Katedra Zarządzania Jakością

Publikacja artykułu naukowego w czasopiśmie Sustainability

4 marca, 2025

Publikacja artykułu naukowego w czasopiśmie Sustainability

W najnowszym numerze czasopisma Sustainability ukazał się artykuł naukowy pt. „The Impact of Environmental Indicators on Consumer Decision-Making in the Purchasing of Lifestyle Essentials: A Quantitative Analysis” współautorstwa prof. dr hab. inż. Aliny Matuszak-Flejszman oraz dr inż. Beaty Paliwody. Autorki artykułu przedstawiają wyniki badań, które mają na celu zrozumienie, jak wskaźniki środowiskowe wpływają na podejmowanie decyzji konsumentów przy zakupie produktów codziennego użytku, takich jak odzież, artykuły spożywcze czy kosmetyki. Ponadto artykuł dostarcza informacji, które mogą pomóc firmom i decydentom w opracowywaniu ukierunkowanych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Wyniki wskazują, że 80,5% respondentów oczekuje, że firmy będą odpowiedzialne za swój wpływ na środowisko, a 56,9% respondentów uważa wskaźniki środowiskowe za istotne przy podejmowaniu decyzji o zakupie, przy czym największe znaczenie przypisuje się zużyciu chemikaliów, gospodarce odpadami i opakowaniom. Ponadto analiza wykazała, że szczególną uwagę zwraca się na grupy takie jak materiały i odpady, zrównoważone zarządzanie oraz ryzyko i zgodność, odzwierciedlające główne obszary zainteresowania konsumentów.

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.