Instytut Informatyki i Ekonomii Ilościowej

Instytut Informatyki i Ekonomii Ilościowej (ang. Institut of Informatics and Quantitative Economics) jest kontynuatorem najlepszych tradycji i osiągnięć Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej, który funkcjonował najpierw na Akademii Ekonomicznej, a następnie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu w latach 2006 - 2019. Instytut rozpoczął działalność 1 października 2019 r., a jego solidną podstawą są te same jednostki organizacyjne, które tworzyły Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej: Katedra Badań Operacyjnych i Ekonomii Matematycznej – dr hab. Krzysztof Echaust, prof. UEP, Katedra Ekonometrii – prof. dr hab. Barbara Będowska-Sójka, Katedra Informatyki Ekonomicznej – dr hab. Krzysztof Węcel, prof. UEP, Katedra Matematyki Stosowanej – dr hab. Agata Kliber, prof. UEP, Katedra Statystyki – dr hab. Grażyna Dehnel, prof. UEP, Katedra Technologii Informacyjnych – prof. dr hab. inż. Krzysztof Walczak.

O Instytucie

Podstawowym celem działania Instytutu jest rozwój badań naukowych w obszarach kompetencji tworzących go Katedr, respektujących najwyższe standardy konkurencji i współpracy międzynarodowej, krajowej, regionalnej i lokalnej w ścisłej współpracy z partnerami akademickimi, biznesowymi oraz instytucjonalnymi w Poznaniu, Wielkopolsce, Polsce i za granicą. Instytut zatrudnia najwyższej klasy specjalistów z zakresu informatyki, badań operacyjnych, ekonometrii, finansów empirycznych, ekonomii matematycznej i statystyki, o uznanym autorytecie w Polsce i na świecie, prowadzących szeroko zakrojone badania finansowane przez krajowe i międzynarodowe instytucje rządowe oraz pozarządowe. Uprawiana w Instytucie problematyka naukowa obejmuje ważne dla gospodarki obszary badań stosowanych oraz podstawowych: projektowanie i wdrażanie informatycznych systemów zarządzania, rozwój i zastosowania najnowszych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, gospodarkę cyfrową, zarządzanie wiedzą, komputerowe wspomaganie decyzji menedżerskich, mikro-, mezo- i makroekonomiczne oraz finansowe zastosowania nowoczesnych narzędzi ekonometrycznych, matematycznych i statystycznych, jak również badania podstawowe w zakresie optymalizacji decyzji ekonomicznych, programowania i ekonomii matematycznej. Instytut Informatyki i Ekonomii Ilościowej jest miejscem pracy dla 65 pracowników naukowo-dydaktycznych, 2 doktoratów oraz 2 pracowników administracyjnych.

XII Ogólnopolska Konferencja Naukowa im. Profesora Zbigniewa Czerwińskiego „Matematyka i informatyka na usługach ekonomii”

 

Prof. dr hab. inż. Krzysztof Walczak

Prof. dr hab. inż. Krzysztof Walczak

  • Dyrektor Instytutu Informatyki i Ekonomii Ilościowej
  • Kierownik Katedry Technologii Informacyjnych
  • Katedra Technologii Informacyjnych Profesor
Dyrektor Instytutu Informatyki i Ekonomii Ilościowej
Dyrektor Instytutu Informatyki i Ekonomii Ilościowej, Kierownik Katedry Technologii Informacyjnych, Uczelniana Komisja Wyborcza - Przewodniczący, Kolegium Elektorów UEP - Członek, Komitet Sterujący Systemu Raportowania - Członek, Zespół ds Zarządzania Zmianą i Komunikacją ZSI - Członek.
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 1.2
dane kontaktowe

Seminaria naukowe Instytutu i terminy posiedzeń organów oraz jednostek Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

  • Seminaria naukowe Instytutu 2024/2025

    Termin Katedra Przedstawiciel Wystąpienie seminaryjne/prezentacja
    18.10.2024

    godz. 12:30, sala 1.1 D

    KS Dr Maciej Beręsewicz, prof. UEP Survey calibration for causal inference: a simple method to balance covariate distributions.
    15.11.2024

    godz. 12:30, sala 1.1 D

    KTI Mgr Tomasz Krokosz Algorytmy kompresji częstotliwościowej oraz słownikowej, jako propozycja kryptograficznych metod ochrony danych o niewielkiej długości.
    6.12.2024

    godz. 9:00, sala 1.1 D

    KBOEM

    KE

    Prof. dr hab. Krzysztof Malaga
    Dr Anna Łozowicka
    Ocena ewolucji wolności gospodarczej w krajach Europy Środkowej i Wschodniej należących do Unii Europejskiej.
    17.01.2025

    godz. 12:30, sala 1.1 D

    Uniwersytet Jagielloński Prof. dr hab. Tomasz Tokarski
    Dr hab. Adam Krawiec, prof. UJ
    Dwusektorowy model wzrostu z sektorem cywilnym i militarnym oraz technologią generowaną przez zasoby kapitałowe.
    14.02.2025

    godz. 10:00, sala 1.1 D

    KIE Mgr Ewelina Księżniak Zagadnienia weryfikacji autorstwa treści w kontekście rozpowszechniania fałszywych wiadomości.
    14.03.2025

    godz. 9:00, sala

    KMS/KBOEM Dr Damian Sołtysiak
    Dr Monika Naskręcka
    Dr Karolina Sobczak
    Zielony wirus: Jak postawy konsumentów wobec zrównoważonej konsumpcji rozprzestrzeniają się w społeczeństwie?
    11.04.2025

    godz. 12:30, sala

    Szkoła Główna Handlowa Prof. dr hab. Michał Rubaszek
    23.05.2025

    godz. 10:00, sala

    KTI Dr Daniel Wilusz +gość Multi-party Authorization Method for Metaverse Heterogeneous Services by
    the Means of Composable Smart Contract-based Access Control Policies.
    20.06.2025

    godz. 12:30, sala

    KS Dr hab. Tomasz Klimanek, prof. UEP
    Dr Tomasz Józefowski
    + gość
    Wystąpienie będzie poświęcone tematowi Poufności danych.
  • Seminaria naukowe Instytutu 2023/2024

    Termin Katedra Przedstawiciel Wystąpienie seminaryjne/prezentacja
    22.09.2023 XII Ogólnopolska Konferencja Naukowa im. Profesora Zbigniewa Czerwińskiego „Matematyka i informatyka na usługach ekonomii”
    13.10.2023

    godz. 9:00, sala 1.1 CEUE

    Spotkanie z JM Rektorem UEP
    10.11.2023

    godz. 9:00, sala 3.1 CEUE

    Dr hab. Mińska –Strózik, dr hab. Marcin Anholcer, prof. UEP Ważne sprawy bieżące
    8.12.2023

    godz. 9:00, sala 1.1 CEUE

    Uniwersytet Jagielloński Monika Bolinska, Paweł Dykas, Andrzej Nowosad, Tomasz Tokarski, Rafał Wisła War and economic growth – results of numerical simulations on the ground of a solow-type model
    19.01.2024

    godz. 9:00

     

     

    godz. 9:45, sala 1.1 D

     

     

     

     

    KMS

    Prof. dr hab. Elżbieta Gołata

     

     

     

    Dr hab. Agata Kliber, prof. UEP

    1. Razem po projekt – kryterium II ewaluacji

    2. Dodatek zadaniowy za osiągnięcia związane z ewaluacją

    Can a boost in oil prices suspend the evolution of the green transportation market? Factors driving the dynamic conditional correlation between green indices and Brent oil prices

    16.02.2024

    godz. 9:00, sala 1.1 D

    KIE Dr Włodzimierz Lewoniewski Automatyczna ocena jakości artykułów wielojęzycznej Wikipedii oraz identyfikacja istotnych źródeł jej informacji w różnych tematach
    15.03.2024

    godz. 9:00, sala 2.1 D

     

     

    KTI

     

     

    Mgr Mikołaj Maik

     

    Dr hab. Marcin Anholcer, prof. UEP

    Metoda adaptacji interfejsów w aplikacjach rozszerzonej rzeczywistości

    UEP dla Gospodarki 5.0: Inicjatywa regionalna – efekty globalne (IREG)

    19.04.2024

    godz. 9:00, sala 2.1 D

    KBOEM Dr Agnieszka Lach Czy dywersyfikacja portfela redukuje ryzyko ekstremalnych strat?
    17.05.2024

    godz. 9:00, sala 2.1 D

    KS Dr Maciej Beręsewicz, prof. UEP Survey calibration for causal inference: a simple method to balance covariate distributions
    28.06.2024

    godz. 9:00, sala 2.1 D

    KE Dr hab. Paweł Kliber, prof. UEP Finanse ewolucyjne
  • Terminy posiedzeń organów oraz jednostek UEP 2024/2025

    Terminy posiedzeń organów i jednostek UEP
    Lp. Senat RAN Rada Programowa Seminarium naukowe IIEI
    1. 27.09.2024 (piątek)
    2. 25.10.2024 (piątek) 4.10.2024 (piątek), godz. 9:00 4.10.2023 (piątek) godz. 11:00 18.10.2024 (piątek), g. 12:30, sala 1.1 D
    3. 29.11.2024 (piątek) 8.11.2024 (piątek), godz. 9:00 8.11. 2024 r. (piątek) godz. 11:00 15.11.2024 (piątek), g. 12:30, sala 1.1 D
    4. 20.12.2024 (piątek) 13.12.2024, godz. 9:00
    i ewentualnie20.12.2024 (piątek), godz. 9:00 – nadania stopnia doktora
    6.12.2024 r. (piątek), godz. 11:00 6.12.2024 (piątek), godz. 9:00, sala 1.1 D
    5. 17.01.2025 (piątek) 10.01.2025 (piątek), godz. 9:00 10.01.2025 r. (piątek), godz. 11:00 17.01.2025 (piątek), godz. 12:30, sala 1.1 D
    6. 28.02.2025 (piątek) 7.02.2025 (piątek), godz. 9:00 7.02. 2025 r. (piątek), godz. 11:00 14.02.2025 (piątek), godz. 10:00, sala 1.1 D
    7. 28.03.2025 (piątek) 7.03.2025 (piątek), godz. 9:00 7.03.2025 r. (piątek), godz. 11:00 14.03.2025 (piątek), godz. 10:00, sala
    8. 25.04.2025 (piątek) 11.04.2025 (piątek), godz. 9:00 4.04.2025 r. (piątek), godz.  11:00 11.04.2025 (piątek), godz. 12:30, sala
    9. 30.05.2025 (piątek) 9.05.2025 (piątek), godz. 9:00 9.05.2025 r. (piątek), godz. 11:00 23.05.2025 (piątek), godz. 10:00, sala
    10. 20.06.2025 (piątek) 13.06.2025 (piątek), godz. 9:00 6.06.2025 r. (piątek), godz. 11:00

    13.06.2025 r. (piątek), godz. 11:00

    20.06.2025 (piątek), g. 12:30, sala
    11. 4.07.2025 (piątek), godz. 9:00 4.07.2025 r. (piątek), godz. 11:00
  • Terminy posiedzeń organów oraz jednostek UEP 2023/2024

    Lp. Senat RAN Rada Programowa Seminarium naukowe IIEI
    1. 29.09.2023 (piątek) 29.09.2023 (piątek), godz. 13:00 22.09.2023 (piątek) – konferencja IIEI
    2. 27.10.2023 (piątek) 13.10.2023 (piątek), godz. 9:00 6.10.2023 (piątek), godz. 9:00 13.10.2023 (piątek), godz. 9:00, sala 1.1 CEUE
    – zebranie organizacyjne
    3. 24.11.2023 (piątek) 17.11.2023 (piątek), godz. 9:00 10.11.2023 (piątek), godz. 9:00 10.11.2023 (piątek), godz. 9:00, sala 3.1 CEUE
    4. 15.12.2023 (piątek) 14.12.2023 (czwartek), godz. 9:00 i ewentualnie 22.12.2023 (piątek), godz. 9:00 – nadania stopnia doktora 1.12.2023 (piątek), godz. 9:00 8.12.2023 (piątek), sala 1.1 CEUE
    5. 26.01.2024 (piątek) 12.01.2024 (piątek), godz. 9:00 12.01.2024 (piątek), godz. 13:00 19.01.2024 (piątek), godz. 9:00, sala 1.1 D
    6. 23.02.2024 (piątek) 9.02.2024 (piątek), godz. 9:00 2.02.2024 (piątek), godz. 9:00 16.02.2024 (piątek), godz. 9:00, sala 1.1 D
    7. 22.03.2024 (piątek) 8.03.2024 (piątek), godz. 9:00 1.03.2024 (piątek), godz. 9:00 15.03.2024 (piątek), godz. 9:00, sala
    8. 26.04.2024 (piątek) 12.04.2024 (piątek), godz. 9:00 5.04.2024 (piątek), godz. 9:00 19.04.2024 (piątek), godz. 9:00, sala
    9. 24.05.2024 (piątek) 10.05.2024 (piątek), godz. 9:00 10.05.2024 (piątek), godz. 13:00 17.05.2024 (piątek), godz. 9:00, sala
    10. 21.06.2024 (piątek) 14.06.2024 (piątek), godz. 9:00 7.06.2024 (piątek), godz. 9:00 28.06.2024 (piątek), godz. 9:00, sala
    11. 14.06.2023 (piątek), godz. 13:00
    12. 5.07.2024 (piątek), godz. 9:00

Sekretariat Instytutu

Mgr Natalia Lewandowska Koordynator sekretariatu
Budynek C, pokój nr 418/419
DANE KONTAKTOWE
Mgr Beata Maciejewska starszy specjalista
Budynek C, pokój nr 418/419
DANE KONTAKTOWE

Adres do korespondencji:

Instytut Informatyki i Ekonomii Ilościowej

budynek C, p. 419
61-875 Poznań

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.