Audyt wewnętrzny w sektorze prywatnym i publicznym

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Audyt wewnętrzny w sektorze prywatnym i publicznym

Program studiów został dostosowany do wymogów stawianych audytorom wewnętrznym w Standardach audytu wewnętrznego, które zostały uznane przez Ministra Finansów za obowiązujące w pracy audytorów wewnętrznych jednostek sektora finansów publicznych w Polsce oraz są standardami stosowanymi w pracy audytorów wewnętrznych w sektorze prywatnym. Szczególną uwagę, w związku z tym, zwrócono między innymi na analizę ryzyka w audycie wewnętrznym, audyt systemów informatycznych, audyt środków unijnych oraz audyt śledczy.

Celem studiów podyplomowych jest dostarczenie wiedzy niezbędnej dla świadomego wspomagania organizacji w osiąganiu jej celów. Zajęcia pozwalają poznać i zrozumieć najistotniejsze obszary związane z audytem wewnętrznym. Program jest przygotowany tak, aby absolwenci mogli samodzielnie wykonać profesjonalny audyt.

Zajęcia na studiach prowadzone są przez praktykujących audytorów wewnętrznych, którzy jednocześnie posiadają doświadczenie dydaktyczne. Podczas zajęć dzielą się oni swoją wiedzą i doświadczeniem zarówno podczas wykładów problemowych, jak i zajęć o charakterze warsztatowym.

Ukończenie studiów umożliwia uzyskanie kwalifikacji audytora wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych, w myśl art. 286 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Adresatami studiów są osoby z wyższym wykształceniem (licencjackim, inżynierskim, magisterskim), zainteresowane tematyką audytu wewnętrznego. Studia adresowane są w szczególności do osób planujących podjąć pracę audytora wewnętrznego w spółkach, jednostkach samorządu terytorialnego czy administracji sektora rządowego. Adresatami studiów są zarówno osoby, które planują rozpoczęcie pracy w audycie wewnętrznym, jak i autorów wewnętrznych chcących podnieść swoje kompetencje w tym zakresie.

Aplikuj online

Program:

  1. Model COSO i inne modele kontroli wewnętrznej w organizacji ( 8 godz.)
  2. Podstawy prawne audytu wewnętrznego ( 8 godz.)
  3. Standardy audytu wewnętrznego ( 16 godz.)
  4. Metodyka prowadzenia audytu wewnętrznego (16 godz.)
  5. Analiza ryzyka w audycie wewnętrznym ( 16 godz.)
  6. Dobór próby w audycie wewnętrznym (8 godz.)
  7. Praktyczne warsztaty audytorskie  (16 godz.)
  8. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa ( 16 godz.)
  9. Audyt finansowy (16 godz.)
  10. Audyt systemów informatycznych ( 16 godz.)
  11. Audyt środków unijnych ( 16 godz.)
  12. Aspekty ESG w audycie wewnętrznym (8 godz.)
  13. Podstawy audytu śledczego ( 8 godz.)
  14. Komunikowanie w zawodzie audytora wewnętrznego ( 8 godz.)

 

Egzaminy :

  1. Model COSO i inne modele kontroli wewnętrznej w organizacji
  2. Podstawy prawne audytu wewnętrznego
  3. Standardy audytu wewnętrznego
  4. Analiza ryzyka w audycie wewnętrznym

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym

 

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na 18 edycję studiów podyplomowych „Audyt wewnętrzny w sektorze prywatnym i publicznym ”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w trybie online.

Opłata za studia: 5.200zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4.160 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 5.200 zł (lub 4.160 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 15 października 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 2.600 zł każda (lub 2.080 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1.300zł każda (lub 1.040 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15  grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:

– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem : Audyt wewnętrzny w sektorze prywatnym i publicznym

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Mgr Sylwia Paluszak starszy referent
Budynek D, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr Joanna Przybylska zastępca dyrektora
Budynek D, pokój nr 3.9
Budynek C, pokój nr 207a
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Czwartek
09:30 - 10:30

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.