Zarządzanie Projektami – narzędzie dla praktyków

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie Projektami – narzędzie dla praktyków

Celem studiów jest przekazanie i pogłębianie wiedzy oraz kształtowanie umiejętności w zakresie problematyki zarządzania projektami oraz portfelem projektów w warunkach gospodarki rynkowej. Zajęcia prowadzone w ramach poszczególnych przedmiotów będą miały na celu przede wszystkim zaznajomienie słuchaczy z aktualnym stanem wiedzy na temat zarządzania portfelem projektów i projektami oraz z konkretnymi metodami i narzędziami, możliwymi do zastosowania w praktyce. Kryteriami doboru omawianych zagadnień będą: aktualność i praktyczna przydatność oraz znaczenie dla przedsiębiorstw w dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej.

Studia podyplomowe są przeznaczone dla osób zajmujących stanowiska związane z kierowaniem zespołami projektowymi w przedsiębiorstwach i innych układach organizacyjnych oraz dla osób przygotowujących się do objęcia takich stanowisk, dla osób mających tytuł zawodowy licencjata lub magistra (albo równorzędny). Od kandydatów oczekuje się przede wszystkim aktywnego udziału w zajęciach studiów podyplomowych.

Aplikuj online

1. PODEJŚCIE SYSTEMOWE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI – podejście projektowe a zarządzanie tradycyjne; podejście systemowe i inżynieria systemów (myślenie systemowe, koncepcje i zasady systemów, przydatność podejścia systemowego w zarządzaniu projektami); definicja projektu i systemu / inżynieria współbieżna; cykl rozwoju systemu i koncepcja projektu (cykl życia systemu, cykl rozwoju systemu, wykonalność projektu, propozycja projektu, zawieranie umów z wykonawcami).

2. METODYKI ZWINNE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI (APM – AGILE PROJECT MANAGEMENT) – elastyczne zasady i etapy zarządzania projektami w perspektywie zmieniających się potrzeb i oczekiwań klienta oraz otoczenia; kreowanie wartościowych i innowacyjnych rozwiązań zarówno dla przedsiębiorstwa jak i konsumenta na każdym etapie projektowania; zwinne metody zarządzania projektami; koncentracja na oraz budowanie potencjału członków zespołu projektowego.

3. METODY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI – systematyzacja metod zarządzania projektami; metodyki zarządzania projektami oraz techniki zarządzania projektami; techniki organizacji zespołu projektowego / Techniki opisu struktury projektu; techniki planowania (harmonogramów); techniki rozwiązywania problemów.

4. ZARZĄDZANIE PORTFELEM PROJEKTÓW (PPM – PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT) – zasady zarządzania wieloma projektami; zarządzanie programami i projektami; dostosowywanie celów projektów do misji organizacji; zasady optymalizacji, zarządzania oraz monitorowania portfela projektów; metody indywidualnej analizy projektów; metody porównywania i wyboru projektów.

5. WYKORZYSTANIE STRATEGICZNEJ KARTY WYNIKÓW (BSC – BALANCED SCORECARD) W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI – istota oraz rola Strategicznej Karty Wyników w zarządzaniu projektami; Strategiczna Karta Wyników – wykorzystanie platformy informatycznej; procesy wdrażania, monitorowania oraz doskonalenia strategii organizacji zgodne z koncepcją Strategicznej Karty Wyników.

6. ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ZESPOŁÓW PROJEKTOWYCH – budowa i organizacja zespołów projektowych; profil kompetencyjny członka zespołu projektowego; budowanie kompetencji kierowników projektów oraz pozostałych członków zespołów projektowych; struktura i integracja organizacji projektowej; usprawnianie pracy w zespołach projektowych; relacje między zarządzaniem projektem a zarządzaniem portfelem projektów; przeprowadzenie testu kompetencyjnego każdego uczestnika studiów podyplomowych.

7. ROLA MENEDŻERA PORTFELA PROJEKTÓW – przywództwo w zarządzaniu portfelem projektów; role i podział odpowiedzialności oraz zakres władzy menedżera portfela projektów; cechy kierownika zespołu projektowego a cechy menedżera portfela projektów; kierowanie pracą kilku zespołów projektowych; budowanie samoświadomości menedżera portfela projektów.

8. FINANSOWANIE PORTFELA PROJEKTÓW – proces szacowania kosztów w portfelu projektów; identyfikacja podstawowych źródeł informacji o sytuacji finansowo-majątkowej przedsiębiorstwa; eskalacja kosztów w ramach portfela projektów; metody ustalania budżetu w zakresie portfela projektów; wykorzystanie mierników oceny opłacalności portfela projektów.

9. ROLA KOMUNIKACJI W ZARZĄDZANIU ZESPOŁAMI PROJEKTOWYMI – rozwiązywanie problemów międzygrupowych; zarządzanie konfliktami i stresem; komunikacja formalna i nieformalna między zespołami projektowymi; identyfikacja interesariuszy w portfelu projektów; planowanie komunikacji między zespołami projektowymi i ich interesariuszami; kształtowanie oczekiwań interesariuszy różnych zespołów projektowych.

10. RYZYKO W STRATEGICZNYM ZARZĄDZANIU PORTFELEM PROJEKTÓW – planowanie zarządzania ryzykiem w portfelu projektów; identyfikacja ryzyka w portfelu projektów; ocena ryzyka w portfelu projektów; planowanie reakcji w odpowiedzi na ryzyko / wybór metody reakcji na zidentyfikowane ryzyko; monitorowanie i kontrolowanie ryzyka w portfelu projektów.

11. ZARZĄDZANIE PROJEKTEM SPORTOWYM – definiowanie zakresu projektu sportowego; rola i zadania menedżera projektu sportowego; zarządzanie zespołem projektowym (rola wolontariatu w sporcie); identyfikacja interesariuszy projektu sportowego; zarządzanie zasobami finansowymi projektu sportowego; zarządzanie ryzykiem w projekcie sportowym.

12. KOMERCJALIZACJA PRODUKTU W UJĘCIU PROJEKTOWYM – komercjalizacja produktu w ujęciu projektowym; definiowanie zakresu innowacji produktowej; przejście z fazy projektowej do komercjalizacji innowacji produktowej.

13. RATOWANIE PROJEKTÓW ZAGROŻONYCH – identyfikacja zagrożeń projektu; krytyczne oddziaływania projektu i otoczenia; systemy wczesnego ostrzegania w zarządzaniu projektami; strategie ratowania projektu; transformacja i stabilizowanie projektu oraz działania antykryzysowe; wdrażanie planów awaryjnych; kumulowanie i transfer wiedzy projektu; kontrolowanie realizacji projektów.

14. SYSTEMY INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – wprowadzenie do narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie projektami; istota i znaczenie rozwiązań informatycznych w zarządzaniu projektami; prezentacja różnych platform informatycznych dedykowanych zarządzaniu projektami; budowanie harmonogramu przy wykorzystaniu różnych platform informatycznych; raportowanie postępów w realizacji projektu przy wykorzystaniu różnych platform informatycznych.

15. SEMINARIUM PODYPLOMOWE

Egzaminy z przedmiotów:

  • Podejście systemowe w zarządzaniu projektami
  • Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami (APM – Agile Project Management)
  • Wykorzystanie Strategicznej Karty Wyników (BSC – Balanced Scorecard) w zarządzaniu projektami
  • Finansowanie portfela projektów
  • Ryzyko w strategicznym zarządzaniu portfelem projektów

Studia podyplomowe kończą się egzaminem końcowym obejmującym obronę pracy podyplomowej.

Aplikuj online

VIII edycja studiów podyplomowych „Zarządzanie Projektami – narzędzie dla praktyków” będą realizowane od listopada.

Planowany termin rozpoczęcia zajęć dydaktycznych to 24-25 listopada.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w piątki i soboty, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2023/2024 jest następująca: ok. 50% on-line oraz ok. 50 % w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 5.500 zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4.400 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 5.500 zł (lub 4.400 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 20 listopada  2023 r.

2) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 2.750 zł (lub 2.200 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 20 listopada  2023 r.

– II rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r.

3) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1.375 zł (lub 1100 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 20 listopada  2023 r.

– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2023 r.

– III rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r.

– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2024 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów. W kolejnym kroku należy wydrukować z systemu dokumenty zgłoszeniowe, podpisać je i dostarczyć (wraz z odpisem dyplomu ukończenia studiów) do Biura Studiów Podyplomowych. Komplet dokumentów aplikacyjnych możne dostarczyć osobiście lub listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:

  • Wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
  • Kwestionariusz osobowy,
  • Zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
  • Oświadczenie o zapoznaniu się Regulaminem Studiów Podyplomowych,
  • Oryginał lub  odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),
  • Kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Miejsce złożenia dokumentów

Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu  w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Centrum Edukacyjnych Usług Elektronicznych (CEUE),
ul. Towarowa 55 , III  piętro  , p. 3.4
(przy Akademii Muzycznej)

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem  : Zarządzanie projektami – narzędzia dla praktyków

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Mgr Sylwia Paluszak starszy referent
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr Paweł Bartkowiak adiunkt
Bud. A-skrzydło, pokój nr 319
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Poniedziałek
15:45 - 16:45
Wtorek
09:25 - 10:25

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.