Trade & Customs Compliance

Studia Podyplomowe - Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Dołącz do nas!

Trade & Customs Compliance

Prowadzenie przedsiębiorstwa na skalę międzynarodową podlega wielu różnym przepisom regulującym kontrolę przywozową i wywozową oraz programom sankcji. Naruszenie tych przepisów lub programów może prowadzić do znacznych kar finansowych oraz utraty reputacji, godząc w bezpieczeństwo finansowe i wizerunkowe przedsiębiorstwa. Kluczową rolę odgrywa umiejętność opracowania, zaimplementowania i utrzymania skutecznego programu zgodności handlowej, zgodnie ze światowymi standardami i lokalnymi oraz branżowymi przepisami.

Program studiów odpowiada na potrzeby szkoleniowe pracowników firm zajmujących się handlem międzynarodowym, szczególnie obejmujących lub przygotowujących się do objęcia stanowiska trade and customs compliance menedżer. Potrzeby te wynikają zarówno z wyzwań w obszarze kompetencyjnym (umiejętność współpracy i koordynacji działań w zespołach interdyscyplinarnych, w tym prawnych, finansowych, logistycznych), jak i z uwagi na dynamikę zmian przepisów celnych, programów sankcji oraz warunków funkcjonowania w ramach Europejskiego Zielonego Ładu.

Celem studiów jest przekazanie aktualnej i kompleksowej wiedzy oraz wykształcenie umiejętności i kompetencji niezbędnych do skutecznego identyfikowania i kontroli ryzyka celnego, opracowywania i wdrażania procedur należytej staranności przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw oraz w zakresie zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa, integracji procesów biznesowych z obsługą procedur celnych, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Słuchacze studiów zapoznają się także ze specyfiką handlu z wybranymi państwami i regionami, w tym z Ukrainą, Wielką Brytanią, państwami Azji Środkowej i Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Kaukazu.

Studia adresowane są dla pracowników firm zajmujących się handlem międzynarodowym, szczególnie obejmujących lub przygotowujących się do objęcia stanowiska trade and customs compliance menedżer.

Aplikuj online

Program studiów:

1.Trade Compliance w organizacji – zależności między prawem UE, Wielkiej Brytanii i USA (4h)
2.Due diligence klienta, dostawcy i innych podmiotów w łańcuchu dostaw. INCOTERMS (8h)
3.Należyta staranność przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (Corporate Sustainability Due Diligence Directive, CSDDD) (4h)
4.CBAM i EUDR (deforestacja) (8h)
5.Nowe prawo celne UE – reforma Unii Celnej (8h)
6.Zarządzanie ryzykiem celnym (4h)
7.Klasyfikacja towarów (4h)
8.Wartość celna towarów a ceny transferowe (8h)
9.Pochodzenie towarów (12h)
10.Procedury i dokumenty celne (24h)
11.AEO i uproszczenia celne – optymalizacja spraw celnych w przedsiębiorstwie (8h)
12.Cyfryzacja procesów i procedur celnych. Cyfrowy paszport towarów (8h)
13.Narzędzia informatyczne do obsługi celnej w przedsiębiorstwie (integracja procesów biznesowych z obsługą procedur celnych) (8h)
14.System kontroli obrotu. Kontrola eksportu (8h)
15.Konfliktowe minerały – należyta staranność w łańcuchu dostaw (4h)
16.Sankcje, embarga i ograniczenia pozataryfowe – ryzyko obchodzenia i odpowiedzialność za ich łamanie (16h)
17.Regulacje Forced Labour – zakaz produktów pracy przymusowej (4h)
18.Wybrane kierunki handlu zagranicznego (Ukraina, Wielka Brytania, państwa Azji Środkowej i Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Kaukazu) (20h)

Studia kończą się zdaniem egzaminu pisemnego.

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na I edycję studiów podyplomowych „Trade & Customs Compliance”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną). Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2024/2025 jest następująca: ok. 75% on-line oraz ok. 25% w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 5.200 zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4.160 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 5.200 zł (lub 4.160 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 20 listopada 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 2.600 zł każda (lub 2.080 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 20 listopada 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1.300 zł każda (lub 1.040 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 20 listopada 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.
Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 11 listopada 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).
Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 13 listopada br. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.
Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.
Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)
ul. Towarowa 55 , III piętro, p. 3.4

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj

Listownie:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia podyplomowe „Trade & Customs Compliance”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Mgr Ewa Kozłowska specjalista
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr hab. Edyta Małecka-Ziembińska, prof. UEP Kierownik Katedry Finansów Publicznych
Budynek C, pokój nr 212a
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Poniedziałek
00:00 - 00:00

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.