Instytut Marketingu

Głównym celem działania Instytutu jest prowadzenie badań naukowych dotyczących wszystkich aspektów teorii i praktyki marketingu, których wyniki przyczynią się do lepszego zrozumienia przez naukowców i praktyków biznesu, roli marketingu w dynamicznie zmieniającym się środowisku społecznym i rynkowym.

O Instytucie

W Instytucie zatrudnieni są najwyższej klasy specjaliści, których zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół takich zagadnień jak: marketing przedsiębiorstw i organizacji non-profit, zachowania konsumentów, zrównoważona konsumpcja, zastosowanie nowych technologii w marketingu, strategie i struktury handlu, komercjalizacja produktów, badania marketingowe, innowacje marketingowe i produktowe, czy relacje partnerskie na rynku business to business.Instytut Marketingu dysponuje kilkoma laboratoriami, pozwalającymi na prowadzenie badań z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń i aparatury pomiarowej. Są to: Laboratorium Badań Konsumenckich, ShopLab, ConsumerLab, a także profesjonalna salka do przeprowadzania zogniskowanych wywiadów grupowych.Pracownicy i doktoranci Instytutu Marketingu często realizują swoje badania przy współpracy z naukowcami z innych ośrodków akademickich z kraju i za granicą. Dzięki licznym kontaktom i nawiązanym relacjom upowszechnianie wyników badań ma wymiar międzynarodowy, a ich wpływ na otoczenie społeczno-gospodarcze jest znaczący.

Dr hab. Zygmunt Waśkowski, prof. UEP

Dr hab. Zygmunt Waśkowski, prof. UEP

  • Dyrektor Instytutu Marketingu
  • Kierownik Katedry Strategii Marketingowych
  • Katedra Strategii Marketingowych Profesor UEP
Dyrektor Instytutu Marketingu
Dyrektor Instytutu Marketingu, Kierownik Katedry Strategii Marketingowych, Odwolawcza Komisja Dyscyplinarna dla Doktorantów, Uczelniana Komisja Rekrutacyjna, Komisja Dyscyplinarna dla Studentów, Sen. Komisja ds. Kształcenia, Sen. Komisja ds. Kształcenia, Rada Awansów Naukowych, Zespół do Dokonania Wyboru Opisów Wpływu na Potrzeby Ewaluacji, Doradca Rektora ds. Finansowych, Senat 2020-2024, Kolegium Elektorów UEP.
Collegium Altum, pokój nr 718
dane kontaktowe

Sukcesy Instytutu

Prof. Zygmunt Waśkowski powołany do prestiżowego komitetu PAN

czytaj więcej

SKN Idea (Katedra Marketingu Produktu) na Festiwalu Nauki i Sztuki

Podczas tegorocznego Festiwalu Nauki i Sztuki ochotniczki i ochotnicy z SKN Idea - koła naukowego Katedry Marketingu przeprowadzili warsztat, pn. "ETYKIETA KOALICJI 5 FRAKCJI".
czytaj więcej

Monografia Internet of Things in the Food Industry Challenges and Opportunities for the Internet of Food Things, red. Anna Rogala, Renata Nestorowicz, Ewa Jerzyk

Nakładem wydawnictwa Routledge ukazała się książka pod redakcją Anny Rogali, Renaty Nestorowicz i Ewy Jerzyk pt. "Internet of Things in the Food Industry. Challenges and Opportunities for the Internet of Food Things"
czytaj więcej

Monografia Katarzyny Śmiałowicz pt. „Komunikacja marketingowa w kreowaniu wizerunku instytucji kultury na przykładzie muzeów narodowych”

W Wydawnictwie UEP ukazała się monografia Katarzyny Śmiałowicz pt. "Komunikacja marketingowa w kreowaniu wizerunku instytucji kultury na przykładzie muzeów narodowych". Książka została dofinansowana ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu "Doskonała nauka II. Moduł: Wsparcie monografii”
czytaj więcej

X Ogólnopolska Konferencja Biegowa, pt. „Profesjonalizacja imprez biegowych”

W dniach 28-29 lutego br. odbyła się jubileuszowa, dziesiąta edycja ogólnopolskiej konferencji biegowej, której pomysłodawcą i głównym organizatorem jest dr hab. Zygmunt Waśkowski, prof. UEP.
czytaj więcej

Barbara Borusiak, Konstantinos Madias i Bartłomiej Pierański współautorami SUSTAINABILITY. E-BOOK FOR STUDENTS

Barbara Borusiak, Konstantinos Madias i Bartłomiej Pierański znaleźli się w międzynarodowym gronie autorów SUSTAINABILITY. E-BOOK FOR STUDENTS
czytaj więcej

Monografia „Sustainable food. Production and consumption perspectives” pod red. Katarzyny Pawlak-Lemańskiej, Barbary Borusiak i Ewy Sikorskiej

W Wydawnictwie UEP ukazała się monografia „Sustainable food. Production and consumption perspectives” pod red. Katarzyny Pawlak-Lemańskiej, Barbary Borusiak i Ewy Sikorskiej.
czytaj więcej

Monografia “Relacje z interesariuszami na rynku wydarzeń sportowych”. Zygmunt Waśkowski, Olga Kijewska-Ratajczak

Prezentowana publikacja oferuje dogłębną analizę procesowej natury relacji z interesariuszami w kontekście wydarzeń sportowych. Oparcie na teorii zostało wzbogacone o badania autorskie, które pomagają zrozumieć i częściowo wyjaśnić skomplikowaną dynamikę tych relacji na rynku sportowym.
czytaj więcej

Siódma edycja konkursu Pomysł na biznes

Dyrektor Instytutu Zarządzania oraz Dyrektor Instytutu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu ogłaszają siódmą edycję konkursu na opracowanie studenckiego projektu „Pomysł na biznes" pod patronatem Rady Biznesu UEP.
czytaj więcej

Wręczenie dyplomów dla laureatów oraz promotorów najlepszych prac licencjackich i magisterskich zgłoszonych w 9. edycji konkursu im. prof. Romana Głowackiego

Odbyło się uroczyste wręczenie dyplomów dla laureatów oraz promotorów najlepszych prac licencjackich i magisterskich zgłoszonych w 9. edycji konkursu im. prof. Romana Głowackiego na najlepszą pracę licencjacką i magisterską z zakresu marketingu, handlu i konsumpcji.
czytaj więcej

Pracownicy Instytutu Marketingu wśród promotorów nagrodzonych prac magisterskich i licencjackich

Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu ogłosiło wyniki IX konkursu im. prof. Romana Głowackiego na najlepsze prace magisterskie oraz licencjackie z zakresu marketingu, handlu i konsumpcji.
czytaj więcej

Wykłady w ramach projektu „Klasa patronacka”

UEP odwiedziło łącznie 400 uczniów.
czytaj więcej

Warsztaty naukowo-szkoleniowe Katedry Marketingu Produktu

W dniach 17-18 czerwca 2023 r. studenci specjalności Menadżer Produktu (kierunku Jakość i rozwój produktu) oraz Zarządzania Jakością Produktu (kierunku Zarządzanie i inżyniera produkcji) uczestniczyli w wyjazdowych warsztatach naukowo-szkoleniowych, w ramach cyklicznych nieszablonowych spotkań pracowników Katedry Marketing Produktu ze studentami.
czytaj więcej

Dr hab. inż. Bogdan Pachołek kierownikiem operacji ze strony UEP

Projekt grupy operacyjnej NIR4herbs otrzymał dofinansowanie na realizację operacji: pn. „Opracowanie innowacyjnej technologii pozyskania, przygotowania i przetwórstwa surowców zielarskich w produkcji udoskonalonych herbat ziołowych jednorodnych o dodatkowych cechach funkcjonalnych” uzyskał dofinansowanie w ramach działania „Współpraca” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich
czytaj więcej

Mgr Anna Kuczyńska uzyskała stopień doktora

Dnia 22 marca 2023 r. odbyła się publiczna obrona rozprawy doktorskiej pt. ,,Uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku usług medycyny estetycznej”, autorstwa mgr Anny Kuczyńskiej w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. W dniu 14.04.2023 uchwałą Rady Awansów Naukowych pod przewodnictwem prof. dr hab. Barbary Jankowskiej, mgr Annie Kuczyńskiej nadano stopień doktora nauk społecznych. Serdecznie gratulujemy!
czytaj więcej

Porozumienie o współpracy z Siecią Badawczą Łukasiewicz

W wyniku kilkumiesięcznych starań przedstawicieli Instytutu Marketingu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu podpisał porozumienie o współpracy z Siecią Badawczą Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym.
czytaj więcej

Szósta edycja konkursu Pomysł na biznes

Dyrektor Instytutu Zarządzania oraz Dyrektor Instytutu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu ogłaszają szóstą edycję konkursu na opracowanie studenckiego projektu „Pomysł na biznes" pod patronatem Rady Biznesu UEP.
czytaj więcej

Spotkanie z Profesorami Marketingu

W dniu 25 listopada br. odbyło się, zorganizowane przez Instytut Marketingu, „Międzypokoleniowe seminarium naukowe”, którego gośćmi honorowymi byli profesorowie-seniorzy marketingu, w osobach: prof. Maria Sławińska, prof. Halina Szulce, prof. Bogna Pilarczyk, prof. Henryk Mruk oraz prof. Kazimierz Rogoziński.
czytaj więcej

Patrycja Wyciszkiewicz-Zawadzka uzyskała stopień doktora nauk społecznych

W dniu 18 listopada 2022 r. dwukrotna uczestniczka Igrzysk Olimpijskich oraz V-ce Mistrzyni Świata w sztafecie 4×400 m kobiet, p. Patrycja Wyciszkiewicz-Zawadzka uzyskała w naszej uczelni stopień doktora nauk społecznych, w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Promotorem Pani doktor był dr hab. Zygmunt Waśkowski prof. UEP. Pani Doktor jest już pracownikiem Katedry Strategii Marketingowych.
czytaj więcej

Dr Dobrochna Mruk-Tomczak w szeregach zespołu Departamentu ds. organizacji Mistrzostw Świata w piłce ręcznej mężczyzn Polska – Szwecja 2023

Dr Dobrochna Mruk-Tomczak w szeregach zespołu Departamentu ds. organizacji Mistrzostw Świata w piłce ręcznej mężczyzn Polska - Szwecja 2023 jako Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju.
czytaj więcej

Sprawozdanie z konferencji zamknięcia projektu CENETSIE the Central European Network for Sustainable and Innovative Economy

W dniach 12-14.09.2022 odbyła się międzynarodowa konferencja zamykająca projekt CENETSIE - the Central European Network for Sustainable and Innovative Economy, którego kierownikiem jest dr hab. Barbara Borusiak, prof. UEP z Katedry Handlu i Marketingu. Wydarzenie miało miejsce na Czech University of Life Sciences in Prague - partnerskiej uczelni projektu.
czytaj więcej

Innowacyjne produkty żywnościowe – warsztaty UEW UEK UE

W dniach 7-8 lipca 2022 r. dr hab. inż. Bogdan Pachołek uczestniczył w kolejnym spotkaniu zespołu realizującego projekt pt. "Projektowanie innowacyjnych produktów żywnościowych w procesie zrównoważonej metody ograniczania odpadów przetwórstwa owoców" w ramach I edycji konkursu na Międzyuczelniane Granty Badawcze SGH-UEW-UEK-UEP-UEKat.
czytaj więcej

Mgr Katarzyna Śmiałowicz uzyskała stopień doktora

W dniu 8 lipca 2022 r. uchwałą Rady Awansów Naukowych pod przewodnictwem prof. dr hab. Barbary Jankowskiej, mgr Katarzynie Śmiałowicz nadano stopień doktora nauk społecznych.
czytaj więcej

II międzyinstytutowa debata naukowa na UEP

W dniu 2 czerwca br. w auli UEP odbyła się II międzyinstytutowa debata naukowa zatytułowana INNOWACJE PRODUKTOWE NA RYNKU ŻYWNOŚCI WOBEC ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU. Spotkanie zostało zorganizowane przez Instytut Marketingu. W ramach rozwoju współpracy międzyinstytutowej do udziału w dyskusji panelowej zostali zaproszeni przedstawiciele Instytutu Nauk o Jakości oraz Instytutu Ekonomii.
czytaj więcej

Marketing – podręcznik akademicki

Redakcja naukowa Zygmunt Waśkowski
Marketing. Podręcznik akademicki to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie.
czytaj więcej

Dr hab. inż. Bogdan Pachołek członkiem projektu: „Projektowanie innowacyjnych produktów żywnościowych w procesie zrównoważonej metody ograniczania odpadów przetwórstwa owoców”

Miło nam poinformować, że dr hab. inż. Bogdan Pachołek jest członkiem zespołu projektowego: „Projektowanie innowacyjnych produktów żywnościowych w procesie zrównoważonej metody ograniczania odpadów przetwórstwa owoców”, który zakwalifikował się do finansowania w ramach I edycji konkursu na Międzyuczelniane Granty Badawcze SGH-UEW-UEK-UEP-UEK.
czytaj więcej

Międzyinstytutowa debata naukowa na UEP

W dniu 1 kwietnia br. w auli UEP odbyła się debata zatytułowana „Informacja i dezinformacja na rynku, czyli blaski i cienie gospodarki opartej na wiedzy”. Spotkanie zostało zorganizowane przez Instytut Marketingu. W ramach rozwoju współpracy międzyinstytutowej do udziału w dyskusji panelowej zostali zaproszeni przedstawiciele Instytutu Zarządzania oraz Instytutu Gospodarki Międzynarodowej.
czytaj więcej

Kierunek Marketing w ofercie dydaktycznej UEP

czytaj więcej

Sekretariat Instytutu

Mgr Małgorzata Fraszewska Koordynator sekretariatu
Collegium Altum, pokój nr 721
DANE KONTAKTOWE
Mgr Beata Sobiecka-Dohnal starszy specjalista
Bud. A-skrzydło, pokój nr 323
DANE KONTAKTOWE

Adres do korespondencji:

Instytut Marketingu
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.