Liderzy dla studentów

Projekt „Liderzy dla studentów” ma wspierać wypracowane i pielęgnowane przez lata kontakty z absolwentami UEP. Ideą Projektu jest zbudowanie grupy absolwentów, praktyków i ekspertów, którzy skłonni są wziąć udział w zajęciach prowadzonych na Uczelni.

Interesujące poglądy? Cenne doświadczenia? Ciekawostki branżowe? Wskazówki w planowaniu ścieżki kariery zawodowej

Pomocne rady przekazują praktycy biznesu – absolwenci UEP, uczestnicy projektu Liderzy dla studentów.

  • Mateusz Grabowski - Karty Grabowskiego

    Mateusz Grabowski, właściciel firmy Karty Grabowskiego, przedstawia kilka praktycznych porad dla przyszłych przedsiębiorców. Jako absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu dzieli się swoim zawodowym doświadczeniem ze studentami zachęcając do nawiązywania relacji z przedstawicielami biznesu.

    Strona Karty Grabowskiego

  • Mariusz Szeib - Texet Poland Sp. z o.o.

    Mariusz Szeib, Prezes firmy Texet Poland Sp. z o.o., przekazuje cenne wskazówki, które mogą być pomocne w osiągnięciu osobistego i zawodowego sukcesu.

  • dr Dominika Zenka-Podlaszewska - Przewodnicząca Zarządu Osiedla Strzeszyn

    Na wykładzie z Finansów samorządu terytorialnego Pani Dominika Zenka-Podlaszewska, opowiedziała o zadaniach i źródłach finansowania osiedli – jednostek pomocniczych miasta. Gospodarzem wykładu była dr hab. Sławomira Kańduła, prof. UEP

  • Weronika Pawlińska - CMO w 4Kraft

    Ponad 14 lat doświadczenia w marketingu w różnych branżach, podczas których nabrała odpowiednich umiejętności, by realizować oraz zarządzać projektami z sukcesami i satysfakcją. Przez 5 lat obejmowała również stanowisko dyrektora zarządzającego dla marki globalnej, którą stworzyła. Od 9 lat w branży dziecięcej, co czyni ją jeszcze bardziej spełnioną. Wierzy w połączenie ludzi, procesów i technologii.

  • Bartosz Bednarek - Prezes Zarządu Fundacji Masz Wielką Wartość

    Na zajęciach z metodyki pracy umysłowej, których opiekunem jest dr Olena Shelest-Szumilas, podzielił się ze studentami swoim doświadczeniem i zachęcił do refleksji i dyskusji na temat zarządzania sobą jako komponencie w budowaniu kariery.

    Mężczyzna w ciemnym garniturze prowadzi wykład, wskazując na slajd z tytułem "Wykres sieciowy MPM" i tabelą dotyczącą terminów realizacji zadań. Prezentacja odbywa się w sali wykładowej, a prowadzący gestykuluje, wyjaśniając treści na ekranie. W tle znajduje się biały ekran projekcyjny i tablica suchościeralna. Na biurku obok znajduje się laptop oraz czerwona torba. Mężczyzna prowadzi wykład w sali wykładowej, stojąc przed slajdem z tytułem „Wykres sieciowy MPM”. Na slajdzie widoczna jest tabela dotycząca terminów realizacji zadań w projekcie. Prowadzący gestykuluje, wyjaśniając szczegóły tematu. W tle znajduje się ekran projekcyjny oraz tablica suchościeralna. Widok na salę wykładową, w której grupa studentów słucha wykładu. Prowadzący stoi przed slajdem zatytułowanym „Zarządzanie sobą jako element budowania kariery”, gestykulując podczas omawiania tematu. Studenci siedzą w ławkach z notatkami i materiałami do nauki, a przez okna widać budynki na zewnątrz.

  • Dominika Kowalewska - Kierownik ds. badań i rozwoju produktu w firmie OneDayMore

    Na spotkaniu ze studentami kierunku Jakość i rozwój produktu, w ramach wykładu Towaroznawstwo wyrobów, zostały przedstawione aspekty związane z projektowaniem nowych, innowacyjnych produktów spożywczych, kontrolą jakości, bezpieczeństwem oraz prawem żywnościowym. Jak podkreślała Pani Dominika, studia na Uniwersytecie Ekonomicznym wyposażyły ją w niezbędne kompetencje, pozwoliły na rozwój osobisty, a obecnie pracę w branży, która jest jej pasją.

    Pani Dominika wzięła udział w spotkaniu i programie „Liderzy dla studentów” na zaproszenie Pani dr inż. Iwony Jasińskiej-Kuligowskiej z Katedry Jakości i Bezpieczeństwa Żywności, pod której opieką realizowała pracę inżynierską.

    Kobieta prowadzi prezentację w sali wykładowej przed grupą słuchaczy. Na ekranie widnieje slajd z informacjami o marce One Day More, opisującymi jej polskie pochodzenie, obecność na rynku oraz certyfikaty jakości. Uczestnicy siedzą w rzędach i słuchają wykładu. Kobieta prowadzi prezentację przed grupą słuchaczy. Na ekranie wyświetlony jest slajd z logo marki One Day More oraz informacjami o firmie, takimi jak polskie pochodzenie, lokalizacje, obecność na rynku oraz certyfikaty. Prowadząca gestykuluje podczas omawiania tematu, a uczestnicy słuchają wykładu. Kobieta stoi na tle slajdu z logo One Day More i informacjami o firmie, omawiając temat przed słuchaczami. Na slajdzie widoczne są informacje dotyczące polskiego pochodzenia marki, lokalizacji oraz certyfikatów. Prowadząca ma założone ręce i zwraca się w stronę publiczności.

  • dr Marcin Piechocki - Chief Revenue Officer Regnology Germany GmbH

    Lider dr Marcin Piechocki przyjął zaproszenie na udział w wykładzie Banking system, prowadzonym przez dr Katarzynę Schmidt-Jessę. Zaintrygował studentów wystąpieniem nt. Banking is necessary, but banks are not, w ramach którego podzielił się interesującymi opiniami i bogatym doświadczeniem zawodowym.

    Slajd prezentacyjny pokazujący wizję i misję firmy Regnology. Po lewej stronie widnieje tekst: "Our vision: We provide the global platform connecting regulators and the industry", a poniżej grafika z zielonymi punktami. Po prawej stronie znajduje się zdjęcie nowoczesnego, wysokiego budynku oświetlonego zachodzącym słońcem z panoramą miasta w tle. Pod zdjęciem tekst: "Our mission: We enable the transparency and stability of the financial markets". Po prawej stronie ekranu widoczni są uczestnicy wideokonferencji. Slajd prezentacyjny zatytułowany „#banking & #tech” z cytatem: „Banking is necessary, but banks are not”. Po lewej stronie w tle widoczny jest most nad rzeką o zachodzie słońca. Na dole slajdu widnieje informacja „Prepared by Maciej Piechocki, Prepared for UE Poznań”. Po prawej stronie ekranu wyświetlane są twarze uczestników wideokonferencji, w tym dwóch mężczyzn oraz lista osób dołączonych do spotkania.

  • Damian Napierała - Zastępca Dyrektora ds. Wsparcia Rodzin z Dziećmi i Rzecznika Prasowego Poznańskiego Centrum Świadczeń

    Podczas wykładu dr Doroty Struzik, nt. Usługi społeczne wobec rodziny, przekazał studentom wyczerpujące informacje dotyczące funkcjonowania i specyfiki działalności Poznańskiego Centrum Świadczeń.

    Kolaż trzech zdjęć przedstawiających różne wnętrza w Poznańskim Centrum Świadczeń. Na górze po lewej stronie widoczna jest sala zabaw dla dzieci z małymi stolikami, krzesełkami i zabawkami. Po prawej stronie pokazana jest długa sala konferencyjna z rzędem niebieskich krzeseł ustawionych po obu stronach. Na dole znajduje się pomieszczenie z komputerami, każdy z oddzielnym biurkiem, prawdopodobnie do obsługi klientów. Kolaż trzech zdjęć przedstawiających wnętrza Poznańskiego Centrum Świadczeń. Po lewej stronie widzimy kobietę z dzieckiem idących w kierunku stanowisk obsługi, nad którymi wyświetlają się numery z elektronicznej kolejki. Po prawej stronie na górze znajduje się punkt informacyjny, gdzie pracownik centrum rozmawia z interesantem. Na dole po prawej widoczne jest pomieszczenie z fotelem, przewijakiem oraz dekoracjami na ścianach, przeznaczone dla rodzin z dziećmi.

  • Maciej Wojciechowski - Senior Machine Learning Engineer at EY

    Na zaproszenie dr. Piotra Arendarskiego swoim doświadczeniem zawodowym i cennymi spostrzeżeniami dot. Document Intelligence w Ernst & Young, Computer Vision, NLP, podzielił się Maciej Wojciechowski, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Spotkanie przeprowadzone w trybie online spotkało się z dużym zainteresowaniem studentów pragnących skorzystać z wiedzy i doświadczenia Lidera.

    Zrzut ekranu z prezentacji online. Po lewej stronie widoczna agenda z punktami: AI@EY, Document Intelligence, Trusted AI. Po prawej stronie znajduje się grafika przedstawiająca mózg, którego lewa strona jest szara i mechaniczna, a prawa kolorowa, dynamiczna i pełna abstrakcyjnych kształtów. Na dole ekranu widoczne są miniatury uczestników wideokonferencji. Slajd prezentacyjny na temat "Vision for EY Document Intelligence". Na slajdzie pokazano schemat działania opartego na trzech typach dokumentów (nieustrukturyzowane, półustrukturyzowane i ustrukturyzowane), które są czytane i analizowane przez bazę wiedzy. Wyniki interpretacji obejmują generowanie języka naturalnego (NLG), arkusze oraz pytania i odpowiedzi (Q/A). Po prawej stronie znajduje się lista możliwości technologicznych, takich jak OCR, rozpoznawanie encji i graf wiedzy. Na dole widoczne są miniatury uczestników wideokonferencji.

  • Piotr Daniluk - Dyrektor ds. medycznych TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych

    Lider wystąpił podczas wykładu prof. Jacka Lisowskiego na temat „Zarządzania zwinnego w turystyce”. Studenci mieli możliwość prowadzenia ciekawych dyskusji m.in. na temat metod kontroli ryzyka i manipulacji ryzykiem.

    Sala wykładowa z widownią, na której dr Piotr Daniluk prezentuje temat metod kontroli ryzyka. Na ekranie wyświetlony jest slajd z tekstem dotyczącym manipulacji ryzykiem i zapobiegania stratom. Dr Daniluk stoi przy mównicy, a w tle widoczne są sprzęty wykładowe, takie jak laptop oraz mikrofon. Widownia słucha uważnie. Zdjęcie przedstawia salę wykładową, w której dr Piotr Daniluk prowadzi wykład. Na ekranie wyświetlony jest slajd o "Metodach kontroli ryzyka i manipulacji ryzykiem d.c.". Dr Daniluk stoi obok mównicy, na której znajduje się komputer i inne materiały, a przed nim siedzą słuchacze w ławkach.

  • Adam Galek - Członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics S.A.

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu ma wspaniałych Absolwentów! Część z nich powróciło na swoją Uczelnię w ramach programu „Liderzy dla Studentów”. Tak zrobił też wyśmienity specjalista w zakresie logistyki – Pan Adam Galek.
    W niezwykle interesującym spotkaniu uczestniczyły grupy zajęciowe, których opiekunami są: prof. W. Budner, dr hab. inż. K. Pogorzelec, dr M. Jurczak, dr S. Konecka.

  • Anna Brykalska-Domańska - Specjalistka ds. Promocji i Wydawnictw w Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej

    Kolejna nasza Liderka, Anna Brykalska-Domańska – absolwentka Gospodarki Turystycznej UEP i specjalistka ds. promocji i wydawnictw w Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, przedstawiła założenia rozwoju projektu „PSYjazna Wielkopolska – zwiedzanie i podróżowanie na cztery łapy”.
    Inicjatorem tego przedsięwzięcia był dr hab. Piotr Zmyślony, prof. UEP.

  • Marcin Piróg - specjalista w zakresie funkcjonowania mediów, analizy mediów i media intelligence

    Pan Marcin poprowadził dla naszych studentów dedykowany kurs oraz udostępnił im specjalistyczne oprogramowanie o dużej wartości, a tym samym przyczynił się do realizacji naszej misji, w ramach której „w poczuciu społecznej odpowiedzialności kształcimy liderki i liderów przyszłości”. Realizacja tego przedsięwzięcia była możliwa dzięki zaangażowaniu naszych Profesorów – Jacka Trębeckiego oraz Waldemara Rydzaka.

  • Jakub Radtke - Architect & Software Engineer at Intel

    Studenci mieli możliwość wysłuchania bardzo ciekawego wystąpienia Pana Jakuba, na temat: Data storage, Overview and Industry Trends. Gospodarzem wykładu był dr Piotr Arendarski.

  • Zuzanna Janaszek-Maciaszek - Prezes Zarządu Fundacji im. dr Piotra Janaszka Podaj dalej

    Pani Zuzanna przeprowadziła inspirujące szkolenie dla pracowników i studentów UEP. Dziękujemy!
    Opiekunem wydarzenia był dr hab. Jacek Trębecki, prof. UEP.

Zostań jednym z liderów!

Kontakt z absolwentami chętnymi do udziału w zajęciach nawiązywany jest głównie poprzez dotychczas wypracowane kontakty osobiste nauczycieli akademickich. Przyjęcie przez absolwentów zaproszenia oznacza ich zgłoszenie do programu. Na podstawie zgłoszeń tworzona jest baza absolwentów, którzy chętni są do udziału w zajęciach wraz z informacją o reprezentowanych kompetencjach – obszarach tematycznych, w ramach których mogą się wypowiadać

Strategia biznesu; zarządzanie strategiczne; zarządzanie sportem; zarządzanie klubem piłkarskim; social media; public relations; zarządzanie sobą; CSR; organizacja przedsięwzięć charytatywnych; HRM; rekrutacje; budowa kariery; logistyka; zarządzanie łańcuchem dostaw; transport; logistyka; dystrybucja; samorządy; polityka; finanse; systemy płatnicze; gospodarka elektroniczna; marketing; leadership; media relations; wsparcie kultury; edukacja; reforma edukacji; ubezpieczenia; ubezpieczenia gospodarcze; ubezpieczenia korporacyjne; captive; ubezpieczenia kredytu; finanse ubezpieczeń; ubezpieczenia osobowe; przestępczość ubezpieczeniowa; windykacja; restrukturyzacja.

Programy nauczania w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu cechują przygotowanie ogólnoakademickie oraz orientacja praktyczna. Takie podejście jest spójne z koncepcją kształcenia specjalistów zdolnych do sprostania wymogom wyzwań współczesnego biznesu, potrzebnych gospodarce opartej na wiedzy i wysokiej konkurencyjności. Jednocześnie zapewnia ono, że mimo dynamicznego rozwoju technologii oraz metod pracy, ogólna wiedza pozwala naszym absolwentom na szybkie przystosowanie się do nowych warunków funkcjonowania w środowisku biznesowym i gospodarczym. Takie podejście do kształtowania oferty dydaktycznej pomaga studentom i absolwentom w efektywnej realizacji obowiązków zawodowych, budowaniu kariery i odnoszeniu sukcesów. Kadry o wysokim kapitale intelektualnym stanowią wartość społeczną – tworzą i zasilają firmy o solidnych podstawach ekonomicznych, sprawnie zarządzane, o konkurencyjnej ofercie, zdolne do tworzenia przewag rynkowych i nowych miejsc pracy.

Współpraca z biznesem realizowana jest w naszej Uczelni od lat i stanowi jeden z celów strategicznych UEP. Praktycy biznesu często goszczą na zajęciach, prowadzą gościnne wykłady, biorą udział w debatach. Zapoznają studentów ze studiami przypadków, rzeczywistymi problemami i sytuacjami biznesowymi, prezentują konkretne procesy, strategie i modele biznesowe oraz sposoby działania. Spotkania z nimi mają ogromną wartość edukacyjną. Są one także cenną inspiracją. W ten sposób przygotowują studentów do przyszłych zadań zawodowych, a także umożliwiają wymianę poglądów i nawiązanie kontaktów z potencjalnym pracodawcą. Firmy, które reprezentują nasi goście, prowadzą rekrutacje, udostępniają materiały do prac licencjackich, dyplomowych i doktorskich.

Wiele inicjatyw realizowanych jest z absolwentami Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. To osoby zatrudnione na stanowiskach specjalistów i menedżerów, odnoszący sukcesy przedsiębiorcy i przedstawiciele świata gospodarki oraz nauki. Mają oni wysokie kompetencje, bogate doświadczenia i rzeczową wiedzę biznesową. Dysponują różnymi możliwościami wsparcia w budowaniu ścieżek zawodowych. Korzyści z takiej współpracy są obustronne, bo studenci odważnie zabierają głos w prowadzonej dyskusji, proponują nowe spojrzenie na zagadnienie, zwracają uwagę na to, co dotąd umykało, a także pomagają w rozwiązywaniu konkretnych, omawianych problemów biznesowych.

Program „Liderzy dla studentów” w pewien sposób formalizuje nasze kontakty z absolwentami, pomaga w usystematyzowaniu współpracy z nimi, a także jej rozwijaniu. Widzimy bowiem w tym programie duży potencjał, który może owocować podjęciem wielu wspólnych inicjatyw w przyszłości. Baza absolwentów Uczelni chętnych do udziału w zajęciach na zasadzie prezentacji konkretnego zagadnienia, naświetlenia problemu, przedstawienia studium przypadku czy po prostu dyskusji w temacie będzie dostępna dla nauczycieli akademickich.

Program „Liderzy dla studentów” wpisuje się w cele Strategii Uniwersytetu Ekonomicznego na lata 2021-2024.

Koordynatorką projektu jest Pani Monika Bryłkowska (monika.brylkowska@ue.poznan.pl).

Udział absolwentów w zajęciach powinien dotyczyć wybranego jednego lub dwóch spotkań w całym cyklu wykładowym i nie powinien przekraczać jednorazowo 30 minut. Spotkanie może mieć formę online.

Wykładowcy chcący zaprosić reprezentanta praktyki gospodarczej – naszego absolwenta – na swoje zajęcia kontaktują się w tym celu z Panią Moniką Bryłkowską. Po wstępnej zgodzie absolwenta, uzgadnianie szczegółów spotkania odbywa się już między absolwentem a wykładowcą.

Wszyscy absolwenci uczestniczący w projekcie będą mieli w przyszłości utworzony swój profil z opisem sylwetki zawodowej na dedykowanej podstronie internetowej UEP. Kontakt z naszymi absolwentami będziemy także utrzymywali na platformie LinkedIn UEP. Zaangażowani absolwenci będą zapraszani na uroczystości i wydarzenia odbywające się w Uczelni.

Kontakt

Mgr Monika Bryłkowska specjalista
Bud. A-skrzydło, pokój nr 123a
DANE KONTAKTOWE

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.