Szkolenia in-company (zamknięte)
Wybierz interesujące Cię szkolenie, wszystkie informacje znajdziesz tutaj:
-
Opis szkolenia
Celem szkolenia jest zaprojektowanie i zaplanowanie swojego biznesu z Chinami w oparciu o wiedzę i doświadczenie najlepszych ekspertów w dziedzinie współpracy z rynkami azjatyckimi. W trakcie zajęć praktycznych słuchacze zdobywają kompetencje, związane z prowadzeniem działań na rynku chińskim.
Ponadto uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę na temat chińskiej i azjatyckiej kultury biznesu i jej specyfice, a także najskuteczniejszych metod negocjacji z azjatyckimi partnerami.
Szkolenie skierowane jest do:
– osób przygotowujących się do pracy lub prowadzenia własnej działalności gospodarczej na rynkach azjatyckich, w szczególności rynku chińskim,
– osób poszukujących wiedzy i narzędzi z obszaru negocjacji i sprzedaży w chińskiej kulturze biznesu,
– pracowników działów importu i eksportu firm handlujących na rynkach azjatyckich,
– osób zajmujących się tworzeniem i realizacją projektów międzynarodowych,
– menedżerów sprzedaży w chińskiej kulturze biznesu,
– opiekunów klientów na rynkach azjatyckich,
– doradców klienta UE – Chiny i Azja,
– team liderów w międzynarodowych zespołach sprzedaży i zakupów.Szkolenie obejmuje 16h.
Plan dnia szkoleniowego:
9.00-10.30
10.40-12.10
12.10-12.40 – przerwa 30 min.
12.40-14.10
14.20-15.50ProgramCzęść teoretyczna: Bezpieczny import w 3 krokach: podstawowe reguły gry
KROK I: ODPOWIEDNIE PRZYGOTOWANIE
1. Chińska kultura biznesu
Chiny dziś
Różnice kulturowe a biznes – jak zrozumieć Chińczyka?
Mity i fakty w handlu z Chinami
2. Wybór produktu
Co produkować w Chinach – czy import gwarantuje zysk?
Recepta na udany biznes z Chinami
3. Obowiązki i formalności – jak kalkulować koszty?
Przepisy, obostrzenia, wymagane certyfikaty
Procedury celne
Należności celno-podatkowe
Sposoby transportu a dokumenty
Incoterms, czyli międzynarodowe metody handlu
Finansowanie importu i sposoby płatności
Konieczne rejestracjeKROK II: WYBÓR WŁAŚCIWEGO PARTNERA
1. Gdzie i jak szukać
5 sprawdzonych sposobów
2. Selekcja, czyli którego dostawcę wybrać
O co warto pytać
3. Negocjacje
Jak prowadzić rozmowy handlowe – praktyczne wskazówki
Chińska cena a negocjacje – czynniki wpływające na otrzymaną ofertę
Schemat negocjacji z chińskim partneremKROK III: MINIMALIZACJA RYZYKA
1. Weryfikacja chińskiego kontrahenta
Zagrożenia i pułapki – na co warto zwrócić uwagę
Próbki towarów
Metody weryfikacji zdalnej oraz audyt fabryki
2. Kontrola towaru w Chinach
Inspekcja przed, w toku i po produkcji
3. Kontrakt handlowy
Jak prawidłowo skonstruować umowę z chińskim partnerem* Część praktyczna: Projekt importu z Chin
1. Problemy – jak sobie z nimi radzić (najczęstsze błędy polskich importerów)
2. Opowieści handlowe (case study)
3. Budowanie strategii biznesowejTrenerzyPrzemysław Dzierka-Rosiński
Backup as a Cloud IT specialist, nauczyciel języka angielskiego w IBM Global Services Delivery Center sp. zo.o. Lektor języka chińskiego oraz języka angielskiego w szkołach językowych i firmach na terenie Śląska. Prowadził liczne szkolenia metodyczne, nauczania języka chińskiego i angielskiego dorosłych oraz dzieci. Posiada Certyfikaty językowe języka chińskiego. Ukończył kurs języka chińskiego dla obcokrajowców na Politechnice Pekińskiej. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu na Wydziale filologii angielskiej – tłumaczeniowym z językiem chińskim.
Michał Hanuszek
Przedsiębiorca, Trener Biznesu, Konsultant ds. rynku chińskiego
Wykształcenie:
Absolwent Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska na kierunku Zarządzanie i Marketing w Organizacji Gospodarczej na Uniwersytecie Technologiczno – Przyrodniczym w Bydgoszczy oraz studiów podyplomowych na wydziale Ekonomii i Zarządzania w Opolu w zakresie: Biznes międzynarodowy Unia Europejska – Chiny. Absolwent Akademii Trenera Biznesu w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu.
Doświadczenie zawodowe:
Wiceprezes i współzałożyciel firmy o międzynarodowym zasięgu w branży energetycznej, która z dużymi sukcesami działa na rynku od 20 lat. Posiada wieloletnie doświadczenie w negocjacjach biznesowych w zakresie międzykulturowym – negocjował na rynkach azjatyckich i europejskich. Wiceprezes firmy Pasja Grupa Dobrych Trenerów, Dyrektor ds. sprzedaży w firmie Rule No.8.
Największe sukcesy:
Umiejętnie i z zaangażowaniem godzi obowiązki rodzinne z pracą zawodową. Wraz z żoną i trójką dzieci aktywnie spędza czas wolny. Wspólnie z Przyjacielem i wspólnikiem zaprojektował i wdrożył na polskim rynku, pod swoją marką, nową grupę produktów w branży energetycznej, która z powodzeniem konkuruje z największymi producentami na świecie.
Pasje:
Zapalony pasjonata podróży, wspinaczek wysokogórskich, edukacji z zakresu kultury azjatyckiej i psychologii biznesu. Kocha wyzwania biznesowe, gdzie ludzie, którzy z nim współpracują „ nie muszą tylko chcą”.Paulina Kiełbus-Jania
Prezes Zarządu BigChina Sp. z o.o.
Specjalista ds. handlu z Chinami
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dziennikarz, politolog, przedsiębiorca, ekspert w dziedzinie importu z Chin.
Od 2009 roku Prezes Zarządu Spółki BigChina, której celem jest wsparcie biznesu na linii Polska-Chiny. Współtworzy pierwszy i największy w Polsce serwis b2b dla importerów z Chin – BigChina.pl.
Odpowiedzialna za rozwój BigChina w zakresie świadczenia usług zabezpieczających interesy polskich firm w relacjach z chińskim kontrahentami.
Praktyk w dziedzinie biznesu z Chinami. Posiada szerokie doświadczenie w imporcie z Chin oraz kontaktach z chińskimi partnerami. Nadzoruje realizację zleceń importowych dla klientów BigChina. Pełni także funkcję doradcy w relacjach handlowych kilkudziesięciu polskich firm prowadzących interesy z Państwem Środka.
Od 2010 roku dzieli się swoją wiedzą w ramach prowadzonych prelekcji, szkoleń i konferencji branżowych, a także publikacji i opinii udzielanych na łamach mediów. Szkolenia opiera na połączeniu praktyki zawodowej z osobistymi doświadczeniami rynku chińskiego.
Misja: uświadamiać polskich przedsiębiorców, że handel z Chinami to ciekawy i dochodowy rodzaj biznesu, pod warunkiem jednak, że podchodzimy do niego z głową. -
Opis szkolenia
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób, które nie miały wcześniej do czynienia z arkuszem MS Excel, jak i tych, którzy mają już podstawową wiedzę, która wymaga uporządkowania i pogłębienia. W trakcie pierwszego dnia szkolenia, krok po kroku przejdziemy przez podstawowe pojęcia związane z arkuszem kalkulacyjnym, podstawowe czynności takie jak utworzenie nowego pliku, wprowadzenie zmian i ich zapisanie, dodawanie, usuwanie czy kopiowanie arkuszy do nowych skoroszytów. Następnie przejdziemy do wprowadzania danych do arkusza, a także przez formatowanie komórek. Pokazane zostaną przykłady zastosowania podstawowych funkcji dostępnych w MS Excel, tj. funkcji matematycznych (np. MODUŁ.LICZBY, SUMA, SUMA.ILOCZYNÓW, funkcje zaookrąglania), logicznych (np. JEŻELI, JEŻELI.BŁĄD), , daty i godziny (np. DATA, DZIEŃ, TERAZ), finansowych (FV, IPMT, IRR, NPV, PV) oraz statystycznych (MEDIANA, ODCH.STANDARDOWE, ŚREDNIA, WARIANCJA).
W ramach drugiego dnia szkolenia nacisk zostanie położony na prezentację oraz analizę danych. W tym celu przeanalizowane zostaną przykłady zastosowania formatowania warunkowego (zarówno wbudowane formaty, jak i tworzenie własnych), tworzenia tabel w MS Excel oraz ich filtrowania celem uzyskania konkretnych informacji dla podejmujące decyzje menedżerskie. Kolejnym krokiem będzie prezentacja danych w formie wykresu, a także zastosowanie wbudowanych w MS Excel narzędzi optymalizujących podejmowane decyzje, takich jak solver, analiza warunkowa oraz podstawy stawiania prognoz.
Uwaga! szkolenie odbywa się z wykorzystaniem własnych laptopów, dlatego też uczestnicy proszeni są o zabranie na zajęcia laptopów z zainstalowanym programem MS Excel w wersji 2013 lub wyższej.
Czas trwania: 16h
ProgramDzień 1 1 Wstęp do arkusza kalkulacyjnego: podstawowe informacje i pojęcia 2 Tworzenie, kopiowanie, przenoszenie arkuszy w ramach skoroszytu 3 Kopiowanie, wklejanie, wycinanie i blokowanie danych 4 Formatowanie komórek: wbudowane formaty oraz podstawy formatowania niestandardowego 5 Funkcje matematyczne, logiczne, daty i godziny, finansowe oraz statystyczne Dzień 2 1 Formatowanie warunkowe 2 Tworzenie tabel i filtrowanie danych 3 Tworzenie wykresów liniowych, kołowych, kolumnowych i słupkowych 4 Narzędzia optymalizujące w MS Excel TrenerzyBartosz Kabaciński, doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wykładowca na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, studiach podyplomowych oraz MBA m. in. następujących przedmiotów: Advanced Financial Management ACCA, Finanse przedsiębiorstw, Corporate Finance and Business Analysis, Fuzje i przejęcia, Zaawansowane finanse przedsiębiorstw. Prowadzi również szkolenia z zastosowania MS Excel w analizie finansowej w formie otwartych warsztatów online organizowanych przez SKN Finansów Przedsiębiorstw „Kapitał”, warsztatów na studiach podyplomowych, jak i szkoleń dedykowanych dla firm.
Zainteresowania naukowe lokuje w obszarze empirycznych finansów przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem tematyki fuzji i przejęć oraz upadłości przedsiębiorstw, oceny efektywności finansowej spółek Skarbu Państwa oraz realnego zarządzania zyskami. Od roku 2011 świadczy usługi jako konsultant przedsiębiorstw w dziedzinie finansów. Obecnie związany z firmą RSM Poland, świadczy usługi w zakresie wycen przedsiębiorstw, modelowania finansowego oraz sporządzania biznes planów. Brał także udział w tworzeniu programów restrukturyzacyjnych.
InformacjeInformacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek D, ul.Towarowa 55, pok.3.9
tel. 61 854 30 77
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl -
Opis szkolenia
Szkolenie skierowane jest to osób, które brały udział w podstawowym szkoleniu lub posiadają wiedzę na temat zastosowania Arkusza MS Excel na poziomie przynajmniej podstawowym. W skład szkolenia wchodzą cztery dni szkoleniowe, które stanowią jednocześnie integralne bloki szkoleniowe.
W ramach pierwszego dnia, na przykładach, zaprezentowane zostaną funkcje dostępne w MS Excel, które można wykorzystać do bardziej zaawansowanych działań. Przedstawione zostaną funkcje finansowe, które można wykorzystać przykładowo do przeprowadzenia oceny efektywności inwestycji. Funkcje daty i godziny oraz funkcje tekstowe umożliwią sprawne wstawianie śladu czasowego w pliki, konwersję liczb na daty i odwrotnie, a także pracę na formacie tekstowym, m.in. poprzez automatyczne pobieranie fragmentów tekstu z komórek. Funkcje matematyczne i statystyczne mają za zadanie wspomóc menadżera w podejmowaniu decyzji, m.in. poprzez analizę dużych zbiorów danych, która dodatkowo może być obwarowana określonymi warunkami. Proces analizy danych może zostać dodatkowo wparty poprzez zastosowanie funkcji wyszukiwania i adresu, czy funkcji logicznych.
Drugi dzień szkoleniowy poświęcony będzie narzędziom umożliwiających sterowanie i zabezpieczenie arkusza, których zastosowanie sprawia, że praca w arkuszu staje się przejrzysta i łatwiejsza, szczególnie dla zewnętrznego użytkownika. Po raz pierwszy w tym cyklu szkoleniowym wykorzystamy kartę Deweloper, która otwiera olbrzymie możliwości jeśli idzie o zaawansowane zastosowanie MS Excel. Omówione i zastosowane na przykładach zostaną w pierwszej kolejności kontrolki formularzy umożliwiające łatwe ustawianie parametrów analizy, które wcześniej decydent musi samodzielnie określić. Następnie przejdziemy do bardziej zaawansowanych, ale jednocześnie bardziej elastycznych kontrolek ActiveX, które dodatkowo można powiązać z makrami VBA. Oprócz ukazania mechanizmów działania kontrolek ActiveX, przestawiony zostanie również wcześniej przygotowany formularz użytkownika wykorzystujący te kontrolki, tak aby uczestnicy szkolenia poznali pełnię możliwości jakie daje to narzędzie. Makra wykorzystane w formularzu zostaną omówione w ostatni dzień szkolenia. Dzień drugi zakończy się omówieniem sposobów kontroli poprawności danych oraz zabezpieczenia arkusza przed niepożądanymi zmianami wprowadzanymi przez osoby trzecie.
Trzeci dzień szkolenia poświęcony będzie wizualizacji i analizie danych. W pierwszej kolejności omówimy sposób definiowania nazw w MS Excel, który jest pomocny przy tworzeniu bardziej zaawansowanych wykresów. Nazwy przechowują określone funkcje, których działanie może zależeć od wyborów dokonanych przez użytkownika, na przykład przy wykorzystaniu narzędzi sterowania arkuszem. Następnie przejdziemy przez sporządzanie wykresów, rozpoczynając od wykresów typu kombi, które umożliwiają jednoczesną prezentację dwóch typów danych posiadających zupełnie inne jednostki, a tym dwie różne osie na tym samym wykresie. Zakończymy wykresami dynamicznymi, które będą pokazywały określone informacje w przedziałach czasowych, wybranych przez użytkownika. Jeśli użytkownik zmieni swój wybór, wykres automatycznie dostosuje się do nowej sytuacji. Dzień ten zakończymy zastosowaniem na różnych przykładach tabel oraz wykresów przestawnych, które umożliwiają łatwą analizę dość dużych zasobów danych. Ponownie, to użytkownik wybiera informacje, które chce włączyć do tabeli i poddać określonym procesom obliczeniowym czy pokazać na wykresie.
Ostatni dzień szkolenia upłynie pod kątem zastosowania języka VBA (Visual Basic for Applications) w celu automatyzacji, a zatem przyśpieszenia pracy w MS Excel. Zaczniemy od wprowadzenia do samego VBA, nagramy wspólnie pierwsze makra, które później będziemy analizować poznając podstawy składni języka, a także modyfikować. Następnie omówimy podstawowe pętle stosowane w VBA, a także zastosowanie komend warunkowych, co umożliwi nam w dalszych częściach tworzenie bardziej zaawansowanych makr, które będą wykonywać powtarzalne czynności zależne od naszych wyborów. Wprowadzimy również narzędzia komunikacji użytkownika z programem oraz programu z użytkownikiem. Dzięki temu, użytkownik w trakcie działania makra będzie mógł wprowadzać parametry potrzebne do analizy oraz jednocześnie być informowany przez program o wynikach tej analizy. Makra, które będziemy analizować oraz samodzielnie tworzyć będą korespondowały z formularzem użytkownika przedstawionym w trakcie drugiego dnia szkolenia i tym samym zamkną całe szkolenie w swoistej pętli.
Uwaga! szkolenie odbywa się z wykorzystaniem własnych laptopów, dlatego też uczestnicy proszeni są o zabranie na zajęcia laptopów z zainstalowanym programem MS Excel w wersji 2013 lub wyższej.
Czas trwania: 4 dni
ProgramBartosz Kabaciński, doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wykładowca na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, studiach podyplomowych oraz MBA m. in. następujących przedmiotów: Advanced Financial Management ACCA, Finanse przedsiębiorstw, Corporate Finance and Business Analysis, Fuzje i przejęcia, Zaawansowane finanse przedsiębiorstw. Prowadzi również szkolenia z zastosowania MS Excel w analizie finansowej w formie otwartych warsztatów online organizowanych przez SKN Finansów Przedsiębiorstw „Kapitał”, warsztatów na studiach podyplomowych, jak i szkoleń dedykowanych dla firm.
Zainteresowania naukowe lokuje w obszarze empirycznych finansów przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem tematyki fuzji i przejęć oraz upadłości przedsiębiorstw, oceny efektywności finansowej spółek Skarbu Państwa oraz realnego zarządzania zyskami. Od roku 2011 świadczy usługi jako konsultant przedsiębiorstw w dziedzinie finansów. Obecnie związany z firmą RSM Poland, świadczy usługi w zakresie wycen przedsiębiorstw, modelowania finansowego oraz sporządzania biznes planów. Brał także udział w tworzeniu programów restrukturyzacyjnych.
TrenerzyBartosz Kabaciński, doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wykładowca na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, studiach podyplomowych oraz MBA m. in. następujących przedmiotów: Advanced Financial Management ACCA, Finanse przedsiębiorstw, Corporate Finance and Business Analysis, Fuzje i przejęcia, Zaawansowane finanse przedsiębiorstw. Prowadzi również szkolenia z zastosowania MS Excel w analizie finansowej w formie otwartych warsztatów online organizowanych przez SKN Finansów Przedsiębiorstw „Kapitał”, warsztatów na studiach podyplomowych, jak i szkoleń dedykowanych dla firm.
Zainteresowania naukowe lokuje w obszarze empirycznych finansów przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem tematyki fuzji i przejęć oraz upadłości przedsiębiorstw, oceny efektywności finansowej spółek Skarbu Państwa oraz realnego zarządzania zyskami. Od roku 2011 świadczy usługi jako konsultant przedsiębiorstw w dziedzinie finansów. Obecnie związany z firmą RSM Poland, świadczy usługi w zakresie wycen przedsiębiorstw, modelowania finansowego oraz sporządzania biznes planów. Brał także udział w tworzeniu programów restrukturyzacyjnych.
Koszt szkoleniaKoszt szkolenia: 3600 zł brutto (usługa zwolniona z VAT)
Cena szkolenia obejmuje:
• uczestnictwo w zajęciach,
• materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej,
• opiekę merytoryczną trenera,
• certyfikat ukończenia szkolenia UEP.Certyfikat ukończenia szkolenia wystawiany będzie w terminie 14 dni od dnia zakończenia szkolenia i w formacje PDF przesłany zostanie na adres mailowy uczestnika podany w zgłoszeniu.
Szkolenie oferowane jest również poprzez Bazę Usług Rozwojowych – sprawdź możliwość uzyskania dofinansowania TUTAJ
InformacjeInformacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek CEUE, ul.Towarowa 55, pok.3.9
tel. 61 854 30 77
e-mail: szkolenia@ue.poznan.plSzkolenie oferowane jest również poprzez Bazę Usług Rozwojowych – sprawdź możliwość uzyskania dofinansowania TUTAJ
-
Opis szkolenia
Nadrzędnym celem funkcjonowania przedsiębiorstw jest maksymalizacja ich wartości, a wszystkie decyzje inwestycyjne podejmowane w przedsiębiorstwie powinny prowadzić do realizacji tego celu. Na proponowanym szkoleniu przestawione zostaną metody, które pozwolą spojrzeć na inwestycje w rozpatrywane aktywa z punktu widzenia ich wpływu na wartość przedsiębiorstwa. Uczestnicy poznają wiele metod bazujących na przepływach pieniężnych mających postać wpływów oraz wydatków z tytułu inwestycji. Przedstawione zostaną także metody analizy ryzyka projektów inwestycyjnych oraz oceny opłacalności inwestycji nietypowych. Należy podkreślić, że projekt inwestycyjny rozumiemy szeroko, zarówno poprzez zakup maszyny do przedsiębiorstwa, jak i fuzję czy przejęcie innego podmiotu.
Szkolenie kierowane jest do właścicieli przedsiębiorstw, którzy chcą dokonać oceny, czy planowane inwestycje przełożą się na wzrost wartości ich przedsiębiorstw, a także do osób bezpośrednio odpowiedzialnych za zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, a zwłaszcza za podejmowanie decyzji inwestycyjnych. Szkolenie polecane jest również pracownikom działów transakcyjnych, finansowo-księgowych, planowania, analiz oraz controllingu. Na udziale w szkoleniu skorzystają również inwestorzy, którzy chcą dokonać oceny skutków transakcji pomiędzy podmiotami, również w przypadku gdy co najmniej jeden z nich notowany jest na rynku publicznym.
ProgramPrzedmiot: OCENA OPŁACALNOŚCI INWESTYCJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Forma zajęć: Warsztaty praktyczne. Laboratorium komputerowe
Wymiar godzinowy: 24 hTreści programowe:
1. Zasady tworzenia planu finansowego na potrzeby oceny opłacalności inwestycji.
2. Kalkulacja stopy dyskontowej.
3. Mierniki opłacalności inwestycji: NPV, IRR, MIRR, okres zwrotu, PI.
4. Analiza ryzyka w projektach inwestycyjnych: : analiza wrażliwości, analiza scenariuszy, analiza Monte Carlo.
5. Ocena efektywności inwestycji nietypowych.
6. Ocena opłacalności transakcji fuzji i przejęć.Plan dnia szkoleniowego:
9.00-10.30
10.40-12.10
12.10-12.40 – przerwa 30 min.
12.40-14.10
14.20-15.50Trenerzydr Bartosz Kabaciński – asystent w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Zainteresowania naukowe lokuje w obszarze empirycznych finansów przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem tematyki fuzji i przejęć oraz upadłości przedsiębiorstw. Wykładowca przedmiotów: Corporate Actions, Finanse, Finanse przedsiębiorstw, Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, Zaawansowane finanse przedsiębiorstw na studiach licencjackich oraz magisterskich. Prowadzi warsztaty dla studentów z zakresu praktycznego zastosowania oprogramowania MS Excel w finansach przedsiębiorstw. Opiekun laboratorium tradingowego na Uniwersytecie Ekonomicznym, w ramach którego prowadzi warsztaty dla studentów z zakresu z handlu na rynku kontraktów terminowych oraz podstaw analizy technicznej. Od roku 2011 świadczy usługi jako konsultant przedsiębiorstw w dziedzinie finansów, współpracując m.in. z Biurem Konsultingowym Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Obecnie związany również z firmą RSM Poland, świadczy usługi w zakresie wycen przedsiębiorstw, modelowania finansowego oraz sporządzania biznes planów. Brał także udział w tworzeniu programów restrukturyzacyjnych.
-
Opis szkolenia
Odpowiedzialność karna to coś, czego nie da się wykluczyć za pomocą prostych zapisów umownych. Podejmując decyzje biznesowe powinieneś uwzględniać możliwość jej poniesienia. Z kolei nadmierna obawa przed odpowiedzialnością za podejmowane decyzje może sparaliżować rozwój Twojej firmy. Ryzykiem odpowiedzialności karnej trzeba zarządzać efektywnie. Na skuteczność działań wpływ mogą mieć relacje pomiędzy zarządem, a radą nadzorczą. Gdy do Twoich obowiązków należy nadzór powinieneś natomiast wiedzieć, które z działań zarządu wykraczają poza dozwolone ryzyko. W trakcie szkolenia dowiesz się m.in.: – Jakie obowiązki ciążą na członkach zarządu;
– Jakie obowiązki ciążą na członkach rady nadzorczej;
– Jak ostatnie zmiany przepisów wpływają na Twoje obowiązki;
– Jak wzajemne relacje zarządu i rady nadzorczej wpływają na ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnej;
– Jak skutecznie zarządzać ryzykiem odpowiedzialności karnej;
– Jakie narzędzia mogą wesprzeć zarządzanie tym ryzykiem w Twojej firmie;
– Jaki wpływ na Twoją karierę mogą mieć bieżące relacje z radą nadzorczą.
To szkolenie jest dla Ciebie jeśli: – Jesteś członkiem zarządu spółki lub planujesz pełnić taką funkcję,
– Jesteś członkiem rady nadzorczej lub planujesz pełnić taką funkcję,
– Jesteś dyrektorem lub kierownikiem zespołu lub chcesz w ten sposób rozwijać swoją karierę,
– Odpowiadasz za bezpośrednią relację zespołu z zarządem lub radą nadzorczą,
– Jesteś doradcą członków rady nadzorczej lub planujesz pełnić taką funkcję,
– Chcesz wprowadzić zmiany w organizacji zapewniające sprawną komunikację pomiędzy zarządem a radą nadzorczą,
– Chcesz ograniczyć ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnej związanej z pełnieniem funkcji kierowniczych,
– Chcesz poznać narzędzia umożliwiające ograniczenie ryzyka odpowiedzialności karnej,
– Chcesz poznać praktyczne rozwiązania możliwe do wdrożenia w Twojej organizacji.
Czas trwania: 8h
ProgramModuł 1. – adw. dr Adrian Rycerski – Zarząd i rada nadzorcza 1. Jaka jest rola zarządu i rady nadzorczej w spółkach kapitałowych?
2. Czy każda spółka musi mieć radę nadzorczą?
3. Jakie korzyści i jakie wyzwania dla zarządu niesie ze sobą ustanowienie rady nadzorczej w spółce?
4. Czy zarząd ma obowiązki organizacyjne? Czym różnią się od obowiązków rady nadzorczej?
5. Jak relacje rady nadzorczej i zarządu wpływają na pracę spółki?
6. Jak zmieniły się obowiązki zarządu po nowelizacji kodeksu spółek handlowych z 13 października 2022 r.?
7. Czy spółki kapitałowe muszą dokonać zmian organizacyjnych w związku z nowelizacją kodeksu spółek handlowych?
Moduł 2 – adw. Anna Zbierska I. Najczęstsze typy przestępstw dotyczące zarządzania i nadzoru. Karna niegospodarność;
1. Czym jest „karna niegospodarność”
2. Czy za przestępstwo niegospodarności odpowiada tylko zarząd?
3. Za jakie przestępstwa może zostać skazany członek rady nadzorczej?
4. Jakie grożą kary?
5. Czy udzielenie zarządowi absolutorium wyłącza odpowiedzialność karną?
II. Naruszenie obowiązków informacyjnych wobec rady nadzorczej
1. Kto jest zobowiązany do udzielania informacji radzie nadzorczej?
2. Jaki jest zakres obowiązku informacyjnego?
3. Jakie są skutki odmowy udzielenia informacji?
4. Czy brak udzielenia informacji zawsze skutkuje odpowiedzialnością karną?
5. Jakie grożą kary?
6. Czy kara wymierzona za popełnione przestępstwo to jedyne skutki jakie wiążą się ze skazaniem?
7. Jak zabezpieczyć się przed odpowiedzialnością karną?
8. Czy rada nadzorcza może odwoływać się do odpowiedzialności karnej by uzyskać niezbędne informację?
Trenerzyadw. dr Adrian Rycerski
Adwokat, doktor nauk prawnych, Senior Associate SMM LEGAL, Certyfikowany Doradca w Alternatywnym Systemie Obrotu (Certyfikat nr 18/2015), adiunkt na Uniwersytecie SWPS, gdzie w ramach pracy dydaktycznej zajmuje się prawem handlowym, prawem rynku kapitałowego, prawem prywatnym międzynarodowym oraz prawem cywilnym. Posiada doświadczenie dydaktyczno-szkoleniowe obejmujące ponad 700 godzin. Autor ponad dwudziestu publikacji naukowych i popularnonaukowych, w tym współautor komentarza do ustawy o obligacjach (2022 r.), ustawy o obrocie instrumentami finansowymi (2022 r.) oraz komentarza do ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (2019 r.). Specjalizuje się w prawie spółek (ze szczególnym uwzględnieniem spółek kapitałowych), obowiązkach informacyjnych emitentów (MAR), obrocie instrumentami finansowymi (MiFID II), kryptoaktywami (MiCA) oraz w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML/CFT).
adw. Anna Zbierska
Anna Zbierska, Adwokat, Audytor Śledczy, Senior Associate w SMM LEGAL. W Kancelarii od prawie 12 lat wspiera klientów w efektywnym i bezpiecznym prowadzeniu biznesu. W praktyce zawodowej skutecznie połączyła wieloletnie doświadczenie w bieżącej obsłudze prawnej przedsiębiorców z reprezentacją w postępowaniach karnych. Praktyczne doświadczenie zyskała w trakcie kilkuset rozpraw karnych i kilku tysiącach godzin spędzonych na przesłuchaniu świadków. Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach Audyt Śledczy oraz Rachunkowość i finanse. Pomaga w praktycznym zarządzaniu ryzykiem karnym w biznesie. Posiada kilkuletnie doświadczenie dydaktyczno-szkoleniowe. Współpracuje m.in. z Uniwersytetem SWPS, Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, Polskim Instytutem Kontroli Wewnętrznej.
InformacjeInformacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek CEUE, ul.Towarowa 55, pok.3.9
tel. 61 854 30 77
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl -
Opis szkolenia
Podstawowym długookresowym celem funkcjonowania przedsiębiorstwa jest maksymalizacja jego wartości dla właścicieli. Wiele przedsiębiorstw w drodze do realizacji tego celu stawia sobie również dodatkowe cele dotyczące kwestii środowiskowych. Osiągnięcie stawianych celów wymaga właściwego planowania. Dobrze skonstruowany plan finansowy pozwala nie tylko na sprawdzenie, czy zakładany cel jest możliwy do osiągnięcia w danych warunkach, ale również na wskazanie możliwych dróg osiągnięcia tego celu, na przykład poprzez dobór odpowiednich źródeł finansowania lub zarządzanie kapitałem obrotowym netto. Kwestie środowiskowe mają duże znaczenie dla planowania przychodów, kosztów operacyjnych czy opłat i podatków środowiskowych. Podczas szkolenia uczestnicy poznają metody umożliwiające prognozowanie zmiennych finansowych będących fundamentem planu finansowego z uwzględnieniem tych oraz innych kwestii z zakresu green finance, rodzaje różnych planów finansowych oraz zasady podejmowania na ich podstawie decyzji ukierunkowanych na realizację założonego celu. Omawiane na podstawie praktycznych przykładów treści będą dotyczyły również analizy ryzyka utworzonego planu finansowego, a także zagadnień z zakresu budżetowania stanowiącego formę planowania finansowego.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pragnących nabyć lub poszerzyć wiedzę z zakresu planowania finansowego, a w szczególności do:
1) właścicieli i zarządzających przedsiębiorstwami, odpowiedzialnych za formułowanie celów finansowych przedsiębiorstwa, określenie dróg ich osiągnięcia oraz monitorowanie ich realizacji,
2) osób zarządzających finansami,
3) osób zajmujących się modelowaniem finansowym,
4) osób chcących pozyskać zewnętrzne finansowanie w oparciu o przygotowywany biznes plan,
5) pracowników działów pozyskiwania funduszy UE, finansowo-księgowych, planowania, analiz oraz controllingu,
6) osób zainteresowanych technikami prognozowania zmiennych finansowych.
Liczba godzin: 24 (3 dni)
Plan dnia szkoleniowego:
9.00-10.30
10.40-12.10
12.10-12.40 – przerwa 30 min.
12.40-14.10
14.20-15.50ProgramTreści programowe
- Plan finansowy jako narzędzie zarządzania w przedsiębiorstwie zorientowanym na maksymalizację wartości oraz cele środowiskowe
- Rodzaje planów finansowych. Podejmowanie decyzji a rodzaj planu finansowego.
- Elementy składowe planu finansowego. Istota oraz zasady konstruowania zestawień finansowych pro forma z uwzględnieniem aspektów środowiskowych.
- Plan finansowy na potrzeby zarządzania płynnością. Konstrukcja preliminarza obrotów gotówkowych.
- Planowanie przepływów pieniężnych dla projektów środowiskowych.
- Uwzględnienie ryzyka w planowaniu finansowym: analiza wrażliwości, analiza scenariuszy, analiza Monte Carlo.
- Green Controlling a budżetowanie. Zasady i metody tworzenia budżetów w przedsiębiorstwie.
- Analiza odchyleń – rodzaje, sposoby ustalania i interpretacja.
Trenerzydr Bartosz Kabaciński – asystent w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Zainteresowania naukowe lokuje w obszarze empirycznych finansów przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem tematyki fuzji i przejęć oraz upadłości przedsiębiorstw. Wykładowca przedmiotów: Corporate Actions, Finanse, Finanse przedsiębiorstw, Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, Zaawansowane finanse przedsiębiorstw na studiach licencjackich oraz magisterskich. Prowadzi warsztaty dla studentów z zakresu praktycznego zastosowania oprogramowania MS Excel w finansach przedsiębiorstw. Opiekun laboratorium tradingowego na Uniwersytecie Ekonomicznym, w ramach którego prowadzi warsztaty dla studentów z zakresu z handlu na rynku kontraktów terminowych oraz podstaw analizy technicznej. Od roku 2011 świadczy usługi jako konsultant przedsiębiorstw w dziedzinie finansów, współpracując m.in. z Biurem Konsultingowym Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Obecnie związany również z firmą RSM Poland, świadczy usługi w zakresie wycen przedsiębiorstw, modelowania finansowego oraz sporządzania biznes planów. Brał także udział w tworzeniu programów restrukturyzacyjnych.
InformacjeInformacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek CEUE, ul.Towarowa 55, pok.3.9
tel. 61 854 39 18
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl -
Opis szkolenia
Na treningu uczestnicy poznają efektywne metody pracy z klientami oraz uzyskają następujące umiejętności:
– skuteczne oddziaływanie na klientów,
– właściwie sterowanie przebiegiem sytuacji i sondowanie potrzeb klienta,
– dostosowanie sposobu komunikacji do typu klienta,
– konstruktywne przekazywanie informacji negatywnych (niezgodnych z oczekiwaniami klienta),
– zachowania asertywne,
– radzenie sobie z trudnymi sytuacjami,
– opracowania i wdrożenia standardów obsługi klienta.Metody szkoleniowe:
– szkolenie ma formę aktywnego treningu kształtowania pożądanych postaw pracowniczych,
– uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne, biorą udział w symulacjach, analizują rzeczywiste przypadki i realizują zadania próbne,
– na szkoleniu uczestnicy otrzymają informacje zwrotną o swoim funkcjonowaniu w relacjach z klientami i w zespole pracowniczym, poznają mocne i słabsze strony osobistych umiejętności.Program1. Otwarcie szkolenia
• Cele szkolenia, diagnoza potrzeb i oczekiwań uczestników
• Ćwiczenie otwierające o charakterze integracyjnym2. Kształtowanie profesjonalnego wizerunku firmy
• Udział pracowników w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy – jak budujemy pozytywny wizerunek? – co wpływa na pojawienie się negatywnego wizerunku?
• Standardy obsługi klienta w kontakcie telefonicznym i osobistym
Warsztaty- praca zespołowa3. Podstawowe zasady procesu komunikowania się z klientem
• Sondowanie potrzeb i oczekiwań
• Umiejętność zadawania pytań, parafraza, klaryfikacja
• Diagnoza sytuacji – o co chodzi klientowi?
• Bariery komunikacyjne utrudniające porozumienie
• Przekazywanie informacji „językiem klienta”
Warsztaty – doskonalenie umiejętności diagnozowania potrzeb lub sytuacji4. Przekazywanie informacji negatywnej (czyli trudnej, niezgodnej z oczekiwaniami klientów)
• Zamiana negatywów w pozytywy
• Cztery reguły ułatwiające przekazanie informacji niezgodnej z oczekiwaniami
• Reklamacje, błędy, nieporozumienia – jak reagować?
• Zachowania asertywne w procesie obsługi klienta
Warsztaty – doskonalenie umiejętności przekazywania informacji negatywnej na bazie praktycznych przykładów zawodowych uczestników5. Zachowania asertywne w procesie obsługi klienta
a) asertywne odmawianie
• kiedy i w jaki sposób odmawiać, aby klient nie poczuł się urażony?
• Jak reagować na próby wymuszenia, manipulowania, żądania
b) reagowanie na krytykę
• standardy reagowania w obliczu krytyki
• krytyka słuszna i niesłuszna – różnice w sposobie reagowaniaWarsztaty – doskonalenie umiejętności przekazywania reagowania na krytykę na bazie praktycznych przykładów zawodowych uczestników
- Dostosowanie stylu obsługi do typu klienta
• Typologia klientów
• Z jakim typem klienta pracuje mi się najlepiej i najtrudniej
Autodiagnoza (test) – analiza własnego stylu zachowań
- Jak dostosować swój styl obsługi / komunikacji do typu klienta?
- Sytuacje trudne w procesie obsługi klienta
• Sytuacja trudna czy klient trudy? – jak sobie „zyskać” trudnego klienta?
• Radzenie sobie z atakiem werbalnym
• Umiejętność opanowania emocji własnych i emocji klienta
• Budowanie własnej stanowczości w sytuacjach trudnych
Warsztaty – doskonalenie umiejętności przekazywania reagowania w sytuacjach trudnych na bazie praktycznych przykładów zawodowych uczestników
- Podsumowanie szkolenia
TrenerzyMagdalena Serafin – trener, wykładowca, coach i konsultant.
Z wykształcenia psycholog biznesu, ukończyła także studia podyplomowe, kursy trenerskie oraz liczne szkolenia doskonalące wiedzę i umiejętności osobiste.
Od 2001 roku wdraża projekty rozwojowe dla firm, wspiera pracowników w osiąganiu celów organizacyjnych poprzez szkolenia i indywidualne programy coachingowe. Praktyczne doświadczenia są wynikiem wieloletniej współpracy tak z firmami jak i wyższymi uczelniami w Poznaniu.Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń z zakresu doskonalenia umiejętności menedżerskich, osobistych i handlowych. W sumie zrealizowała ponad 1200 szkoleń dla różnych firm i instytucji. Ceniona jest za umiejętność przekazywania wiedzy i doskonalenia umiejętności, za bogaty warsztat trenerski i zdolność dostosowania różnorodnych metod szkoleniowych dostosowanych do postawionych celów oraz poziomu kompetencji uczestników.
Zajmuje się także oceną kompetencji i potencjału pracowników, opracowuje i organizuje assessment/development center, posiada wiedzę i doświadczenie praktyczne z zakresu wdrażania ocen okresowych pracowników, wartościowania pracy, systemów motywacyjnych, tworzenia i weryfikacji opisów stanowisk pracy.
InformacjeInformacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek D, ul. Towarowa 55, p.3.9
tel. 61 854 30 77
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl -
Opis szkolenia
Szkolenie ukierunkowane jest na zapoznanie uczestników z koncepcją wartości przedsiębiorstwa, jej kreacji i pomiaru, także w kontekście aspektów zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Nacisk zostanie położony na praktyczne aspekty stosowania metod najczęściej wykorzystywanych w praktyce, tj. metod majątkowych, porównawczych, dochodowych, także kombinacji tych metod. Szczególna uwaga zostanie poświęcona niuansom związanym z wyceną za pomocą metod dochodowych. Poruszone zostaną również zagadnienia związane z pomiarem oraz wpływem na wartość kwestii środowiskowych, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego (ESG). Wszystkie omawiane w trakcie szkolenia metody zostaną przedstawione z użyciem studiów przypadku, co podkreśla wymiar praktyczny szkolenia.
W ramach pierwszego dnia szkolenia zrealizowane zostanie wprowadzenie do tematyki wyceny oraz potencjalnego wpływu aspektów ESG na wartość przedsiębiorstwa. Przedstawione zostaną dwie grupy metod: majątkowe oraz porównawcze. Drugi dzień szkolenia poświęcony będzie zastosowaniu metody zdyskontowanych przepływów pieniężnych jako najczęściej stosowanej metody dochodowej. Nacisk zostanie położony na praktyczne dylematy zastosowania tej metody dotyczące przykładowo szacowania kosztu kapitału, stosowania premii i dyskont wartości, ale również uwzględniające zróżnicowane aspekty zrównoważonego rozwoju.
Uwaga! szkolenie odbywa się z wykorzystaniem własnych laptopów, dlatego też uczestnicy proszeni są o zabranie na zajęcia laptopów z zainstalowanym programem MS Excel w wersji 2013 lub wyższej.
Czas trwania: 16h
Plan dnia szkoleniowego:
Dzień I – godz. 09.00-15.50
Dzień II – godz. 09.00-15.50ProgramDzień 1
- Czym jest wartość przedsiębiorstwa?
- Po co wyceniamy przedsiębiorstwa, jakie dane są nam potrzebne, aby to zrobić w sposób rzetelny?
- Omówienie standardów wartości przedsiębiorstwa
- Aspekty środowiskowe, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego i ich wpływ na wartość przedsiębiorstwa
- Metody wyceny przedsiębiorstwa: zasady, źródło wartości oraz możliwości uwzględnienia aspektów ESG
- Metody majątkowe wyceny przedsiębiorstw – analiza studiów przypadku
- Metody porównawcze wyceny przedsiębiorstw – analiza studiów przypadku
Dzień 2
- Wprowadzenie do metody zdyskontowanych przepływów pieniężnych
- Dwa podejścia do wyceny przedsiębiorstw metodą dochodową: FCFF vs FCFE
- Szacowanie przepływów pieniężnych na potrzeby wyceny
- Koszt kapitału – ujęcie praktyczne: koszt długu, koszt kapitału własnego oraz średni ważony koszt kapitału
- Metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych – analiza studium przypadku
- Przykłady zastosowania uwzględnienia aspektów ESG w wycenie dochodowej
- Podsumowanie szkolenia
Trenerzydr Bartosz Kabaciński
Adiunkt w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wykładowca na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, studiach podyplomowych oraz MBA m. in. następujących przedmiotów: Finanse przedsiębiorstw, Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, Business Valuation, Corporate Finance and Business Analysis, Mergers and Acquisitions, Advanced Financial Management ACCA. Zainteresowania naukowe lokuje w obszarze empirycznych finansów przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem tematyki fuzji i przejęć oraz upadłości przedsiębiorstw, a także oceny efektywności finansowej spółek Skarbu Państwa. Od roku 2011 świadczy usługi jako konsultant przedsiębiorstw w dziedzinie finansów, współpracując m.in. z Biurem Konsultingowym Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Obecnie związany również z firmą RSM Poland, świadczy usługi w zakresie wycen przedsiębiorstw, modelowania finansowego oraz sporządzania biznes planów. Brał także udział w tworzeniu programów restrukturyzacyjnych.
InformacjeInformacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek CEUE, ul.Towarowa 55, pok.3.9
tel. 61 854 39 18
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl -
Opis szkolenia
Cyberbezpieczeństwo firmy to nie tylko najnowsze oprogramowanie i dział CyberSecurity. To przede wszystkim ludzie i ich świadomość potencjalnych zagrożeń i wiążącej się z nimi odpowiedzialności. Nawet najlepsze zabezpieczenia technologiczne nie będą miały znaczenia, jeśli poufne dokumenty firmy będą krążyć między pracownikami na ich prywatnych skrzynkach, czy dyskach sieciowych. Czy odpowiedzialność za naruszenie danych ciąży wyłącznie na cyberprzestępcach? Czy brak wystarczających procedur bezpieczeństwa rodzi ryzyko dla członków zarządu i rady nadzorczej spółki? W trakcie szkolenia dowiesz się m.in.:
– Jakie obowiązki w zakresie cyberbezpieczeństwa ciążą na członkach zarządu?
– Jak skonstruować skuteczne procedury bezpieczeństwa w firmie?
– Czy lekkomyślność w zarządzaniu bezpieczeństwem danych może grozić skazaniem na karę pozbawienia wolności?
– Jak skutecznie zarządzać ryzykiem odpowiedzialności karnej?
– Jak struktura organizacji wpływa na cyberbezpieczeństwo?
– Jakie narzędzia mogą wesprzeć zarządzanie tym ryzykiem w Twojej firmie?
– Jak bieżąca organizacja pracy wpływa na potencjalną obronę przed cyberzagrożeniami?
Udział w szkoleniu pozwoli Ci m.in.:
-Określić zakres Twojej odpowiedzialności w strukturach spółki,
– Określić potencjalne prawnokarne skutki stworzenia fikcyjnych procedur bezpieczeństwa w firmie,
– Poznać narzędzia minimalizujące ryzyko poniesienia wysokich kar,
– Poznać narzędzia, które pomogą ochronić Twój osobisty majątek oraz wizerunek,
– Poznać realne zagrożenia związane z pełnioną funkcją.
To szkolenie jest dla Ciebie jeśli: – Jesteś członkiem zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej lub planujesz pełnić taką funkcję,
– Jesteś dyrektorem lub kierownikiem zespołu lub chcesz w ten sposób rozwijać swoją karierę,
– Chcesz ograniczyć ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnej związanej z pełnieniem funkcji kierowniczych,
– Chcesz poznać narzędzia umożliwiające ograniczenie ryzyka odpowiedzialności karnej,
– Chcesz poznać praktyczne rozwiązania możliwe do wdrożenia w Twojej organizacji,
– Chcesz wiedzieć jak zabezpieczyć się na wypadek potencjalnego procesu karnego.
By uczestniczyć w szkoleniu nie musisz mieć wiedzy z zakresu prawa karnego i cyberbezpieczeństwa. Wystarczy podstawowa znajomość zasad funkcjonowania spółek kapitałowych.
Czas trwania: 8h
ProgramModuł 1. – adw. Arkadiusz Habiera 1. Wstęp do cyberbezpieczeństwa
a. Z jakimi zagrożeniami powinni liczyć się przedsiębiorcy?
b. Jakie są rodzaje ataków na przedsiębiorców?
c. Czym jest phishing a czym spoofing?
d. Jak odróżnić DDoS i ransomware?
e. Jak zarządzać bezpieczeństwem informacji?
2. Procesowe aspekty ochrony firmy przed cyberprzestępczością.
a. Co to jest cyberprzestępstwo?
b. Czym odróżnia się od innych przestępstw?
c. Czym są dowody elektroniczne?
d. Jak gromadzić dowody elektroniczne dla potrzeb złożenia zawiadomienia o możliwości popełnienia cyberprzestępstwa?
e. Kto powinien zawiadomić o cyberprzestępstwie?
f. Jak zabezpieczyć się przed cyberprzestępstwem? Czy to możliwe?
g. Case study.
3. Odpowiedzialność osób zarządzających przedsiębiorstwem za niewystarczające zabezpieczenie informacji
a. Kto odpowiada za zabezpieczenie informacji w przedsiębiorstwie?
b. Jakie mogą być skutki niedostatecznego zabezpieczenia informacji?
Moduł 2 – adw. Anna Zbierska 1. Audyt Śledczy a cyberbezpieczeństwo
a. Czy Audyt Śledczy może służyć wykryciu potencjalnych zagrożeń dla cyberbezpieczeństwa?
b. Jak przebiega badanie audytowe?
c. Czy procedury mają znaczenie?
d. Jak procedura wpływa na ryzyko odpowiedzialności za przestępstwo dla kadry kierowniczej?
e. Czy mogę ponieść karę za niedostateczne zabezpieczenie danych nawet, gdy nie dojdzie do cyber ataku?
2. Sesja pytań, dyskusja
TrenerzyArkadiusz Habiera, Adwokat, Associate w kancelarii SMM Legal. W swojej praktyce zawodowej zajmuje się prawnokarnymi aspektami zabezpieczania przedsiębiorstw przed stratami finansowymi, ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii i współczesnych zagrożeń w internecie. Autor publikacji popularnonaukowych, prelegent szeregu konferencji naukowych i branżowych. Anna Zbierska, Adwokat, Audytor Śledczy, Senior Associate w SMM LEGAL. W Kancelarii od prawie 12 lat wspiera klientów w efektywnym i bezpiecznym prowadzeniu biznesu. W praktyce zawodowej skutecznie połączyła wieloletnie doświadczenie w bieżącej obsłudze prawnej przedsiębiorców z reprezentacją w postępowaniach karnych. Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach Audyt Śledczy oraz Rachunkowość i finanse. Pomaga w praktycznym zarządzaniu ryzykiem karnym w biznesie. Posiada kilkuletnie doświadczenie dydaktyczno-szkoleniowe. Współpracuje m.in. z Uniwersytetem SWPS, Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, Polskim Instytutem Kontroli Wewnętrznej.
InformacjeInformacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek CEUE, ul.Towarowa 55, pok.3.9
tel. 61 854 39 18
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl -
Opis szkolenia
Szkolenie ukierunkowane jest na zapoznanie uczestników z problematyką zarządzania działalnością bieżącą. Zarządzanie kapitałem obrotowym obejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania majątkiem obrotowym oraz doborem źródeł jego finansowania z perspektywy zwiększania rentowności oraz utrzymania płynności finansowej przedsiębiorstwa. Omawiane w trakcie szkolenia zagadnienia zostaną przedstawione z użyciem przykładów oraz studiów przypadku. Duży nacisk będzie położony na problematykę zarządzania należnościami i zobowiązaniami, ze względu na ich znaczenie dla utrzymania płynności finansowej. W ramach pierwszego dnia szkolenia przedstawione będą strategie kapitału obrotowego, zwrócona zostanie uwaga na znaczenie okresu konwersji gotówki i zapotrzebowania na kapitał obrotowy dla odpowiedniego kształtowania płynności i rentowności przedsiębiorstwa. Poruszone będą także kwestie polityki zaciągania kredytu kupieckiego, z uwęgleniem uwarunkowań prawnych tego zagadnienia. Drugi dzień szkolenia poświęcony będzie przede wszystkim zarządzaniu należnościami. Przedstawiony zostanie sposób analizy opłacalności wykorzystania faktoringu w przedsiębiorstwie. Omówione w praktyce zostaną narzędzia zarządzania należnościami niezbędne na etapach weryfikacji klientów, zmian w polityce sprzedaży na kredyt kupiecki oraz monitorowania i oceny jakości należności. Zwieńczeniem szkolenia będzie budowa krótkoterminowego planu finansowego – preliminarza gotówki, ułatwiającego planowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa.
Samo szkolenie ma postać konwersatorium (1 dzień) oraz warsztatową (2 dzień).
Uwaga! szkolenie odbywa się z wykorzystaniem własnych laptopów, dlatego też uczestnicy proszeni są o zabranie na zajęcia laptopów z zainstalowanym programem MS Excel w wersji 2013 lub wyższej.
Plan dnia szkoleniowego:
Dzień I – godz. 8.30-15.20
Dzień II – godz. 8.30-15.20ProgramDzień 1 Cele i strategie zarządzania kapitałem obrotowym Pomiar płynności finansowej w ujęciu statycznym Pomiar płynności finansowej w ujęciu dynamicznym Okres konwersji gotówki i jego znaczenie dla płynności i rentowności przedsiębiorstwa Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy i jego znaczenie dla płynności i rentowności przedsiębiorstwa Wykorzystanie kredytu kupieckiego jako źródła finansowania działalności bieżącej Strategia płatności za dostawy a ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych Dzień 2 Faktoring jako źródło finansowania i metoda zarządzania należnościami Zarządzanie należnościami: weryfikacja ryzyka kredytowania odbiorców Zarządzanie należnościami: dobór narzędzi polityki kredytowej Zarządzanie należnościami: ocena zmian w polityce kredytowej Zarządzanie należnościami: monitorowanie i ocena jakości należności Preliminowanie gotówki – krótkoterminowy plan finansowy Podsumowanie szkolenia TrenerzyJarosław Kubiak, doktor habilitowany nauk ekonomicznych. profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, pracujący w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw. Wykładowca na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych oraz podyplomowych następujących przedmiotów: Finanse przedsiębiorstw, Zarządzanie płynnością finansową, Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, Kształtowanie struktury kapitału, Advanced Financial Management ACCA. Od roku 1997 roku świadczy usługi jako konsultant przedsiębiorstw w dziedzinie finansów, współpracując m.in. Biurem Konsultingowym Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor programów restrukturyzacyjnych i wycen przedsiębiorstw. Prowadził szkolenia z zakresu finansów przedsiębiorstw między innymi dla: Jeronimo Martins Dystrybucja S.A. w Warszawie, STOEN w Warszawie, Urzędu Miejskiego w Poznaniu, Aqaunet w Poznaniu, KGHM Polska Miedź S.A.
Koszt szkoleniaKoszt szkolenia: 1850 zł brutto (usługa zwolniona z VAT)
Cena szkolenia obejmuje:
• uczestnictwo w zajęciach,
• materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej,
• opiekę merytoryczną trenera,
• certyfikat ukończenia szkolenia UEP.Certyfikat ukończenia szkolenia wystawiany będzie w terminie 14 dni od dnia zakończenia szkolenia i w formacje PDF przesłany zostanie na adres mailowy uczestnika podany w zgłoszeniu.
Terminy i zapisy na szkolenieZapisy na szkolenia odbywają się w systemie online – Sprawdź terminy i zapisz się na szkolenie!
Informacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek D ul. Towarowa 55, pok. 3.9
tel. 61 854 30 77
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl -
Opis szkolenia
Odpowiedzialność karna to coś, czego nie da się wykluczyć za pomocą prostych zapisów umownych. Podejmując decyzje biznesowe, powinieneś uwzględniać nie tylko ryzyko gospodarcze. Z kolei nadmierna obawa przed odpowiedzialnością za podejmowane decyzje może sparaliżować rozwój Twojej firmy. Ryzykiem odpowiedzialności karnej trzeba zarządzać efektywnie. Jak to zrobić? Nie musisz opracowywać planu działania samodzielnie. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszego eksperta! W trakcie szkolenia dowiesz się m.in.:
– Jakie obowiązki ciążą na członkach zarządu?
– Jak odróżnić dozwolone ryzyko gospodarcze od karnej niegospodarności?
– Czy niepowodzenie biznesowe może grozić skazaniem na karę pozbawienia wolności?
– Jak skutecznie zarządzać ryzykiem odpowiedzialności karnej?
– Jak struktura organizacji wpływa na ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnej?
– Jakie narzędzia mogą wesprzeć zarządzanie tym ryzykiem w Twojej firmie?
– Jak bieżąca organizacja pracy wpływa na potencjalną obronę w postępowaniu karnym?
– Czy udzielenie absolutorium wyklucza ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnej?
– Czy za nałożone w postępowaniu karnym grzywny możesz odpowiedzieć całym swoim majątkiem?
Udział w szkoleniu pozwoli Ci m.in.:
-Określić zakres Twojej odpowiedzialności w strukturach spółki,
– Określić potencjalne prawnokarne skutki podejmowanych decyzji,
– Poznać narzędzia minimalizujące ryzyko poniesienia wysokich kar,
– Poznać narzędzia, które pomogą ochronić Twój osobisty majątek oraz wizerunek,
– Poznać realne zagrożenia związane z pełnioną funkcją.
To szkolenie jest dla Ciebie jeśli: – Jesteś członkiem zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej lub planujesz pełnić taką funkcję,
– Jesteś dyrektorem lub kierownikiem zespołu lub chcesz w ten sposób rozwijać swoją karierę,
– Chcesz ograniczyć ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnej związanej z pełnieniem funkcji kierowniczych,
– Chcesz poznać narzędzia umożliwiające ograniczenie ryzyka odpowiedzialności karnej,
– Chcesz poznać praktyczne rozwiązania możliwe do wdrożenia w Twojej organizacji,
– Chcesz wiedzieć jak zabezpieczyć się na wypadek potencjalnego procesu karnego.
By uczestniczyć w szkoleniu nie musisz mieć wiedzy z zakresu prawa karnego. Wystarczy podstawowa znajomość zasad funkcjonowania spółek kapitałowych.
Czas trwania: 8h
ProgramModuł I – Zagrożenia związane z pełnieniem funkcji kierowniczych. 1. Czy odpowiedzialność członka zarządu różni się od odpowiedzialności dyrektora lub pracownika ?
2. Za jakie przestępstwa można ponieść odpowiedzialność w związku z zarządzaniem lub nadzorem nad spółką kapitałową? Jakie kary grożą?
3. Czym jest przestępstwo „karnej niegospodarności”?
4. Czy kara wymierzona za popełnione przestępstwo to jedyne skutki jakie wiążą się ze skazaniem?
Moduł II – Zarządzanie ryzykiem odpowiedzialności karnej.
1. Ocena ryzyka poniesienia odpowiedzialności karnej na podstawie case study;
2. Metody i narzędzia ograniczające ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnej:
· Zasady obiegu dokumentów;
· Struktura organizacji;
· Audyty i opinie prawne;
Moduł III – Usprawnienie obrony w procesie karnym przeciwko członkowi zarządu.
1. Postępowanie w czasie pierwszego przesłuchania w charakterze świadka;
2. Postępowanie w przypadku zatrzymania;
3. Postępowanie w czasie pierwszego przesłuchania w charakterze podejrzanego;
4. Zabezpieczenie dowodów dla potrzeb postępowania karnego;
Moduł IV- Dyskusja, sesja pytań.
TrenerzyAnna Zbierska, Adwokat, Audytor Śledczy, Senior Associate w SMM LEGAL. W Kancelarii od prawie 12 lat wspiera klientów w efektywnym i bezpiecznym prowadzeniu biznesu. W praktyce zawodowej skutecznie połączyła wieloletnie doświadczenie w bieżącej obsłudze prawnej przedsiębiorców z reprezentacją w postępowaniach karnych. Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach Audyt Śledczy oraz Rachunkowość i finanse. Pomaga w praktycznym zarządzaniu ryzykiem karnym w biznesie. Posiada kilkuletnie doświadczenie dydaktyczno-szkoleniowe. Współpracuje m.in. z Uniwersytetem SWPS, Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, Polskim Instytutem Kontroli Wewnętrznej.
InformacjeInformacji udziela:
Zespół ds. szkoleń
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek D, ul.Towarowa 55, pok.3.9
tel. 61 854 39 18
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl -
Opis szkolenia
Przedmiot: ZARZĄDZANIE RYZYKIEM FINANSOWYM W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Forma zajęć: Warsztaty praktyczne. Laboratorium komputerowe)
Wymiar godzinowy:24hTreści programowe:
1. Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa:
• istota i koncepcje ryzyka,
• podejście do ryzyka,
• obszary ryzyka
2. Proces zarządzania ryzykiem finansowym w przedsiębiorstwie:
• cele i zasady zarządzania ryzykiem finansowym,
• etapy procesu zarządzania ryzykiem
3. Pomiar ryzyka finansowego:
• miary zmienności,
• miary wrażliwości,
• miary zagrożenia
4. Zabezpieczanie ryzyka:
• wewnętrzne metody ograniczania ryzyka
• narzędzia zewnętrzne (wykorzystanie instrumentów pochodnych)
• implementacja i monitorowanie skuteczności przyjmowanych strategii zabezpieczających
5. Zarządzanie ryzykiem w ujęciu księgowym a kasowymPlan dnia szkoleniowego:
9.00-10.30
10.40-12.10
12.10-12.40 – przerwa 30 min.
12.40-14.10
14.20-15.50ProgramPrzedmiot: ZARZĄDZANIE RYZYKIEM FINANSOWYM W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Forma zajęć: Warsztaty praktyczne. Laboratorium komputerowe)
Wymiar godzinowy:24hTreści programowe:
1. Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa:
• istota i koncepcje ryzyka,
• podejście do ryzyka,
• obszary ryzyka
2. Proces zarządzania ryzykiem finansowym w przedsiębiorstwie:
• cele i zasady zarządzania ryzykiem finansowym,
• etapy procesu zarządzania ryzykiem
3. Pomiar ryzyka finansowego:
• miary zmienności,
• miary wrażliwości,
• miary zagrożenia
4. Zabezpieczanie ryzyka:
• wewnętrzne metody ograniczania ryzyka
• narzędzia zewnętrzne (wykorzystanie instrumentów pochodnych)
• implementacja i monitorowanie skuteczności przyjmowanych strategii zabezpieczających
5. Zarządzanie ryzykiem w ujęciu księgowym a kasowymPlan dnia szkoleniowego:
9.00-10.30
10.40-12.10
12.10-12.40 – przerwa 30 min.
12.40-14.10
14.20-15.50Trenerzymgr Agnieszka Stróżyńska – w latach 2011-2016 doktorantka Katedry Finansów Przedsiębiorstw Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Prowadząca zajęcia na studiach licencjackich oraz magisterskich z przedmiotów: Zarządzanie Ryzykiem, Finanse, Finanse Przedsiębiorstw, Zaawansowane Finanse Przedsiębiorstw. W trakcie kursów stosuje aktywizujące formy nauczania, angażując uczestników do samodzielnej pracy oraz działań zespołowych. Od roku 2012 bierze udział w konsultacjach z zakresu finansów, głównie wspomagając proces wyceny przedsiębiorstw oraz oceny opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych.
Kontakt
Budynek D, III piętro, pokój nr 3.9
mgr Monika Przybylska
Koordynator ds. szkoleń
tel. 61854 39 18
e-mail: monika.przybylska@ue.poznan.pl
Informacji o szkoleniach udziela:
mgr Ewa Konieczko
tel. 61 854 30 77
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl