e-Commerce
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.
Dołącz do nas!
e-Commerce
Celem studiów podyplomowych e-Commerce jest zdobycie przez słuchaczy wiedzy oraz umiejętności z obszaru handlu elektronicznego. Przekazywane koncepcje, metody i narzędzia stanowią bazę umożliwiającą dostosowanie przedsiębiorstw do współczesnej gospodarki cyfrowej. Absolwenci studiów będą również posiadali wiedzę i umiejętności niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia działalności handlowej za pośrednictwem Internetu.
Grupę docelową studiów stanowią przede wszystkim pracownicy i menedżerowie małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą produktów przez Internet, którzy chcą przyspieszyć rozwój swoich firm, ale nie posiadają wystarczających umiejętności i wiedzy by doskonalić procesy sprzedażowe i zwiększać ich efektywność. Studia przeznaczone są również dla pracowników i menedżerów firm działających do tej pory w tradycyjnym kanale sprzedaży, ale zamierzających rozszerzyć działalność również o kanał handlu elektronicznego.
Program studiów podyplomowych e-Commerce obejmuje następujące zagadnienia:
1. Analiza danych marketingowych w e-Commerce 8h
2. Analiza strategiczna w e-Commerce 8h
3. e-Commerce na świecie i w Polsce: trendy rynkowe i nowe rozwiązania 12h
4. Analityka biznesowa w e-Commerce 8h
5. Analiza użyteczności strony internetowej metodą eye-trackingową 8h
6. Aspekty prawne działalności e-commerce 12h
7. Automatyzacja procesów e-Commerce 4h
8. Cross-border e-Commerce: sprzedaż produktów zagranicą 4h
9. Customer journey – proces zakupowy online 8h
10. e-Marketplace: organizacja działań handlowych w Internecie z wykorzystaniem platform sprzedażowych 4h
11. Logistyka e-Commerce 8h
12. Marketing doświadczeń 4h
13. Niestandardowa komunikacja z klientem wspierana nowymi technologiami 8h
14. Omnichannel: integracja wielu kanałów sprzedaży i dystrybucji 4h
15. Optymalizacja procesów w logistyce e-Commerce 4h
16. Ostatnia mila i współpraca operatorami KEP 4h
17. Platformy sprzedażowe e-Commerce 4h
18. Powierzchnie magazynowe dla e-Commerce 4h
19. Rola standardów identyfikacyjnych i komunikacyjnych w logistyce e-Commerce 2h
20. Social media marketing 4h
21. Sprzedaż poprzez marketplace. Porównanie, charakterystyka i case studies 8h
22. Strategie marketingu i sprzedaży internetowej 12h
23. Współpraca z operatorem logistycznym w e-Commerce 4h
24. Zarządzanie asortymentem i zapasem w e-Commerce 2h
25. Zarządzanie magazynem w e-Commerce 8h
26. Zarządzanie projektami 12h
27. Zarządzanie zwrotami w e-Commerce 4h
28. Seminarium podyplomowe 4h
Studia kończą się zdaniem ustnego egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym.
VI edycja studiów podyplomowych „e-Commerce” będzie realizowana w roku akademickim 2024/2025. Studia trwają dwa semestry.
Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną). Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2024/2025 jest następująca: ok. 30% on-line oraz ok. 70% w siedzibie Uczelni.
Opłata za studia: 6 800 zł *
*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 5 440 zł.
Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:
Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:
1) Płatność jednorazowa 6 800 zł (lub 5 440 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 15 października 2024 r.
2) Płatność w dwóch równych ratach po 3 400 zł każda (lub 2 720 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
3) Płatność w czterech równych ratach po 1 700 zł każda (lub 1 360 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności wypełnić formularz zgłoszeniowy online. Następnie należy dostarczyć komplet dokumentów zgłoszeniowych. Można tego dokonać osobiście bądź listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osoby przyjęte na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji zostaną poinformowane listownie lub e-mailowo o terminie rozpoczęcia zajęć.
Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.
Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty wymienione powyżej należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.
Osobiście:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Budynek Centrum Edukacyjnych Usług Elektronicznych, Towarowa 55, III piętro, p. 3.4 (przy Akademii Muzycznej)
Listownie:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem: Studia Podyplomowe „e-Commerce”.
Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.
Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych i cenionych praktyków ze znanych firm z ekosystemu e-commerce oraz nauczycieli akademickich z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP):
– dr Maciej Brzozowski – specjalista w zakresie zarządzania zmianą i projektami, UEP
– Joanna Czeladzińska – Zastępca dyrektora ds. R&D w Forum Media Polska, Redaktor Naczelna „Magazynu Online Marketing”
– Jakub Gierszyński – Dyrektor E-commerce na Polskę i Czechy w SEPHORA – LVMH GROUP
– Violetta Hamerska – ekspert w zakresie psychologii sprzedaży i zarządzania doświadczeniami klientów – Guest Experience 4.0
– Agata Horzela – T&L Manager w GS1 Polska
– Piotr Januszewski – Atomscript, Lider Projektu
– Damian Kołata – Head of Industrial & Logistics Poland, Head of E-Commerce CEE w firmie Cushman & Wakefield
– Magdalena Krasoń-Wałęsiak – GS1 Polska, Menedżer ds. e-commerce
– Tomasz Kupidura – Chief Logistics Officer
– Aleksander Kuźniewski – Business Development Dyrektor w 7R SA
– Wiesław Majewski – Supply Chain Expert, Retail and eCommerce WM Projekt
– Magda Nojszewska – Head of Marketing w Explain Everything; poprzednio Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w Sendit.pl
– dr hab. Bartłomiej Pierański, prof. UEP – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, specjalista w zakresie marketingu i handlu
– Krzysztof Porębski – Partner w Last Mile Experts, CEP & E-commerce Last Mile Specialist
– Zbigniew Ptaszyński – Sendit, Członek Zarządu, Bliskapaczka.pl, Współtwórca
– Piotr Sędziak – Supply Director w Orbico Group, Managing Director w Orbico Supply PL
– Paweł Skrodzki, Kancelaria Radcy Prawnego Paweł Skrodzki, Poznań
– Rafał Szcześniewski – Dyrektor Zarządzający w Omnipack
– Karol Tokarski – Dyrektor E-commerce w Komputronik S.A.
– Daria Widerowska – Marketing & PR Manager w IT.integro, redaktor naczelny BrandNewPortal, ekspertka w zakresie Digital Marketing
– Aleksandra Woźniak – Sourcing Leader w Allegro.pl
– Wojciech Zdrenka – Dyrektor IT Business Analysis w SMART Project
– Mikołaj Zygmański – Dyrektor e-Commerce w S’portofino, założyciel Digital Experts Club
– dr hab. Justyna Światowiec-Szczepańska, prof. UEP – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, specjalista w zakresie zarządzania strategicznego i marketingu relacyjnego
Skontaktuj się z nami
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań