Technologie finansowe (FinTech)

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Technologie finansowe (FinTech)

FinTech to sektor gospodarki obejmujący przedsiębiorstwa operujące w branży finansowej oraz technologicznej. Obejmuje on innowacje wdrażane m. in. w: bankowości detalicznej i korporacyjnej, płatnościach, usługach inwestycyjnych, zarządzaniu aktywami, a także w usługach brokerskich i ubezpieczeniowych oraz w nadzorze i regulacjach finansowych. Celem studiów podyplomowych „Technologie finansowe (FinTech)” jest poszerzenie wiedzy i umiejętności związanych z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, powstającymi w celu usprawniania korzystania z usług i produktów oferowanych klientom przez sektor technologii finansowych, uświadomienie uczestnikom studiów szans biznesowych, jakie wiążą się z rozwojem nowego sektora finansowo-technologicznego, a także przygotowanie ich do podejmowania wyzwań zawodowych w tym obszarze. Dla przedstawicieli tradycyjnego sektora bankowego i ubezpieczeniowego studia te stanowią z kolei możliwość identyfikacji zagrożeń i szans wynikających z pojawienia się w sektorze finansowym nowych graczy i technologii oraz identyfikacji potencjalnych obszarów współpracy. 

Program jest adresowany przede wszystkim dla osób pracujących w instytucjach finansowych, które chcą uzyskać wiedzę dotyczącą FinTech oraz pozyskać umiejętności praktyczne związane z technologiami finansowymi, a także dla młodych przedsiębiorców, zapewniając im wsparcie w zakresie kształtowania własnych przedsięwzięć związanych z FinTech.

Aplikuj online
  • FinTech – wprowadzenie
  • Regulacje FinTech w Polsce, Europie i na świecie – ujęcie jakościowe i ilościowe
  • Rozwój FinTech w Polsce, Europie i na świecie – ujęcie jakościowe i ilościowe
  • Finansowanie spółek FinTech
  • Współpraca spółek FinTech z bankami
  • FinTech a finanse behawioralne
  • Zachowania klientów FinTech i marketing technologiczny (MarTech)
  • Sztuczna inteligencja (AI) w finansach
  • Ochrona konsumenta a FinTech
  • Platformy cyfrowe i gospodarka współpracy (collaborative economy)
  • Aspekty podatkowe FinTech
  • Aplikacje PFM
  • LendTech
  • InsurTech
  • Robo-advice
  • PayTech
  • SupTech i RegTech
  • E-pośrednictwo finansowe
  • Blockchain i kryptoaktywa
  • Fintech a planowanie finansów osobistych
  • Case study
Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na II edycję studiów podyplomowych „Technologie finansowe FinTech”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu. Zajęcia w całości zostaną przeprowadzone online – za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Opłata za studia: 7.000 zł *
*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 5.600 zł
Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe: Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 7 000 zł (lub 5 600 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 15 października 2024 r.

2) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 3 500 zł (lub 2 800 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1 750 zł (lub 1 400 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia podyplomowe „Technologie finansowe FinTech”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Lista wykładowców spoza UEP:

Prof. Włodzimierz Szpringer – UW, SGH

Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Współpracuje z  European Association of Law and Economics, Consumer Finance Network (European Credit Research Institute), European Consumer Debt Network, European Coalition for Responsible Credit, European Financial Inclusion Network. Pracował w składzie Expert Group „Customer Mobility in Relation to Bank Accounts” przy DG Internal Market & Services i Rady Konsultacyjnej PESEL 2.(MSWiA), był stypendystą w ramach programu TEMPUS (uniwersytet w Glasgow), wielokrotnie stypendystą Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej (DAAD), wykładał jako Visiting Professor na uniwersytetach niemieckich (Bonn, Maiz, Mannheim, Tybinga, Getynga, Berlin, Augsburg), także w ramach programu ERASMUS na uniwersytetach w Bazylei, Wiedniu i Grazu), kierował polską grupą badawczą European Network for Better Regulation (ENBR – VI Program Ramowy UE,) a. Członek European Association of Law and Economics (EALE). Członek Rady Programowej kierunku „Ekonomiczna analiza prawa” w SGH. Autor ponad 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz dla naczelnych organów państwa, m.in. Komisji „Przyjazne Państwo” Sejmu RP, Rządu, UOKiK, UKIE, ZBP, KPF i SKEF.

Dorobek naukowy prof. Szpringera to m.in. książki:

Europejskie regulacje bankowe TWIGGER, Warszawa 1997,Polskie regulacja bankowe. Perspektywa europejska DIFIN, Warszawa, 1998

Bezpieczeństwo systemu bankowego. Konkurencja czy współpraca? TWIGGER, Warszawa, 2001,

Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie – od e-commerce do e-businessu (DIFIN, Warszawa 2005),

Kredyt konsumencki i upadłość konsumencka na rynku finansowym UE (Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2005),

Ocena skutków regulacji – poradnik OSR, doświadczenia, perspektywy (pod red. W. Szpringera, W. Rogowskiego), C.H. Beck, Warszawa 2007,

Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu OW SGH, Warszawa, 2008,

Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną konsumenta a osłoną socjalną WoltersKluwer, Warszawa, 2009,

Regulacja konkurencji a konkurencja regulacyjna, POLTEXT, Warszawa, 2010,

Koncepcja Open Access w świetle ekonomicznej analizy praw własności intelektualnej Wolters Kluwer, Warszawa, 2011,

Innowacyjne modele e-biznesu DIFIN, Warszawa, 2012

Koncepcja Open Access jako podstawa organizacji platformy SYNAT w: Rozwiązania organizacyjne zapewniające trwałość systemu informacji naukowo-technicznej (J. Kisielnicki i M. Gałązka-Sobotka red.), DW Elipsa, Warszawa, 2012

Instytucje nadzoru w sektorze finansowym. Kierunki rozwoju POLTEXT, Warszawa, 2014

Zasada proporcjonalności. Przełom w ocenie regulacji (współautorzy S. Kasiewicz, L. Kurkliński), Warszawski Instytut Bankowości, Ośrodek Badań i Analiz Systemu Finansowego ALTERUM, Warszawa, 2014, http://alterum.pl/uploaded/Zasada_proporcjonalnosci_Przelom_w_ocenie_regulacji_peln.pdf

Prawo i ekonomia stabilności finansowej OW SGH, Warszawa, 2015

Nowe technologie a sektor finansowy. Fintech jako szansa i zagrożenie POLTEXT, Warszawa, 2017

Blockchain jako innowacja systemowa. Od internetu informacji do internetu wartości. Wyzwania dla sektora finansowego POLTEXT, Warszawa, 2019

Zarządzanie przez algorytmy. Technologia – ekonomia – prawo POLTEXT, Warszawa, 2020

Platformy cyfrowe i gospodarka współdzielenia POLTEXT, Warszawa, 2020

Adrian Kurowski – Visa Polska

Dyrektor Visa w Polsce, z dwunastoletnim stażem w organizacji. Na co dzień odpowiada za polski rynek i kształtuje relacje z wydawcami kart Visa – bankami i fintechami oraz z agentami rozliczeniowymi, którzy współpracują z firmami przyjmującymi płatności kartami, czyli sklepami. Wcześniej w firmie doradczej KPMG oraz w Polbank EFG. Absolwent Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie (obecnie Akademia Finansów i Biznesu Vistula).

W ramach hobby kolekcjonuje karty płatnicze. W jego klaserze znajduje się już ponad 250 egzemplarzy wydanych na jego imię i nazwisko. Interesuje się także aplikacjami mobilnymi, zastanawiając się, co można zrobić w nich lepiej i w sposób bardziej dopasowany do potrzeb użytkowników.

dr Michał Nowakowski – FinRegtech.pl

dr Michał Nowakowski pełni funkcję Head of NewTech w NGL Advisory oraz Counsela w NGL Legal w obszarze #fintech oraz #newtch oraz jest twórcą portalu www.finregtech.pl (bloga poświęconego nowym technologiom i regulacjom w sektorze finansowym), a także doktorem nauk prawnych. Jest autorem książki Fintech. Technologia, Finanse, Regulacje. Przewodnik praktyczny dla sektora innowacji finansowych wydawnictwa Wolters Kluwer oraz członek Komisji LegalTech przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Ekspert zewnętrzny w projekcie EBRD oraz Komisji (UE) dotyczącym stworzenia ram prawno-regulacyjnych dla innowacji finansowych w Polsce. Autor wielu komentarzy praktycznych dla lex.pl. Posiada bogate doświadczenie w sektorze publicznym, w tym w Międzynarodowym Funduszu Walutowym czy Europejskim Banku Centralnym, ale także w polskich organach nadzoru. Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych, w tym na Politechnice Warszawskiej. Pasjonat sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Programuje w Pythonie.

Monika Charamsa – Grupa Oney Bank

Odpowiada za obszar e-commerce w Smartney Sp. z o.o./ Grupa Oney Bank. Co-founder Bancovo.pl, gdzie budując od podstaw pierwszego na rynku Polskim pośrednika online pełniła funkcję CEO.

Specjalizuje się w obszarze fintech, start-up. Była pionierką we wdrażaniu pierwszych platform finansowania w pełni online. Autorka programów finansowych łączących współpracę sektorów fintech z branżą e-commerce, a także Partnerstw Strategicznych i Programów JV. Współpracowała z Alior Bank, GE Financial Services, Axcess Financial, Dollar Financial Corporation. Absolwentka Politechniki Gdańskiej i Ecole Superieure de Commerce de Rouen.

dr Paweł Widawski – Fundacja FinTech Polska

Prezes Fundacji FinTech Poland, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, wcześniej dyrektor Zespołu Systemów Płatniczych i Bankowości Elektronicznej w Związku Banków Polskich oraz członek Zarządu Europejskiej Rady ds. Płatności, członek Komitetu Płatniczego Europejskiej Federacji Bankowej. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz programu Leadership Academy for Poland. Adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w obszarze prawnych aspektów usług płatniczych i innowacji finansowych.

Prof. Edyta Rutkowska-Tomaszewska – Uniwersytet Wrocławski

doktor habilitowany nauk prawnych, pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w problematyce prawa finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa rynku finansowego. W obszarze jej zainteresowań szczególne miejsce zajmują zagadnienia z zakresu prawa bankowego, prawa usług finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony klienta (zwłaszcza konsumenta), a także publicznego prawa rynku finansowego, zwłaszcza problematyka nadzoru nad rynkiem finansowym oraz praktykami rynkowymi instytucji finansowych. Autorka licznych publikacji z zakresu wskazanej problematyki badawczej.

Karol Sadaj – Aion Bank

Karol Sadaj dołączył do Aion Banku w listopadzie 2020 roku, obejmując stanowisko Country Head Poland. Odpowiada za przygotowanie strategii rozwoju działalności banku w Polsce oraz ofertę produktową, która uwzględni potrzeby polskiego rynku. Karol jest doświadczonym managerem o dość unikatowym profilu. Łączy umiejętność wprowadzania na rynek innowacyjnych firm oraz rozwiązań z sektora finansów i nowoczesnych technologii oraz doświadczenie zdobyte w korporacjach branży dóbr konsumenckich. Pracował dla wiodących firm nowoczesnej gospodarki – takich jak Revolut, Uber czy Google – oraz dla PepsiCo i Philip Morris. Posiada obszerną wiedzę z zakresu szybko zmieniających się trendów konsumenckich, a także indywidualnych i biznesowych potrzeb klientów z sektora usług finansowych. Wie, jak wykorzystać najnowsze rozwiązania technologiczne do zaspokojenia potrzeb i oczekiwań użytkowników.Jako Country Manager w latach 2019-2020, Karol wprowadził na polski rynek markę Revolut, osiągając wraz z zespołem błyskawiczny rozwój firmy. W efekcie podjętych działań Revolut odnotował dynamiczny wzrost liczby klientów w Polsce – z 40 tysięcy do 1.2 miliona. Zapewniło to Revolutowi pozycję jednego z najbardziej rozpoznawalnych fintechów w kraju, a Polska stała się dla marki trzecim największym rynkiem na świecie. W latach 2016-2018 Karol był szefem marketingu Ubera w Polsce. Wraz z zespołem opracował i wdrożył strategię wzrostu, której skutkiem był zyskowny rozwój firmy i wzrost świadomości marki nad Wisłą. Całość działań marketingowych i współpraca z partnerami biznesowymi przyniosły Uberowi zwiększenie popytu (liczba pasażerów, użytkownicy aplikacji) oraz podaży (liczba kierowców) na oferowane usługi oraz szereg korzystnych relacji (m.in. współpracę z wydawcą kart VISA w Polsce). Wcześniej, w latach 2015-2016, Sadaj zajmował stanowisko Industry Manager Large Customer Sales w Google i odpowiadał za doradztwo w zakresie strategii biznesowych w Internecie dla kluczowych klientów z branży motoryzacyjnej, farmakologicznej i sektora dóbr szybko zbywalnych (FMCG). Karol aktywnie angażuje się w mentoring i doradztwo na rzecz startupów. Jego pasją są innowacje technologiczne i nurkowanie. Ukończył zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Gdańskim.

Marta Zięba-Szklarska – EFFP Polska

Ekspert w zakresie prawa pracy, HR, Kadr, Płac i Transgranicznego Zatrudnienia. Interim Manager w obszarze Doradztwa, Rozwoju Biznesu w Polsce i w projektach międzynarodowych również w obszarze prawa pracy, finansów osobistych i FinTech/InsurTech. Certyfikowany “Financial Adviser EFG® i EFC®” oraz Dyrektor ds. Rozwoju Międzynarodowego w European Federation of Financial Professionals in Poland. Członek zespołu ds. wpisania  kwalifikacji na listę Ministerstwa Finansów w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w obszarze doradztwa i planowania finansów osobistych przygotowywanych w ramach prac z Instytutem Badań Edukacyjnych i instytucji tj. EFFP Polska, UE w Poznaniu i UE w Katowicach.

Współpracuje z Firmami Doradczymi, Kancelariami, Izbami, Instytucjami Rynku Pracy, Stowarzyszeniami oraz Fundacjami na terenie Polski i całego świata. Zaangażowana w projekty społeczne, w aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych i zarzadzaniem kosztami PFRON z Międzynarodową Fundacja REAXUM. Jest Ambasadorem Przedsiębiorczości Kobiet i Mentorem w programach Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet oraz VITAL Voices Chapter Poland. Karierę zawodową rozpoczęła w 1997 roku na rynku finansowym i do dziś łączy finanse z HR wierząc, że to dwie nierozerwalne kwestie.

Przemysław Barankiewicz – Finax 

Country Manager słowackiego robodoradcy Finax. Wiceprezes CFA Society Poland i doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Komentator ekonomiczny, a w przeszłości m.in. redaktor naczelny Bankier.pl i internetowej odsłony „Pulsu Biznesu”. Chartered Financial Analyst. Studiował na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, University of Bedfordshire, SGH i Politechnice Warszawskiej. Autor bloga zByka.pl i założyciel portalu invESGo.pl, poświęconego inwestowaniu ESG.

Michał Łukasik – Kontomatik

Prezes Zarządu | Kontomatik
W Kontomatik, wiodącym polskim fintechu zajmującym się tworzeniem innowacyjnych usług dla sektora finansowego, jako CEO odpowiada za globalną strategię rozwoju spółki.
Kontomatik od 2009 r. jest liderem rozwiązań z zakresu otwartej bankowości w Polsce: importuje, analizuje i kategoryzuje dane bankowe w czasie rzeczywistym, pomagając firmom podejmować lepsze decyzje biznesowe. Kontomatik posiada ponad 100 klientów w swoim portfolio i operuje w 11 krajach.
Michał Łukasik ma ponad 15-letnie międzynarodowe doświadczenie w obszarze finansów, budowaniu i organizowaniu przedsiębiorstw, a także zarządzaniu pracownikami (kierował 200 osobowymi zespołami). W przeszłości związany z branżą lendtech – jako CEO Grupy Alfa Finance zajmował się budowaniem i rozwojem spółki w krajach bałtyckich, Polsce i Azji. Wcześniej pracował m.in. dla PwC i Hilti, gdzie był odpowiedzialny za obszary finansowe. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Nauk Ekonomicznych, posiada również dyplom Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

dr Miłosz Brakoniecki – Obseratorium.biz

Współzałożyciel i członek zarządu Obserwatorium.biz – niezależnej polskiej firmy doradczej wspierającej przedsiębiorstwa  i administrację publiczną w cyfrowej transformacji. Współtwórca największego w Polsce serwisu crowd-fundingowego Siepomaga.pl i Fundacji Siepomaga.pl , Fundacji Polska 5.0 oraz FinTechów Rachuneo i Compay

Prelegent w kilkudziesięciu konferencji branżowych w kraju i za granicą, autor licznych publikacji dot. gospodarki cyfrowej i bankowości. Obszary zainteresowania –  strategia transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach i administracji, bankowość i płatności elektroniczne, rozwój sektora FinTech, badania rynkowe i klienckie
W latach 2016-2020 Członek Rady Nadzorczej Diners Club Polska Sp. z o.o. W latach 2016-2018 Co-lider Zespołu Cyfrowej Tożsamości Programu Paperless/Cashless przy Ministerstwie Cyfryzacji. W latach 2006-2014 dyrektor bankowości elektronicznej w Banku Zachodnim WBK, odpowiedzialny za biznesowy rozwój kanałów elektronicznych w banku. W latach 2012-14 członek Prezydium Rady Bankowości Elektronicznej Związku Banków Polskich

Łukasz Piechowiak – Fintek.pl, PZIP

Prezes Fundacji Lendtech, dyrektor działu analiz w Polskim Związku Instytucji Pożyczkowych oraz pomysłodawca E-commerce Fintech Connect. Od 2016 roku współtwórca i redaktor naczelny serwisu Fintek.pl – wiodącego polskiego portalu branżowego o finansowych-technologiach. W latach 2013-2016 Główny ekonomista Bankier.pl. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Autor licznych raportów, publikacji i podcastów w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii finansowych w biznesie m.in. InsurTalks, Sfintechowani, Digital Lending Talks, EF Connect Talks. Doświadczony manager oraz ekspert fintech i lendtech – zagadnienia związane z tym obszarem omawiał m.in. w ramach zajęć akademickich na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Podczas kursów dotyczących obszaru lendtech wyjaśnia zawiłości regulacyjne, biznesowe i technologiczne w sektorze digital lending oraz BNPL (Buy Now, Pay Later).

dr Michał Macierzyński – PKO BP

Doktor nauk ekonomicznych, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim. Poprzednio zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej Internetowej oraz dyrektor Biura Innowacji w tym banku. W PKO odpowiada za kanały zdalne oraz sprzedaż w tych kanałach. W banku odpowiedzialny m.in. za rewitalizację Szkolnych Kas Oszczędności, wprowadzenie na rynek pierwszego w Polsce konta dla dzieci poniżej lat 13, pierwszej karty płatniczej dla najmłodszych (oferta PKO Junior), stworzenie i rozwój aplikacji IKO czy projekty z zakresu eAdministracji. Był adiunktem w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Wiceprezes Fundacji InternetPR. Do maja 2010 analityk w firmie Bankier.pl SA, członek zarządu Związku Firm Doradztwa Finansowego. Założyciel i wieloletni redaktor naczelny wortalu finansowego PRNews.pl i Przeglądu Finansowego Bankier.pl.

Radosław Zaleski – Netguru

Head of Growth w Netguru, firmy oferującej usługi z zakresu doradztwa, tworzenia oprogramowania oraz projektowania produktów cyfrowych.
Radosław Zaleski jest odpowiedzialny za ciągły rozwój Netguru poprzez koordynację procesów marketingowych i komunikacyjnych.
Netguru powstało w 2008 i stało się jedną z najszybciej rozwijających się firm w Europie,wyróżnioną m.in. przez Financial Times, Deloitte i Forbes. Firma konsekwentnie rośnie rok do roku o prawie 100 proc.
Pracował wcześniej dla międzynarodowych firm z branży mediów i gamingu. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w marketingu.

Maciej Wolański – Point72

Maciej Wolański pełni rolę Head of Technology w Point72 w Polsce. Ma 15-letnie doświadczenie w inżynierii oprogramowania, głównie w usługach finansowych, szczególnie w innowacjach skupionych wokół AI i blockchain. Pracując w UBS, był odpowiedzialny za stworzenie platformy UBS Molecular, która stosuje AI do przetwarzania miliardów zdarzeń dziennie. Stworzył też system rozproszonej siatki danych o wysokiej częstotliwości i niskich opóźnieniach, który otrzymał nagrodę Polskiej Akademii Nauk w kategorii Innowacje. Opublikował wiele artykułów, jest również często cytowany w międzynarodowych czasopismach i gazetach.

Wykładowcy z UEP:

 

Prof. UEP dr hab. Krzysztof Waliszewski – kierownik studiów
 Profesor uczelni Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, dr hab. Nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse o specjalnościach finanse osobiste, pośrednictwo finansowe, doradztwo finansowe. Autor i redaktor pionierskich na polskim rynku wydawniczym monografii naukowych dotyczących pośrednictwa kredytowego, doradztwa finansowego, instytucji parabankowych, unii rynków kapitałowych i społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych, sztucznej inteligencji w finansach osobistych i robo-advice. Otrzymał Nagrodę Prezesa PAN w ramach X edycji Konkursu Komitetu Nauk o Finansach PAN w 2017 r. za wybitne osiągnięcia w zakresie finansów. Był także nominowany do nagrody βeta 2017 za wybitne osiągnięcia w zakresie zarządzania finansami.

Prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary

jest informatykiem, pracującym na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, specjalizującym się aktualnie w problematyce e-biznesu, przemysłu 4.0 i e-administracji oraz związanych z nimi technologiach informatycznych. Pracował na 9 uczelniach, 3 w kraju i 6 za granicą. Jest autorem 10 książek i ponad 180 artykułów naukowych. Był konsultantem wielu ministerstw, komisji sejmowych i senackich oraz ekspertem Komisji Europejskiej. Był głównym organizatorem blisko 60 naukowych konferencji krajowych i międzynarodowych, a ponadto członkiem komitetów programowych ponad 350 konferencji. Kierował licznymi projektami naukowymi i przemysłowymi, krajowymi i międzynarodowymi. W latach 2010-2011 pełnił funkcję przewodniczącego Rady Informatyzacji przy MSWiA. Od 2002 -2020 roku był członkiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy MEN. Na jego wykłady uczęszcza około 500 studentów rocznie.

 
Prof. zw. dr hab. Henryk Mruk
absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Jest profesorem zwyczajnym na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.Jest cenionym wykładowcą na wszystkich poziomach studiów, szczególnie na studiach podyplomowych oraz programach MBA. Współpracuje z wieloma przedsiębiorstwami w zakresie tworzenia strategii rozwoju, budowania pozycji marki oraz wyceny jej wartości.

Skontaktuj się z nami

Grażyna Świtała specjalista
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 3.7
DANE KONTAKTOWE
Dr hab. Krzysztof Waliszewski, prof. UEP profesor UEP
Collegium Altum, pokój nr 1214
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Wtorek
11:30 - 12:15

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.