Menedżer do spraw bezpieczeństwa w sektorze publicznym
Dołącz do nas!
Menedżer do spraw bezpieczeństwa w sektorze publicznym
Celem studiów jest dostarczenie uczestnikom wiedzy oraz umiejętności w zakresie zintegrowanego podejścia do zarządzania bezpieczeństwem wewnętrznym, na różnych poziomach administracji publicznej – zarówno na poziomie rządowym, jak i samorządowym. Podczas realizacji programu studiów szczególna uwaga zwrócona zostanie na zmiany, jakie zaszły w podejściu do zarządzania bezpieczeństwem publicznym, które lepiej odpowiadają na współczesne zagrożenia i wyzwania. W szczególności akcentowane będzie odejście od reaktywności, będącej odpowiedzią na niekorzystne zdarzenia po ich wystąpieniu, do proaktywności, której ideą jest zapobieganie zagrożeniom poprzez analizę danych, przewidywanie zdarzeń i podejmowanie działań zapobiegawczych.
Uczestnicy studiów nabędę również wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania ryzykiem – procesu będącego podstawą do kształtowania polityk dotyczących różnych aspektów bezpieczeństwa i jednocześnie stanowiącego alternatywę dla zarządzania kryzysowego, które powinno być stosowane jedynie w sytuacji wystąpienia zdarzeń stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa wewnętrznego.
Ważnym elementem współczesnego podejścia do zarządzania bezpieczeństwem wewnętrznym jest również odejście od statycznych procedur na rzecz elastycznych, adaptacyjne strategii zarządzania bezpieczeństwem, stanowiących odpowiedź na szybko pojawiające się nowe zagrożenia.
Studia adresowane są w szczególności do:
- pracowników administracji publicznej, zarówno pracowników administracji rządowej, jak i samorządowej, którzy są odpowiedzialni za różne aspekty zarządzania bezpieczeństwem w swoich jednostkach organizacyjnych,
- kierowników, menedżerów, osób zarządzających zespołami lub projektami w sektorze publicznym, odpowiedzialnych za różne aspekty bezpieczeństwa wewnętrznego oraz wdrażanie polityk w tym obszarze,
- specjalistów ds. zarządzania kryzysowego, odpowiedzialnych za planowanie, koordynację i realizację działań związanych z zarządzaniem kryzysowym,
- pracowników działów IT, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informatyczne,
- pracowników placówek oświatowych, w szczególności dyrektorów szkół i przedszkoli,
- osób odpowiedzialnych za zarządzanie infrastrukturą krytyczną, taką jak wodociągi, energetyka, transport publiczny, które muszą być przygotowane na różne scenariusze awarii i ataków.
Program studiów „Menedżer do spraw bezpieczeństwa w sektorze publicznym” obejmuje 176 godzin.
- System bezpieczeństwa wewnętrznego w Polsce (16 godz.)
- Identyfikacja i ocena ryzyka w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego (16 godz.)
- Wymiary zarządzania informacją w sektorze publicznym (16 godz.)
- Bezpieczeństwo systemów informacyjnych w sektorze publicznym (32 godz.)
- Bezpieczeństwo społeczne (16 godz.)
- Bezpieczeństwo zdrowotne (16 godz.)
- Zarządzanie ciągłością działania jednostek sektora publicznego (16 godz.)
- Zarządzanie kryzysowe w sektorze publicznym (16 godz.)
- Media w zarządzaniu bezpieczeństwem (8 godz.)
- Zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury krytycznej (8 godz.)
- Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza jako narzędzia wpierające zarządzanie bezpieczeństwem (16 godz.)
Egzaminy:
- Identyfikacja i ocena ryzyka w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego,
- Bezpieczeństwo systemów informacyjnych w sektorze publicznym,
- Zarządzanie ciągłością działania jednostek sektora publicznego.
Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym.
Obecnie trwa rekrutacja na I edycję studiów podyplomowych „Menedżer do spraw bezpieczeństwa w sektorze publicznym”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.
Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w trybie online.
Opłata za studia: 5.500 zł
Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:
Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:
1) Płatność jednorazowa 5.500 zł (lub 4.400 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 15 października 2024 r.
2) Płatność w dwóch równych ratach po 2.750 zł każda (lub 2.200 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
3) Płatność w czterech równych ratach po 1.375 zł każda (lub 1.100 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.
Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.
Warunki postępowania rekrutacyjnego:
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.
Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).
Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.
Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.
Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.
Osobiście:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Centrum Edukacyjnych Usług Elektronicznych (CEUE),
ul. Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4
(przy Akademii Muzycznej)
Listownie:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia Podyplomowe „Menedżer do spraw bezpieczeństwa w sektorze publicznym”
Skontaktuj się z nami
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań