Katedra Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego
Obszar działalności naukowej Katedry Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego obejmuje zarządzanie relacjami występującymi pomiędzy przedsiębiorstwem a różnymi typami podmiotów z otoczenia organizacji, współczesne problemy marketingu międzynarodowego (w ujęciu B2B i B2C) oraz zagadnienia związane z innowacyjnością, procesem internacjonalizacji i zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa.

O katedrze
Pracownicy Katedry realizują projekty o charakterze naukowym we współpracy z licznymi ośrodkami zagranicznymi z Europy, Stanów Zjednoczonych i Chin, a także projekty o charakterze dydaktycznym, m.in. w Japonii i Holandii. Byli również zaangażowani w realizację przedsięwzięć doradczych m.in. dla Ministerstwa Rozwoju, Volkswagen Group Polska, PSBD, Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych i Regio Group.
W ramach współpracy zagranicznej przedstawiciele Katedry od lat są silnie zaangażowani (też w ramach zarządu) w rozwój organizacji IMP Group, zrzeszającej naukowców skupiających się na badaniach relacji i sieci biznesowych.
Osiągnięcia naukowe pracowników Katedry są regularnie publikowane w czasopismach o międzynarodowej renomie, np. Industrial Marketing Management, Journal of International Management, Journal of Business Research, Creativity and Innovation Management, Marketing Theory oraz uznanych wydawnictwach, np. Palgrave Macmillan, Routledge.
Pracownicy katedry odnoszą sukcesy w obszarze dydaktyki, co znajduje odzwierciedlenie w bardzo wysokich ocenach ich zajęć przyznawanych przez studentów.
Problematyka naukowo-badawcza Katedry:
- sieci biznesowe, ekosystemy, zakorzenienie (embeddedness). relacje międzyorganizacyjne i kooperacja oraz ich wpływ na działalność i wyniki przedsiębiorstw,
- zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa, w tym customer relationship management (CRM) i zarządzanie łańcuchem dostaw,
- przewaga konkurencyjna i finansowe oraz niefinansowe wyniki przedsiębiorstw,
- współtworzenie wartości przedsiębiorstw, tworzenie i przechwytywanie wartości w relacjach biznesowych,
- innowacyjne modele biznesowe,
- zarządzanie zasobem wiedzy w przedsiębiorstwie,
- digitalizacja, zarządzanie zmianą technologiczną, przedsiębiorstwa zaawansowanych technologii,
- zrównoważony rozwój – perspektywa przedsiębiorstw i ich wyników (zwłaszcza w branży żywności roślinnej, przemysłu wegańskiego),
- internacjonalizacja przedsiębiorstw, biznes międzynarodowy, w tym marketing międzynarodowy,
- logistyka,
- e-commerce,
- przedsiębiorstwa rodzinne sektora turystycznego– problematyka sukcesji, relacji międzyorganizacyjnych i adopcji technologii.
Pracownicy katedry
Konsultacje w bieżącym semestrze

Dr hab. Milena Ratajczak-Mrozek, prof. UEP
Collegium Altum, pokój nr 517

Dr hab. Bartosz Deszczyński, prof. UEP
Collegium Altum, pokój nr 516

Dr hab. Arkadiusz Kawa, prof. UEP
Collegium Altum, pokój nr 515a

Dr Aleksandra Hauke-Lopes
Collegium Altum, pokój nr 515a

Dr Łukasz Małys
Collegium Altum, pokój nr 518

Dr Marcin Soniewicki
Collegium Altum, pokój nr 520

Dr Adam Dymitrowski
Collegium Altum, pokój nr 518

Dr Marcin Wieczerzycki
Collegium Altum, pokój nr 519

Mgr Saleh Md Arman

Mgr Anna Gruszczyńska-Radecka

Mgr Hanna Łobejko
Collegium Altum, pokój nr 717
-
Współpraca Katedry Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego i Instytutu Gospodarki Międzynarodowej z firmą Headwear Professionals
-
Wizyta delegacji z Politechniki w Brnie w Katedrze Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego
-
Dr Marcin Wieczerzycki opublikował artykuł w Journal of Consumer Behaviour (Impact Factor: 4,4)
-
Wizyta naukowa dr hab. Mileny Ratajczak-Mrozek, prof. UEP na Uniwersytecie Ekonomicznym w Pradze
-
Dr Marcin Soniewicki, wspólnie z badaczami z Brno University of Technology opublikował artykuł w czasopiśmie International Journal of Managing Projects in Business (Impact Factor: 2,3)
Kontakt
Adres korespondencyjny:
Instytut Gospodarki Międzynarodowej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
al. Niepodległości 10