Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej

W Katedrze Konkurencyjności Międzynarodowej koncentrujemy się na badaniu uwarunko-wań konkurencyjności międzynarodowej przedsiębiorstw, branż, sektorów i regionów, gospo-darek narodowych i ugrupowań integracyjnych z uwzględnieniem zasad zrównoważonego roz-woju. W centrum naszych zainteresowań znajdują się także strategie internacjonalizacji i glo-balizacji firm, branż, regionów i gospodarek narodowych oraz oddziaływanie polityki gospo-darczej na konkurencyjność na poziomie mikroekonomicznym, mezoekonomicznym i makro-ekonomicznym.

O katedrze

Naszą misją jako zespołu Katedry Konkurencyjności Międzynarodowej jest podejmowanie, stymulowanie i rozpowszechnianie wyników badań nad konkurencyjnością. Nasza aktywność badawcza służy lepszemu zrozumieniu zarówno w sektorze akademickim, jak i biznesowym zasad tworzenia strategii konkurowania i umiędzynarodowienia firm i gospodarek z uwzględnieniem priorytetów zrównoważonego rozwoju.

Jesteśmy cenionymi ekspertami w zakresie mikroekonomicznych podstaw międzynarodowej konkurencyjności gospodarek, determinant i miar konkurencyjności międzynarodowej oraz strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw i gospodarek. Potwierdzeniem naszych kompetencji eksperckich są liczne zrealizowane przez nas granty badawcze – finansowane zarówno ze środków krajowych, jak i międzynarodowych, często w międzynarodowych konsorcjach badawczych. Współpracujemy z Instytutem Strategii i Konkurencyjności z Harvard Business School.

Problematyka naukowo-badawcza Katedry:

  • strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw w warunkach niepewności rynkowych,
  • cyfryzacja i nowe modele biznesu a przebieg i efekty międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw,
  • zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach kryzysowych,
  • znaczenie i wpływ instytucji na kształtowanie konkurencyjności przedsiębiorstw,
  • wpływ technologii Industry 4.0 na kształtowanie międzynarodowej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw,
  • rekonfiguracja  globalnych łańcuchów wartości i ich wpływ na regionalizację współpracy,
  • reshoring, nearshoring oraz friendshoring w kształtowaniu strategii kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw,
  • determinanty i trendy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i kobiet w Europie,
  • determinanty i trendy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości migrantów oraz uchodźców w Europie.

Konsultacje w bieżącym semestrze

Kontakt

Mgr Agnieszka Chomska starszy specjalista
Collegium Altum, pokój nr 1322a
DANE KONTAKTOWE

Adres korespondencyjny:

Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej
Instytut Gospodarki Międzynarodowej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

kkm@ue.poznan.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.