Arkadiusz Kawa wspólnie z badaczami z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu opublikowali artykuł w czasopiśmie „Industrial Marketing Management” (Impact Factor: 7,8)
Dr hab. Arkadiusz Kawa, prof. UEP wspólnie z badaczami z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (prof. dr hab. Patrycja Klimas, dr Karina Sachpazidu, dr hab. Sylwia Stańczyk, prof. UEW oraz dr inź. Michał Nadolny) opublikowali artykuł pt. „The 5-dimensional behavioural coopetitor profile: How to measure it?” w czasopiśmie „Industrial Marketing Management” (Impact Factor: 7,8, punkty ministerialne: 140).
W pracy tej autorzy skupili się na analizie koopetycji, czyli jednoczesnego współdziałania i rywalizacji pomiędzy przedsiębiorstwami, koncentrując się na behawioralnych aspektach tego zjawiska. Stworzyli i zweryfikowali model, który obejmuje kluczowe cechy zachowań firm w relacjach koopetycyjnych. Model ten nie tylko dostarcza narzędzia do pomiaru tych wymiarów, ale także wskazuje na długofalową współpracę między podmiotami. Narzędzie zostało przetestowane na ponad 1200 firmach produkcyjnych, co daje solidne podstawy do jego praktycznego zastosowania.
Artykuł stanowi wkład w rozwój badań nad koopetycją, oferując praktyczne wskazówki dla menedżerów dotyczące zarządzania relacjami koopetycyjnymi.
Artykuł jest dostępny w całości w formule open acces: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019850124002013