Grywalizacja w nauczaniu Zarządzania jakością i bezpieczeństwem
Grywalizacja w nauczaniu Zarządzania jakością i bezpieczeństwem
Współczesne podejście do edukacji coraz częściej wykorzystuje grywalizację – mechanizmy znane z gier, które zwiększają zaangażowanie i wspierają efektywne przyswajanie wiedzy. W ramach ćwiczeń z Zarządzania jakością i bezpieczeństwem na kierunku Zarządzanie i inżynieria produkcji prowadzonych przez dr Magdalenę Muradin i dr inż. Aleksandrę Kamińską-Witkowską, grywalizacja towarzyszy pracy studentów.
Celem gry opracowanej przez dr Magdalenę Muradin jest uratowanie Gwiezdnej Fabryki Przyszłości funkcjonującej w odległej galaktyce, na planecie Mustafar, w której zapanował zupełny chaos. Główne problemy Fabryki obejmują niską jakość wyrobów, niestabilne procesy oraz problemy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Lord Vader, surowy władca imperium, powierzył Gwiezdnym Rycerzom zadanie obejmujące wdrożenie systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem. Rycerze realizując kolejne zadania zbierają Imperialne Coinsy, które przybliżają ich do zdobycia holokronów zawierających sekrety efektywnego zarządzania jakością i BHP.
Dzięki takiemu podejściu uczestnicy nie tylko lepiej przyswajają wiedzę, ale również rozwijają kreatywność, umiejętności analityczne i zdolność szybkiego podejmowania decyzji. Grywalizacja sprawia, że nauka staje się ekscytującą przygodą, a zdobyta wiedza zostaje z uczestnikami na dłużej!






