO poza siecią uczelnianą wymaga połączenia z siecią uczelnianą poprzez VPN.
-
Uregulowania wewnętrzne, zarządzenia rektora i komunikaty
Zarządzenia rektora, Komunikaty rektora, Uchwały senatu, Zarządzenia kanclerza, Komunikaty kanclerza, Uchwały rady uczelni.
-
Zintegrowany System Informatyczny UEP
Wdrażanie ZSI, Sprawy kadrowe, Report Portal, Zakładowy fundusz świadczeń, Inwentaryzacje majątku, Elektroniczny obieg dokumentu, Kontrola dostępu, Delegacje krajowe, Ocena ryzyka zawodowego.
-
Odzyskiwanie hasła USOSweb
-
Zdjęcie do identyfikatora pracowniczego
-
Dostęp do strony internetowej USOSweb
Dostęp do strony internetowej USOSadm
-
Logowanie do systemu Xprimer odbywa się za pomocą numeru NIU/UID i hasła z Poczty/USOSweb. Dostęp do XPRIMER poza siecią uczelnianą wymaga połączenia z VPN.
-
Aplikacja Report Portal
-
Wydarzenia organizowane na UEP
-
System do głosowania na UEP
-
Plan zajętości sal dydaktycznych
-
Pomoc merytoryczna oraz instrukcje dotyczące obsługi serwisu Moodle dostępne są na stronie Moodle UEP.
-
Dostępne oprogramowanie w laboratoriach CEUE
Sale dydaktyczne komputerowe CEUE wyposażone są w oprogramowanie:
Specyfikacja dla obrazu polskiego VDI
- System operacyjny Windows 10 – wersja Polska
- Microsoft Office 2016: Word, Excel, PowerPoint, Access – wersja Polska
- Adobe Acrobat
- Anaconda Navigator
- AutoCAD 2020
- Autodesk Fusion 360
- Behaviorsearch 6.0.2
- BlueSol 3.0
- BlueSol 4.0
- Esko Local License Manager
- Mozilla Firefox
- GanttProject
- GeoDa
- Google Chrome
- HubNet Client 6.0.2
- IWM PL
- JFLAP 7.1
- MATLAB R2016a
- Microsoft Edge
- Media Player Classic x64
- NetLogo 3D 6.0.2
- NeyLogo 6.0.2
- Notepad++
- Ontorion Fluent Editor 2015
- Open Cape Pack 16
- OxMetrics 8
- Oxygen XML Editor 19.1
- Płatnik
- Protege
- ProjectLibre
- PS Desktop – SPSS
- PSQL
- Qlik Sense Destkop
- R Studio
- R 4.2.2
- RapidMiner Studio
- SAP Logon
- SimaPro 9.3.0.3
- Softlab ERP by Asseco V2021 Studia 2022
- Statistica
- Tableau 2021.1
- Vensim PLE x32
- WinBUGS14
Specyfikacja dla obrazu angielskiego VDI
- System operacyjny Windows 10 – wersja Angielska
- Microsoft Office 2016: Word, Excel, PowerPoint, Access – wersja Angielska
- Adobe Acrobat
- Gretl
- MatLAB R2016a
- Microsoft Edge
- PS Desktop – SPSS
- R Studio
- R 4.2.2
-
Kontakt z Centrum Informatyki
Budynek A – Gmach główny
al. Niepodległości 10,
61-875 PoznańSekretariat
Budynek A, Pok. 203
Tel. 61 856 92 74
Tel. 61 856 92 71Wsparcie informatyczne – Helpdesk
Budynek A, Pok. 201
Tel. 61 856 93 18
Email: helpdesk@ue.poznan.pl
Instrukcje i oprogramowanie dostępne dla studentów
-
Logowanie do systemu USOSweb
Korzystanie z platformy systemowej odbywa się po wprowadzeniu loginu i hasła (opcja „zaloguj się” w górnym prawym rogu strony). Studenci/doktoranci UEP logują się do systemu za pomocą UID (NIU), czyli numeru użytkownika w uczelnianych systemach informatycznych oraz hasła do poczty uczelnianej
Codziennie o godz. 4:00 i 11:00 będzie następowała synchronizacja danych z główną bazą uniwersytecką USOS – w czasie trwania synchronizacji system będzie niedostępny! Synchronizacja trwa kilka minut.
-
Poczta dla studentów i doktorantów
Każdy student/doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu posiada indywidualna pocztę w domenie @student.ue.poznan.pl.
Logowanie odbywa się przez stronę Microsoft za pomocą adresu email NIU@student.ue.poznan.pl, hasło z systemu USOSweb.
-
Seriws Moodle UEP – portal dydaktyczny dla studentów.
Logowanie za pomocą numeru NIU/UID, hasło jak do USOSweb.
-
Logowanie do systemów uczelnianych – wiele aplikacji, jeden login
W przypadku problemów z logowaniem do systemu USOSweb, Moodle, Microsoft Teams, Microsoft Office 365 i Microsoft Azure prosimy zapoznać się z powyższą instrukcją.
Zmianę hasła do powyższych systemów należy wykonać przez stronę https://auth.ue.poznan.pl:8443/cas/login
-
Moje konto zostało wyłączone (USOS, Poczta, Moodle itp.)
W przypadku wyłączonego konta prosimy o kontakt z biurem obsługi studenta: BOS@ue.poznan.pl
Centrum Informatyki nie zarządza kontami studentów. Powyższym procesem zajmuje się tylko BOS.
-
Nie znam swojego numeru NIU/UID
Aby odzyskać swój numer NIU/UID udaj się do aplikacji SSO
-
Pakiet Microsoft Office 365 dla studentów UEP
Pakiet biurowy Microsoft Office 365 dla studentów dostępny jest tylko w wersji Online – w przeglądarce.
Zalogowanie się kontem do pakietu Microsoft Office zainstalowanego na komputerze NIE spowoduje jego aktywacji.
-
Co to jest Microsoft Azure Dev Tools for Teaching?
Narzędzia Azure Dev Tools for Teaching (wcześniej jako Microsoft Imagine) to oferta oparta na subskrypcji dla szkół i działów technologicznych oraz programów naukowych, technologicznych, inżynieryjnych i matematycznych (STEM).
Dostęp/Logowanie
Do korzystania z usługi wymagane jest logowanie przez konta Office 365 dla studentów uczelni – http://office365.ue.poznan.pl/
Logowanie za pomocą adresu NIU@student.ue.poznan.pl, hasło z systemu USOSweb. Oprogramowanie jest dostępne przez Education Hub https://azureforeducation.microsoft.com/devtools
Wszelkie uwagi, problemy oraz brak dostępnego oprogramowania należy zgłaszać bezpośrednio do Microsoftu pod adresem aka.ms/studentsupport.
Prawo do korzystania z programu Microsoft Azure Dev Tools for Teaching posiadają tylko studenci i pracownicy Uczelni. Po zakończeniu studiów, nie ma konieczności usuwania oprogramowania od razu, ale traci się prawo do jego dalszych aktualizacji.
-
Oprogramowanie SPSS
W celu uzyskania dostępu do oprogramowania SPSS należy wysłać wiadomość email z uczelnianego konta pocztowego z danymi: imię, nazwisko, nr NIU/UID na adres helpdesk@ue.poznan.pl
Każdy wnioskujący o dostęp zgłasza prośbę indywidualnie.
Oprogramowanie dostępne dla Windows i MacOS
-
Oprogramowanie Statistica
Aby uzyskać dostęp do aplikacji STATISTICA należy zalogować się numerem NIU/UID pod adresem: https://statistica.ue.poznan.pl
Oprogramowanie dostępne tylko dla system Windows.
-
Oprogramowanie STATA
Aby uzyskać dostęp do aplikacji STATA należy zalogować się numerem NIU/UID pod adresem: http://stata.ue.poznan.pl
Oprogramowanie dostępne dla Windows, Linux, MacOS
-
Oprogramowanie OxMetrics
Kod dostępu można uzyskać bezpośrednio od Pani Agaty Kliber
e-mail: agata.kliber@ue.poznan.plOprogramowanie dostępne dla Windows i MacOS
-
Eduroam – ogólnouczelniana sieć Internetowa
Eduroam to sieć, która jest włączona do międzynarodowego projektu EDUROAM. Pozwala na uzyskanie dostępu do sieci bezprzewodowej bez konieczności kontaktowania się z lokalnymi administratorami. Eduroam wymaga przestrzegania wspólnej polityki bezpieczeństwa i do ufania informacjom przekazywanym z innych instytucji włączonych w system
Eduroam w Polsce http://www.eduroam.pl
Eduroam na świecie. http://www.eduroam.org -
eSylabus UEP – Karta opisu przedmiotu
Informator zawierający program nauki danego przedmiotu, wymagania i kryteria egzaminacyjne.
Administratorzy systemu:
- mgr inż. Małgorzata Czajkowska
- mgr Sylwia Maćkowiak
kontakt: esylabus@ue.poznan.pl
-
Archiwum prac dyplomowych – APD
- Logowanie do systemu APD odbywa się za pośrednictwem Centralnego Systemu Uwierzytelniania UEP (login i hasło takie jak do systemu USOSweb.
- Rozpoczęcie procesu obiegu i archiwizacji prac dyplomowych w systemie jest możliwe dopiero po wprowadzeniu odpowiednich danych w systemie USOS (tytuł pracy, promotor) przez pracownika Biura Obsługi Studenta lub Działu Współpracy z Zagranicą (w wypadku studiów anglojęzycznych).
- Praca przed przekazaniem do recenzji musi zostać przesłana (poprzez system APD) do sprawdzenia w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym (JSA).
- Recenzje pracy są widoczne dla autora pracy w systemie APD po ich zatwierdzeniu.
- Informacje o zarchiwizowanej pracy dyplomowej dostępne są w katalogu prac dostępnym w APD.
- Nazwa pliku z pracą dyplomową w formacie PDF musi zawierać nazwisko autora, następnie – bez spacji – cyfry identyfikujące numer albumu autora i dalej – bez spacji – skrótowe określenie rodzaju pracy (lic, inż, mgr), np. kowalski22136mgr.
-
Dostępne oprogramowanie w laboratoriach CEUE
Sale dydaktyczne komputerowe CEUE wyposażone są w oprogramowanie:
Specyfikacja dla obrazu polskiego VDI
- System operacyjny Windows 10 – wersja Polska
- Microsoft Office 2016: Word, Excel, PowerPoint, Access – wersja Polska
- Adobe Acrobat
- Anaconda Navigator
- AutoCAD 2020
- Autodesk Fusion 360
- Behaviorsearch 6.0.2
- BlueSol 3.0
- BlueSol 4.0
- Esko Local License Manager
- Mozilla Firefox
- GanttProject
- GeoDa
- Google Chrome
- HubNet Client 6.0.2
- IWM PL
- JFLAP 7.1
- MATLAB R2016a
- Microsoft Edge
- Media Player Classic x64
- NetLogo 3D 6.0.2
- NeyLogo 6.0.2
- Notepad++
- Ontorion Fluent Editor 2015
- Open Cape Pack 16
- OxMetrics 8
- Oxygen XML Editor 19.1
- Płatnik
- Protege
- ProjectLibre
- PS Desktop – SPSS
- PSQL
- Qlik Sense Destkop
- R Studio
- R 4.2.2
- RapidMiner Studio
- SAP Logon
- SimaPro 9.3.0.3
- Softlab ERP by Asseco V2021 Studia 2022
- Statistica
- Tableau 2021.1
- Vensim PLE x32
- WinBUGS14
Specyfikacja dla obrazu angielskiego VDI
- System operacyjny Windows 10 – wersja Angielska
- Microsoft Office 2016: Word, Excel, PowerPoint, Access – wersja Angielska
- Adobe Acrobat
- Gretl
- MatLAB R2016a
- Microsoft Edge
- PS Desktop – SPSS
- R Studio
- R 4.2.2
-
Budynki na uczelni – Poznaj infrastrukturę UEP
-
Plan zajęć studentów i pracowników
-
Plan zajętości sal
-
Kontakt z Centrum Informatyki
Budynek A – Gmach główny
al. Niepodległości 10,
61-875 PoznańSekretariat
Budynek A, Pok. 203
Tel. 61 856 92 74
Tel. 61 856 92 71Wsparcie informatyczne – Helpdesk
Budynek A, Pok. 201
Tel. 61 856 93 18
Email: helpdesk@ue.poznan.pl
