Seminarium "Zrównoważony rynek najmu mieszkań"
19 września w murach Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu odbyło się niezwykle inspirujące seminarium „Zrównoważony rynek najmu mieszkań”. Było ono efektem porozumienia o współpracy PZFD Poznań oraz Uniwersytetu Ekonomicznego, co podkreślili Agnieszka Banaszak – Wiceprezes Zarządu PZFD Poznań oraz dr hab. inż. Piotr Bartkowiak – Kierownik Katedry Inwestycji i Nieruchomości UEP, uroczyście otwierający wydarzenie.
Seminarium zgromadziło ekspertów z branży nieruchomości oraz przedstawicieli środowiska akademickiego, którzy wspólnie debatowali nad kluczowymi wyzwaniami i możliwościami związanymi z dążeniem do bardziej zrównoważonego rozwoju rynku najmu mieszkań.
Pierwszy panel, w którym moderatorem był dr hab. Sławomir Palicki dotyczył strony popytowej rynku najmu. Na wstępie zostały zaprezentowane wyniki badań przeprowadzonych przez dr Annę Mazurczak i dr Annę Górską „Preferencje na rynku najmu mieszkań w Poznaniu”. Dr Łukasz Strączkowski przedstawił natomiast wyzwania wynikające z ograniczonej dostępności najmu. W dyskusji obok przedstawicieli UEP wzięła udział Hanna Morawska z Freedom Nieruchomości oraz Alicja Kościesza z Resi4Rent.
Drugi panel, poświęcony decyzjom inwestorów na rynku najmu, rozpoczęła ekspertka OTODOM Julia Burda prezentując wyniki badań „Czy oferta na rynku najmu dogoniła oczekiwania najemców? W dyskusji moderowanej przez dr Annę Mazurczak udział wziął również ekspert rynku najmu Jan Dziekoński, Michał Zalewski reprezentujący Ina Management – podmiot zarządzający najmem mieszkań oraz dr Maciej Koszel.
Prelegenci i paneliści podkreślali, że przyszłość rynku najmu musi być oparta na ciągłej profesjonalizacji sektora w zakresie aspektów prawnych, środowiskowych i technologicznych Seminarium było doskonałą okazją do wymiany doświadczeń oraz refleksji nad tym, jak wspólnie można budować bardziej zrównoważoną przyszłość na rynku nieruchomości.
To była bardzo merytoryczna i inspirująca dyskusja, możliwa jedynie dzięki współpracy przedstawicieli praktyki i nauki.