Katedra Zarządzania Jakością

Wizyta studentów Zarządzania w Volkswagen Poznań

21 czerwca, 2024

Wizyta studentów Zarządzania w Volkswagen Poznań

W ubiegłym tygodniu studenci I roku kierunku Zarządzanie mieli niezwykłą okazję odwiedzić fabrykę samochodów w Antoninku, będącą jedną z 4 fabryk wchodzących w skład Volkswagen Poznań – największego pracodawcy w Wielkopolsce. Wycieczka miała na celu zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami zarządzania jakością  i była realizowana jako uzupełnienie treści zajęć z Podstaw zarządzania jakością oraz Metod i technik zarządzania prowadzonych przez prof. Alinę Matuszak-Flejszman, dr hab. inż. Magdalenę Kaźmierczak, dr inż. Aleksandrę Kamińską-Witkowską oraz dr inż. Beatę Paliwodę.

Zwiedzanie zakładu rozpoczęło się od wizyty w spawalni, gdzie studenci przyglądali się procesowi budowy karoserii z udziałem wysoko wyspecjalizowanych robotów, poznając przy tym obowiązujące standardy jakościowe oraz sposoby reagowania w nieoczekiwanych sytuacjach. Kolejną część stanowiło obejście obszaru montażu, gdzie powstaje produkt finalny. Grupy miały okazję zaobserwować moment pierwszego postawienia pojazdu na kołach, czy pierwszego uruchomienia i przejazdu, a także „wesela” – czyli trwałego połączenia karoserii pojazdu z podwoziem.

Przez cały czas trwania wycieczki studenci mogli zadawać pytania, na które szczegółowo odpowiadał przewodnik. Przybliżył on także szereg kwestii organizacyjnych w przedsiębiorstwie z zakresu podziału prac personelu produkcyjnego, systemów powiadamiania, a także benefitów i udogodnień dostępnych dla pracowników. Wycieczka była dla studentów cennym doświadczeniem edukacyjnym i doskonałą okazją, aby zobaczyć z bliska jak powstają samochody.

Serdecznie dziękujemy Volkswagen Poznań za współpracę w organizacji tej wizyty i umożliwienie naszym studentom tego wyjątkowego doświadczenia.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.