Master of Public Administration (MPA)

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Master of Public Administration (MPA)

Master of Public Administration (MPA) jest profesjonalnym tytułem podyplomowym uzyskiwanym przez absolwentów uczelni kształcących kadrę zarządzającą w sektorze publicznym (public policy schools). Stanowi on dla sektora publicznego odpowiednik stopnia uzyskiwanego na studiach kształcących osoby zarządzające w sektorze prywatnym, jakim jest Master of Business Administration (MBA).

Studia MPA mają charakter interdyscyplinarny. Zasadniczy trzon studiów obejmują przedmioty związane z zarządzaniem i administracją publiczną oraz polityką rozwoju lokalnego i regionalnego. Ponadto, w celu wszechstronnego wykształcenia absolwentów edukacja obejmuje przedmioty prawne, ekonomiczne, finansowe, a także politologiczne i socjologiczne.

Absolwenci studiów MPA zajmują wiele zaszczytnych stanowisk publicznych. Przykładowo, wśród osób posiadających tytuł są prezydenci krajów, prezydenci miast, premierzy, ministrowie, dyrektorzy w organizacjach międzynarodowych.

(więcej informacji znajdą Państwo na stronie: http://www.globalmpa.net/section/mpa_mpp_alumni/distinguished_alumni )

Tytuł MPA jest powszechnie uznanym tytułem w krajach anglosaskich i wysoce rozpoznawalnym tytułem na świecie. Wśród ważniejszych uczelni amerykańskich i brytyjskich oferujących studia w tym zakresie należy wymienić chociażby:
- Woodrow Wilson School of Public & International Affairs (Princeton University),
- Harvard Kennedy School (JFK School of Government, Harvard University),
- NYU Wagner Graduate School of Public Services (New York University),
- School of International and Public Affairs (Columbia University),
- LSE Institute of Public Affairs (London School of Economics).

W Polsce tytuł ten traktowany jest na równi z tytułem MBA. Z uwagi na elitarność proponowanych studiów tytuł MPA ma szansę stać się symbolem legitymującym osoby wszechstronnie wyedukowane w zakresie zarządzania jednostkami sektora publicznego. Na tle osób posiadających odrębnie tytuł magistra ekonomii, zarządzania, czy też prawa, ukierunkowanych na sprawy publiczne, absolwent studiów MPA będzie posiadał niezbędną wiedzę ze wszystkich tych dziedzin jednocześnie.

Obszary, na których się koncentrujemy:
- zarządzanie w sektorze publicznym
- prawno-administracyjne aspekty funkcjonowania sektora publicznego
- ekonomiczno-finansowe aspekty funkcjonowania sektora publicznego
- umiejętności menedżerskie

Celem studiów MPA jest wszechstronne kształcenie Słuchaczy w zakresie zarządzania w sektorze publicznym. Stworzona oferta programowa studiów zapewnia możliwość zdobycia przez Słuchaczy szerokiej wiedzy na temat funkcjonowania sektora publicznego, w aspektach prawno-administracyjnych oraz ekonomiczno-finansowych, a także podnoszenia kwalifikacji menedżerskich. Przy tworzeniu programu studiów specjalny akcent położony został na kształcenie umiejętności w zakresie kierowania jednostkami sektora publicznego z wykorzystaniem nowoczesnych metod zarządczych służących efektywnemu, odpowiedzialnemu i zrównoważonemu rozwojowi.

Studia są przeznaczone głównie dla kadry zarządzającej oraz pracowników jednostek administracji publicznej (rządowej i samorządowej), pracowników innych jednostek sektora finansów publicznych (JSFP) lub współpracujących z JSFP, a także osób pretendujących do stanowisk kierowniczych JSFP;

Instytucje zaproszone: związki / stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego (Związek Miast Polskich, Unia Metropolii Polskich, Związek Gmin Wiejskich, Związek Powiatów Polskich, Związek Województw RP), urzędy wojewódzkie, sądy, prokuratury, kuratoria oświaty, służby mundurowe.

Studia prowadzone są w języku polskim.

Aplikuj online

Program studiów „Master of Public Administration” obejmuje następujący zakres tematyczny:

– Organizacja i zarządzanie (12 h)
– Planowanie i zarządzanie strategiczne (16 h)
– Nowe tendencje w zarządzaniu publicznym i public governance (10 h)
– Współczesna polityka rozwoju regionalnego i lokalnego (12 h)
– Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny w sektorze publicznym (20 h)
– Etyka w administracji publicznej (12 h)
– Makrootoczenie sektora publicznego (8 h)
– Postępowanie administracyjne (16 h)
– Podstawy prawa podatkowego (16 h)
– Polityka budżetowa (16 h)
– Finanse samorządu terytorialnego (18 h)
– Rachunkowość i sprawozdawczość w sektorze publicznym (20 h)
– Dyscyplina finansów publicznych (12 h)
– Zarządzanie zasobami ludzkimi (12 h)
– Stosunki interpersonalne (techniki komunikacji i negocjacji) (20 h)
– Zarządzanie rozwojem osobistym (12 h)
– Public relations i marketing w administracji publicznej (16 h)
– Partycypacja społeczna i konsultacje społeczne (12 h)
– Microeconomics of Competitiveness (12 h)

Przedmioty do wyboru (słuchacze wybierają 4 spośród następujących):

– Finansowanie unijne (12 h)
– Informatyczne wsparcie procesu zarządzania w sektorze publicznym (12 h)
– Zamówienia publiczne (12 h)
– Zarządzanie długiem samorządowym (12 h)
– Zarządzanie mieniem publicznym (12 h)
– Zatrudnienie w administracji publicznej. Elementy prawa pracy (12 h)

Egzaminami objęte są następujące przedmioty:

– Planowanie i zarządzanie strategiczne
– Współczesna polityka rozwoju regionalnego i lokalnego
– Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny w sektorze publicznym
– Postępowanie administracyjne
– Podstawy prawa podatkowego
– Polityka budżetowa
– Finanse samorządu terytorialnego
– Rachunkowość i sprawozdawczość w sektorze publicznym

Warunki ukończenia studiów: pozytywny wynik egzaminów z ww. przedmiotów, uzyskanie zaliczeń z pozostałych przedmiotów oraz zdanie egzaminu końcowego.

Studia podyplomowe kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym. Egzamin końcowy przeprowadzony jest w trzech częściach – każda część egzaminu końcowego przeprowadzana jest po zakończeniu kolejnego semestru studiów.

Aplikuj online

Studia „Master of Public Administration” trwają trzy semestry.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w formie dwudniowych zjazdów, organizowanych w Uczelni raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele. Jeśli wymagać będzie tego sytuacja epidemiczna, część lub całość zajęć zostanie zrealizowana z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Terminy wnoszenia opłat za studia

Płatność jednorazowa 9.600 zł:
– płatna do dnia 5 października 2021 r.
2) Płatność w trzech równych ratach po 3.200 zł każda:
– I rata płatna do dnia 5 października 2021 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2022 r.
– III rata płatna do dnia 15 września 2022 r.
3) Płatność w sześciu równych ratach po 1.600 zł każda:
– I rata płatna do dnia 5 października 2021 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2021 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2022 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2022 r.
– V rata płatna do 15 września 2022 r.
– VI rata płatna do 15 listopada 2022 r.

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności wypełnić formularz zgłoszeniowy online. Następnie należy dostarczyć komplet dokumentów zgłoszeniowych. Można tego dokonać osobiście bądź listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osoby przyjęte na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji zostaną poinformowane listownie lub e-mailowo o terminie rozpoczęcia zajęć.

Kryteria przyjęć:
– dyplom ukończenia studiów wyższych,
– udokumentowane doświadczenie zawodowe, min. 3 lata (świadectwo pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu),
– dodatkowo preferowane doświadczenie kierownicze w sektorze publicznym.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Dokumenty na IV edycję studiów należy złożyć listownie, ewentualnie osobiście, w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych 
Centrum Edukacji Menedżerskiej 
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem studia podyplomowe  „Master of Public Administration”

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, ul. Towarowa 55, III  piętro, p. 3.4
(przy Akademii Muzycznej)

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Dr hab. Marcin Wiśniewski adiunkt
Collegium Altum, pokój nr 1315
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Wtorek
10:00 - 11:00
Mgr Romana Dziubalska Zastępca dyrektora CEM
Budynek D, pokój nr 3.6
DANE KONTAKTOWE

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.