Instrukcje dla pracowników
-
Sprawdź adres IP komputera:
Aby uzyskać pomoc zdalną pobierz poniższy plik, uruchom i podaj serwisantowi numer ID swojego komputera
-
Aby uzyskać dostęp do zasobów uczelni poza siecią UEP zainstaluj aplikację Check Point Mobile.
Logowanie to numer NIU/UID, hasło takie samo jak do poczty UEP/USOSweb.
Dostęp do usługi VPN jest tylko dla pracowników
-
Aby uzyskać dostęp do zasobów uczelni poza siecią UEP zainstaluj aplikację Check Point Mobile
Następnie skonfiguruj zgodnie z instrukcją. Logowanie to numer NIU/UID, hasło takie samo jak do poczty UEP/USOSweb.
UWAGA: Oprogramowanie Check Point Mobile może napotykać problemy z działaniem i stabilnością na urządzeniach Apple wyposażonych w procesory M1 i nowszymi.
-
Logowanie do poczty odbywa się za pomocą: numer NIU lub imię i nazwisko + domena @ue.poznan.pl
Np.: 12345@ue.poznan.pl lub imie.nazwisko@ue.poznan.pl
Hasło identyczne jak do systemu USOSweb, Moodle lub Xprimer
Instrukcje i informacje dotyczące logowania do poczty przez aplikację Outlook i przeglądarkę WWW
- Konfiguracja poczty w aplikacji Outlook na komputerze PDF 495.5 KiB
- Konfiguracja poczty w przeglądarce PDF 361 KiB
- Konfiguracja poczty w aplikacji Outlook na telefonie PDF 612.3 KiB
- Konfiguracja skrzynki funkcyjnej w aplikacji Outlook na telefonie PDF 312.4 KiB
- Dodawanie skrzynki funkcyjnej w poczcie w przeglądarce PDF 360.3 KiB
Pozostałe instrukcje obsługi poczty oraz aplikacji Outlook.
Zasady funkcjonowania usługi poczty elektronicznej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu:
-
Dostęp do poczty dla emerytowanych pracowników:
W celu utworzenia konta @emeritus.ue.poznan.pl prosimy o kontakt: michal.krawczyk@ue.poznan.pl
-
Najpierw wygeneruj stopkę, następnie dodaj ją do podpisu w Outlook
-
Podłączenie pulpitu zdalnego – Instrukcja
-
Pracownicy mają do dyspozycji 100 GB przestrzeni dyskowej w ramach subskrypcji Microsoft 365. Rozwiązanie to umożliwia bezpieczne przechowywanie i zarządzanie dokumentami, wspiera efektywną współpracę oraz zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca i urządzenia. Ułatwia także szybkie udostępnianie plików osobom spoza organizacji.
Link oraz instrukcje do OneDrive znajdują się poniżej:
-
Aplikacja Microsoft Teams w przeglądarce.
Logowanie dla aplikacja odbywa się za pomocą adresu NIU@ue.poznan.pl lub imie.nazwisko@ue.poznan.pl, adres z domeną @teams.ue.poznan.pl jest przekierowany na główną skrzynkę imienną.
Aplikacja Microsoft Teams do pobrania na komputer.
Aplikacja Microsoft Teams działa tylko na aktualnym systemie Windows 10/11.
-
Na UEP dostępne są następujące sieci:
- UE_Hotspot – sieć bez zabezpieczeń, dostęp do Internetu dostępny po zalogowaniu przez przeglądarkę, logowanie po numerze NIU/UID.
- UE_Hotspot_SEC i Eduroam – sieć zabezpieczona i szyfrowana, logowanie po numerze NIU/UID. Międzynarodowa sieć EDUROAM pozwala uzyskać dostęp do Internetu na każdej uczelni na świecie. Logowanie identyczne jak w sieci w sieci UE_Hotspot_SEC
- UE_Konferencja – sieć szyfrowana, dostęp udzielany tylko gościom na czas organizacji konferencji lub spotkań.
W przypadku problemów z połączeniem należy zaktualizować sterowniki karty sieciowej Wi-Fi – najnowsze wersje są dostępne na stronie producenta. Na urządzeniach Apple mogą występować trudności z nawiązaniem połączenia; jest to znany problem po stronie Apple, na który nie mamy wpływu ani dostępnego rozwiązania.
UWAGA ‐ w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa, możliwość komunikowania się między użytkownikami sieci bezprzewodowej została zablokowana.
-
Podłączenie dysków sieciowych Share i RODO
Podłączenie/mapowanie dysku sieciowego Share i RODO poza siecią uczelnianą wymaga połączenia z siecią uczelnianą przez VPN.
-
Zintegrowany System Informatyczny UEP
Wdrażanie ZSI, Sprawy kadrowe, Report Portal, Zakładowy fundusz świadczeń, Inwentaryzacje majątku, Elektroniczny obieg dokumentu, Kontrola dostępu, Delegacje krajowe, Ocena ryzyka zawodowego.
-
Zdjęcie do identyfikatora pracowniczego
Aby dodać zdjęcie do identyfikatora pracowniczego / legitymacji nauczycielskiej przejdź do aplikacji i dodaj zdjęcie w standardzie jak do dowodu lub paszportu (wyraźne, przedstawiające twarz na wprost, bez nakrycia głowy i bez innych osób w kadrze).
-
Szyfrowanie plików
Aby zapewnić bezpieczeństwo przesyłanym plikom w internecie, zaleca się ich spakowanie i zaszyfrowanie za pomocą aplikacji 7-Zip. W szczególności dotyczy to plików zawierających treści wrażliwe, takie jak dane osobowe, informacje finansowe czy inne dane chronione. Szyfrowanie zabezpiecza zawartość przed nieautoryzowanym dostępem podczas przesyłania.
-
Pakowanie i dzielenie dużych plików w aplikacji 7-Zip
Instrukcja dzielenia dużych plików na mniejsze.
-
Dostęp do strony internetowej USOSweb
Dostęp do strony internetowej USOSadm
-
Pracowniczy portal Xprimer
Logowanie do systemu Xprimer odbywa się za pomocą numeru NIU/UID i hasła z Poczty/USOSweb. Dostęp do XPRIMER poza siecią uczelnianą wymaga połączenia z VPN.
-
Aplikacja Report Portal
-
Kontrola dostępu
Instrukcje oraz filmy dotyczące otwierania i zamykania pomieszczeń biurowych.
-
System do głosowania na UEP
-
WAN – Wyszukiwarka wewnętrznych dokumentów normatywnych
-
Delegacje UEP – System rejestracji dokumentów
-
Wyposażenie sal UEP oraz instrukcje obsługi
Wyposażenie sal UEP w urządzenia audiowizualne oraz instrukcje obsługi na stronie Zespołu ds. Wsparcia Użytkowników
-
Moodle – Instrukcje oraz pomoc
Pomoc merytoryczna oraz instrukcje dotyczące obsługi serwisu Moodle dostępne są na stronie Moodle UEP.
-
Dostępne oprogramowanie w laboratoriach w budynku D
Sale dydaktyczne komputerowe w budynku D wyposażone są w oprogramowanie:
Specyfikacja dla obrazu polskiego VDI
- System operacyjny Windows 10 – wersja Polska
- Microsoft Office 2016: Word, Excel, PowerPoint, Access – wersja Polska
- Adobe Acrobat
- Anaconda Navigator
- AutoCAD 2020
- Autodesk Fusion 360
- Behaviorsearch 6.0.2
- BlueSol 3.0
- BlueSol 4.0
- Esko Local License Manager
- Mozilla Firefox
- GanttProject
- GeoDa
- Google Chrome
- HubNet Client 6.0.2
- IWM PL
- JFLAP 7.1
- MATLAB R2016a
- Microsoft Edge
- Media Player Classic x64
- NetLogo 3D 6.0.2
- NeyLogo 6.0.2
- Notepad++
- Ontorion Fluent Editor 2015
- Open Cape Pack 16
- OxMetrics 8
- Oxygen XML Editor 19.1
- Płatnik
- Protege
- ProjectLibre
- PS Desktop – SPSS
- PSQL
- Qlik Sense Destkop
- R Studio
- R 4.2.2
- RapidMiner Studio
- SAP Logon
- SimaPro 9.3.0.3
- Softlab ERP by Asseco V2021 Studia 2022
- Statistica
- Tableau 2021.1
- Vensim PLE x32
- WinBUGS14
Specyfikacja dla obrazu angielskiego VDI
- System operacyjny Windows 10 – wersja Angielska
- Microsoft Office 2016: Word, Excel, PowerPoint, Access – wersja Angielska
- Adobe Acrobat
- Gretl
- MatLAB R2016a
- Microsoft Edge
- PS Desktop – SPSS
- PowerBI Desktop
- R Studio
- R 4.2.2
-
Hospitacje zajęć
Aplikacja „Hospitacje zajęć”, umożliwia:
- sporządzanie semestralnych harmonogramów hospitacji zajęć,
- przygotowanie i wypełnienie kwestionariusza hospitacji,
- archiwizację kwestionariuszy hospitacji.
Szczegółowa instrukcja korzystania z aplikacji jest dostępna po zalogowaniu.
Do prawidłowego działania strony wymagane jest połączenie VPN.
W przypadku problemów z działaniem strony WWW prosimy sprawdzić czy zainstalowany antywirus na komputerze nie blokuje dostępu do strony. Problematycznym oprogramowaniem jest aplikacja Avast Free Antywirus. -
Power BI
Materiały do pobrania