Zarządzanie ryzykiem

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie ryzykiem

Podstawowym celem studiów jest przekazanie wiedzy ujmującej holistycznie problem ryzyka związanego z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w niezwykle wymagającym, złożonym i dynamicznie się zmieniającym otoczeniu, wiedzy o zintegrowanych systemach zarządzania ryzykiem i światowych standardach zarządzania ryzykiem, ryzykiem marketingowym, finansowym, organizacyjnym, prawnym, ryzykiem personalnym, w zarządzaniu projektami i wspomaganiu informacyjnym zarządzania. Nastąpi wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami szacowania ryzyka i jego analizy oraz zarządzania nim w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa. Ponadto stworzone zostaną nowe lub doskonalone będą dotychczasowe kompetencje uczestników studiów w zakresie zarządzania ryzykiem.

Studia podyplomowe skierowane są do wszystkich osób zainteresowanych podnoszeniem kwalifikacji i rozwijaniem umiejętności w zakresie zarządzania ryzykiem. Studia przeznaczone są dla osób zajmujących stanowiska związane z zarządzaniem ryzykiem, w tym zarządzaniem portfelem projektów oraz kierowaniem zespołami projektowymi w przedsiębiorstwach i innych układach organizacyjnych oraz dla osób przygotowujących się do objęcia takich stanowisk i zainteresowanych problematyką.

O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby, które posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych, zarówno ekonomicznych, jak i nieekonomicznych.

Aplikuj online

Program:

1. Ryzyko w zarządzaniu (natura). ( 8 godz.)

2. Zintegrowane zarządzanie ryzykiem (systemy, standardy). ( 8 godz.)

3. Ryzyko zmian organizacyjnych. (8 godz.)

4. Ryzyko kreowania wartości dla klientów. (12 godz.)

5. Ryzyko współpracy z otoczeniem. (8 godz.)

6. Ryzyko metodyczne i informacyjne decyzji rynkowych. (12 godz.)

7. Ryzyko personalne (umiejętności, motywacje, relacje). (12 godz.)

8. Nadzór właścicielski a ryzyko. (8 godz.)

9. Aspekty prawne ryzyka organizacji. (8 godz.)

10. Kultura organizacyjna w warunkach ryzyka. (8 godz.)

11. zarządzanie ryzykiem w projektach. (8 godz.)

12. Ryzyko w różnych fazach rozwoju organizacji (odnowa).(8 godz.)

13. Ryzyko w zachowaniach konsumentów. (8 godz.)

14. Standing ekonomiczno-finansowy organizacji. (12 godz.)

15. Szacowanie i analiza ryzyka w organizacji. (12 godz.)

16. Ryzyko w zarządzaniu portfelem produktów. (12 godz.)

17. Strategie wobec ryzyka. (8 godz.)

18. Strategiczna Karta Ryzyka. (8 godz.)

19. Controlling ryzyka w przedsiębiorstwie. (12 godz.)

20. Seminarium dyplomowe. (10 godz.)

 

Egzaminy z przedmiotów:

1. Ryzyko kreowania wartości dla klientów.

2. Ryzyko personalne (umiejętności, motywacje, relacje).

Studia kończą się przygotowaniem pracy podyplomowej i zdaniem  egzaminu ustnego.

Aplikuj online

I edycja studiów podyplomowych „Zarządzanie ryzykiem ” rozpocznie się w październiku 2023 r. i będzie trwała dwa semestry.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w piątki i soboty, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2023/2024 jest następująca: ok. 65 % on-line oraz ok. 35 % w siedzibie Uczelni

Opłata za studia: 6.800 zł *

Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 5.440 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 6.800 zł (lub 5.440 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 18 października 2023 r.

2) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 3.400 zł (lub 2.720 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 18 października 2023 r.

– II rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r.

3) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1.700 zł (lub 1.360 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 18 października 2023 r.

– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2023 r.

– III rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r.

– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2024 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów. W kolejnym kroku należy wydrukować z systemu dokumenty zgłoszeniowe, podpisać je i dostarczyć (wraz z odpisem dyplomu ukończenia studiów) do Biura Studiów Podyplomowych. Komplet dokumentów aplikacyjnych możne dostarczyć osobiście lub listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:

– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych

Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Centrum Edukacyjnych Usług Elektronicznych (CEUE),
ul. Towarowa 55 , III  piętro  , p. 3.4
(przy Akademii Muzycznej)

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem:  Zarządzanie ryzykiem

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Dr Anita Perska adiunkt
Bud. A-skrzydło, pokój nr 312
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Czwartek
15:00 - 16:00
Piątek
16:40 - 17:40
Mgr Sylwia Paluszak starszy referent
Budynek D, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.