Katedra Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego

Obszar działalności naukowej Katedry Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego obejmuje zarządzanie relacjami występującymi pomiędzy przedsiębiorstwem a różnymi typami podmiotów z otoczenia organizacji, współczesne problemy marketingu międzynarodowego (w ujęciu B2B i B2C) oraz zagadnienia związane z innowacyjnością, procesem internacjonalizacji i zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa.

O katedrze

Pracownicy Katedry realizują projekty o charakterze naukowym we współpracy z licznymi ośrodkami zagranicznymi z Europy, Stanów Zjednoczonych i Chin, a także projekty o charakterze dydaktycznym, m.in. w Japonii i Holandii. Byli również zaangażowani w realizację przedsięwzięć doradczych m.in. dla Ministerstwa Rozwoju, Volkswagen Group Polska, PSBD, Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych i Regio Group.

W ramach współpracy zagranicznej przedstawiciele Katedry od lat są silnie zaangażowani (też w ramach zarządu) w rozwój organizacji IMP Group, zrzeszającej naukowców skupiających się na badaniach relacji i sieci biznesowych.

Osiągnięcia naukowe pracowników Katedry są regularnie publikowane w czasopismach o międzynarodowej renomie, np. Industrial Marketing Management, Journal of International Management, Journal of Business Research, Creativity and Innovation Management, Marketing Theory oraz uznanych wydawnictwach, np. Palgrave Macmillan, Routledge.

Pracownicy katedry odnoszą sukcesy w obszarze dydaktyki, co znajduje odzwierciedlenie w bardzo wysokich ocenach ich zajęć przyznawanych przez studentów.

Problematyka naukowo-badawcza Katedry:

  • sieci biznesowe, ekosystemy, zakorzenienie (embeddedness). relacje międzyorganizacyjne i kooperacja oraz ich wpływ na działalność i wyniki przedsiębiorstw,
  • zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa, w tym customer relationship management (CRM) i zarządzanie łańcuchem dostaw,
  • przewaga konkurencyjna i finansowe oraz niefinansowe wyniki przedsiębiorstw,
  • współtworzenie wartości przedsiębiorstw, tworzenie i przechwytywanie wartości w relacjach biznesowych,
  • innowacyjne modele biznesowe,
  • zarządzanie zasobem wiedzy w przedsiębiorstwie,
  • digitalizacja, zarządzanie zmianą technologiczną, przedsiębiorstwa zaawansowanych technologii,
  • zrównoważony rozwój – perspektywa przedsiębiorstw i ich wyników (zwłaszcza w branży żywności roślinnej, przemysłu wegańskiego),
  • internacjonalizacja przedsiębiorstw, biznes międzynarodowy, w tym marketing międzynarodowy,
  • logistyka,
  • e-commerce,
  • przedsiębiorstwa rodzinne sektora turystycznego– problematyka sukcesji, relacji międzyorganizacyjnych i adopcji technologii.

Konsultacje w bieżącym semestrze

IMP Forum Seminar 2025

Więcej informacji

Kontakt

Mgr Anna Dybiona-Jaroni Koordynator sekretariatu
Collegium Altum, pokój nr 1322
DANE KONTAKTOWE

Adres korespondencyjny:

Katedra Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego
Instytut Gospodarki Międzynarodowej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.